Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 15:20:12
Ziet eruit als een 13 in een dozijn arena. Wel tof dat de huidige locatie in de woonwijk gehandhaafd blijft.

Niet helemaal waar. Achter de goal komt een 'single tier' (één ring) die plaats biedt aan 17.000 toeschouwers, vergelijkbaar met de Gelbe Wand in Dortmund. Gezien de tekeningen aan de binnenkant krijgt het wel één eigen identiteit, i.t.t. St. Mary Stadium etc.

Daarnaast leuk om te vermelden dat er 61.000 toeschouwers in kunnen en is daarmee het grootste club stadion in London. (Is ook een directe sneer naar het Emirates stadium, dat plaatsbiedt aan 60.250 toeschouwers).

FCT1980

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 15:20:12
Ziet eruit als een 13 in een dozijn arena. Wel tof dat de huidige locatie in de woonwijk gehandhaafd blijft.

Dat is ook gelijk het enige positieve aan deze nieuwbouwplannen. Zo zonder dat het voetballandschap wordt verknalt door die nieuwe bakken. Archibald Leitch draait zich volgens mij nog iedere dag om in zijn graf.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op okt 19, 2015, 16:52:47
Dat is ook gelijk het enige positieve aan deze nieuwbouwplannen. Zo zonder dat het voetballandschap wordt verknalt door die nieuwe bakken. Archibald Leitch draait zich volgens mij nog iedere dag om in zijn graf.

Leitch zette anders ook bijna overal dezelfde tribunes neer.

Jeje

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 15:20:12
Ziet eruit als een 13 in een dozijn arena. Wel tof dat de huidige locatie in de woonwijk gehandhaafd blijft.

Tja, door die vele eisen waaraan een stadion moet voldoen deze tijd en het geld dat het belangrijkst is krijg je niet echt speciale stadions meer. Nieuwe stadions kunnen namelijk echt heel mooi en origineel worden, maar dan moet je er wel moeite voor doen.

Arjen

Citaat van: Joost op okt 19, 2015, 16:56:33
Leitch zette anders ook bijna overal dezelfde tribunes neer.

Dat was vooral omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moest. Waar wel extra budget was, heeft hij wel mooie en unieke stands ontworpen (Villa Park, Craven Cottage en Ibrox).

Nort

Ik ben juist heel positief over de plannen. Spurs blijft op enkele meters na op dezelfde locatie. Afgaande op de foto's krijgt het stadion wel degelijk een eigen karakter.

Nieuwbouw hoort nu eenmaal bij het hedendaagse voetbal. Mocht je daaraan storen, is er slechts één oplossing en dat is richting de lower leagues gaan. Daar mag je wel staand met een biertje langs de lijn het voetbal volgen.

Joost

#51
Citaat van: Arjen op okt 19, 2015, 19:59:13
Dat was vooral omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moest. Waar wel extra budget was, heeft hij wel mooie en unieke stands ontworpen (Villa Park, Craven Cottage en Ibrox).

Maar dan heb je het vooral over de buitenkant van de tribune. De facade van genoemde tribunes is inderdaad prachtig maar qua interieur is er toch maar weinig echt verschil.

Ik vind het nieuwe stadion overigens wel een positieve verrassing.

Langemannetje

Op welke termijn wil Spurs naar dat nieuwe stadion (geen idee hoe het gaat heten)? Hoe dan ook op korte termijn naar White Hart Lane, alleen kaarten kopen voor de PL schijnt lastig te zijn. Volgens mij is dat in de EL makkelijker, ik zat te denken aan Monaco thuis 10 december.
73 grounds in 14 verschillende landen

Jeje

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 20:56:44
Op welke termijn wil Spurs naar dat nieuwe stadion (geen idee hoe het gaat heten)? Hoe dan ook op korte termijn naar White Hart Lane, alleen kaarten kopen voor de PL schijnt lastig te zijn. Volgens mij is dat in de EL makkelijker, ik zat te denken aan Monaco thuis 10 december.

Vanaf seizoen  2017-2018 volgens mij.

FCT1980

Dit wordt gewoon een blauw Emirates/Wembley. Vind het persoonlijk verschrikkelijk.
Die stands van Leitch vind/vond ik zonder uitzondering geweldig, ook al lijken ze idd op elkaar.

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 20:56:44
Op welke termijn wil Spurs naar dat nieuwe stadion (geen idee hoe het gaat heten)? Hoe dan ook op korte termijn naar White Hart Lane, alleen kaarten kopen voor de PL schijnt lastig te zijn. Volgens mij is dat in de EL makkelijker, ik zat te denken aan Monaco thuis 10 december.

Voor vrijwel ieder duel in de PL gaan er wel tickets in de general sale.

ALenstra

Voor wedstrijden van Spurs kon ik tot nu toe altijd een kaart krijgen in de general sale. Zorg dat je weet wanneer die general sale is, staat op hun site. Moet je wel de zgn kleinere wedstrijden uitkiezen.

Langemannetje

Oke duidelijk. Qua sfeer is de Premier League ongetwijfeld beter, eens kijken of dat qua prijzen van vlucht en entreebewijs ook te doen is.
73 grounds in 14 verschillende landen


Nort

Dit vind ik nu wel z'n typisch 13-in-het-dozijn stadion.