Hoofdmenu

Stadions top 3

Gestart door Arjen, apr 03, 2013, 21:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: TeeZee op sep 16, 2014, 17:22:01
Mijn lijstje voldoet hieraan.

Dan herzie ik mijn lijstje:

Nederland:

1. Adelaarshorst
2. Oosterpark
3. De Kuip

Buiteland:

1. Knowlsey Road, St Helens
2. Tivoli, Aachen
3. Ganzenvijver, Brussel
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik hanteer voor de gelegenheid een alternatieve indeling als het gaat mag gaan om non-league in Nederland.

Ik wil niet op mijn geweten hebben onbedoeld auteurs- of spirituele rechten te schenden en rechthebbenden kunnen hier hun verhaal halen:

ASV Zeeburgia. Sportpark Middenmeer. Amsterdam


















DHC. De Brasserskade. Delft.

















Be Quick. De Esserberg. Haren.











Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Bier und Bratwurst

Be Quick 1887 is wel erg veranderd. Ben er een paar maanden terug nog geweest op Stadion De Esserberg. Behoudens de aparte tribune van architect Evert van Linge (Amsterdamse School) vond ik het kil en lelijk. de houten vlonders zijn er ook niet meer en de staantribunes zijn door beton vervangen. De club vond ik persoonlijk kale kak. Een sjaaltje verkopen vond men ordinair. Ik had me er veel van voorgesteld maar vond het teleurstellend. De middagwedstrijd die dag bij De Bosk in  Harkema was beduidend mooier. Gezellig sportpark daar.
Het ene stadion is het andere niet!

Han

Buiten Nederland.


Preston North End. Deepdale. England

















Itthad. Estad Eskanderia. Alexandrië. Egypte.








































RRC de Bruxelles. Stade des Trois Tilleuls. Bruxelles. België












Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Bier und Bratwurst op sep 16, 2014, 22:56:30
Be Quick 1887 is wel erg veranderd. Ben er een paar maanden terug nog geweest op Stadion De Esserberg. Behoudens de aparte tribune van architect Evert van Linge (Amsterdamse School) vond ik het kil en lelijk. de houten vlonders zijn er ook niet meer en de staantribunes zijn door beton vervangen. De club vond ik persoonlijk kale kak. Een sjaaltje verkopen vond men ordinair. Ik had me er veel van voorgesteld maar vond het teleurstellend. De middagwedstrijd die dag bij De Bosk in  Harkema was beduidend mooier. Gezellig sportpark daar.

Hebben ze nog wel terracing rondom?

Overigens kwam ik laatst (op weg naar JOS-Noordwijk) achter dat de grote verzakte staantribune met vervallen radiokamer van Zeeburgia compleet verdwenen is. Geen spoor meer van te bekennen. Zonde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Citaat van: TeeZee op sep 16, 2014, 17:22:01
Ik citeer de openingspost:
Mijn lijstje voldoet hieraan.

Ik zie dat ik de regels als eerste overtrad (op p1). Excuses ;)  Gek hoe iedereen aansloot.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Han

In Nederland.

PEC. De Vrolijkheid. Zwolle.



VVV. De Koel Old Skool. Venlo

Er lijkt weinig historisch beeldmateriaal voorhanden van De Koel in al haar pracht en praal uit de zeventiger jaren. Het is verleidelijk om in deze 'hors categorie' uit te wijken naar Het Oosterpark of Het Kasteel of De Adelaarhorst of De Baandert. Of Heerenveen in days gone by.








AGOVV. Berg en Bos. Apeldoorn.











Strangely Devoted or Mentally Disturbed

watergatehopper

Citaat van: Han op sep 16, 2014, 22:38:07
Ik hanteer voor de gelegenheid een alternatieve indeling als het gaat mag gaan om non-league in Nederland.

Ik wil niet op mijn geweten hebben onbedoeld auteurs- of spirituele rechten te schenden en rechthebbenden kunnen hier hun verhaal halen:



Super mooie grounds!! Op de Esserberg heb ik zelf nog gevoetbald. Ik denk ongeveer 20kilo geleden dat dat geweest moet zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Sebastiaan_W

Mooie foto's Han!

Vanwaar de keuze DHC en BeQuick bij Non-League grounds en AGOVV bij league grounds?

Mar

1. Wembley
2. Mineirao Belo Horizonte
3. Zwarte Leeuw

Mijn keuze is volledig gebaseerd op het gevoel wat ik kreeg in het stadion.

Wembley staat bij mij duidelijk op nr1, qua indrukwekkendheid en kippenvelgehalte.

In Mineirao had ik een slecht gevoel als vooruitzicht omdat het stadion mij geen voetbalstadion leek maar eerder een atletiek gehalte had. Maar eenmaal binnen was ik helemaal onder de indruk hoe voetbal minded dit stadion is. Ovaal maar o zo dicht op het plein.

Bij Zwarte Leeuw heerst gewoon een lekker oud voetbalstadion.

Defender

Voor diegen die ik bezocht bijna 30tal is het niet heel moeilijk..

Belgie :
- Constant Van Den Stock stadion (Anderlecht) : meeste matchen gezien en ook men eerste .
- geen 2e
- geen 3e (geen enkel ander belgisch spreekt me aan op zich omdat ik er niets bij voel)

Buiteland :
- Amsterdam Arena (Ajax) : heerlijk stadion
- Villa Park (Aston Villa) : mooi typisch Brits stadion
- Veltins Arena (Schalke 04) : mooi stadion, locatie, .. plaatje klopt er volledig

There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

spons

Citaat van: Defender op jan 01, 2015, 18:31:55
Voor diegen die ik bezocht bijna 30tal is het niet heel moeilijk..

Belgie :
- Constant Van Den Stock stadion (Anderlecht) : meeste matchen gezien en ook men eerste .
- geen 2e
- geen 3e (geen enkel ander belgisch spreekt me aan op zich omdat ik er niets bij voel)

Buiteland :
- Amsterdam Arena (Ajax) : heerlijk stadion
- Villa Park (Aston Villa) : mooi typisch Brits stadion
- Veltins Arena (Schalke 04) : mooi stadion, locatie, .. plaatje klopt er volledig

Ik neem aan dat je dit niet serieus meent ?

Villa Park kan ik me nog iets bij voorstellen maar de rest .....

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Die andere twee zou ik eerder in een lelijkste stadion top 3 verwachten..................

3434

Ik durfde al niet reageren :) ben toch niet de enige dan!

Ik denk dat hij vooral kiest op basis van clubs waar hij ook iets voor voelt. Vandaar dat er geen nr 2 en 3 in België zijn. Maar het gaat  eigenlijk puur om het stadion dus..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

GH-Experiences

Nederland:

1e de Kuip
2e de Koel
3e het Kasteel

Daarbuiten:

1e Old Trafford
2e Bosuil
3e Oude Wembley

Maar net als bij vele andere kan dat op een enkeling na volgende week weer heel anders zijn.
Vaak spelen bepaalde sentimenten mee of speciale wedstrijden. Maar De Kuip is en zal altijd blijven net als die van United en Antwerp voor mij.