Week 9 / 23 feb - 01 maa 2009

Gestart door Wouter, jan 15, 2009, 20:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Na eerdere overwinningen in De Arena en De Kuip kon het Philips stadion niet achterblijven, dus zo geschiedde. Een fantastische thriller met een Duitse climax: 2-3 in blessuretijd! Het opgewarmde uitvak kookte letterlijk en figuurlijk over.

Stadionhopper

Met terugwerkende kracht:

27-02 VVV Venlo - FC Dordrecht
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Ik voel me slecht, heel slecht.

wekke

Nog eens dankjewel voor de tickets sjoerd, ondanks het verlies was het een aangename kennismaking met de galgenwaard.

HJanneman

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 01, 2009, 18:40:05
Ik voel me slecht, heel slecht.

Kopop Ici, in Florence weten ze hoe jij je voelt..
Ik hoop maar niet dat Ajax-Utrecht nu ook 5 jaar zonder bezoekende fans gespeeld moet worden, bah..dat ik dit überhaupt moet vrezen.
De KNVB is doorgeslagen in de betutteling, Ajax-ADO en de Klassieker zijn 'doodgewone' wedstrijdjes geworden wat sfeer betreft, zo zonder uitpubliek.

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op mrt 01, 2009, 19:55:16
Kopop Ici, in Florence weten ze hoe jij je voelt..
Ik hoop maar niet dat Ajax-Utrecht nu ook 5 jaar zonder bezoekende fans gespeeld moet worden, bah..dat ik dit überhaupt moet vrezen.
De KNVB is doorgeslagen in de betutteling, Ajax-ADO en de Klassieker zijn 'doodgewone' wedstrijdjes geworden wat sfeer betreft, zo zonder uitpubliek.

Ik denk niet dat ze in Florence ook maar een idee hebben hoe ik me voel.

Overigens ga ik er wel vanuit, ook op deze wedstrijd lag al een waarschuwing, en het is niet bepaald vlekkeloos verlopen. Massale spreekkoren, en de fysio en Vermaelen van Ajax doken letterlijk weg voor de regen van muntjes en aanstekers. Tel het vlinderbommetje in de 16 daarbij op en dan kom je wel aan een stok om mee te slaan.

HJanneman

Laat ze dan aanstekers verbieden(is ook weer handig in samenwerking met het rookverbod in veel stadions) i.p.v. bezoekende supporters, bah!
Het worden vijf sfeerloze jaren?

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op mrt 01, 2009, 20:02:18
Laat ze dan aanstekers verbieden(is ook weer handig in samenwerking met het rookverbod in veel stadions) i.p.v. bezoekende supporters, bah!
Het worden vijf sfeerloze jaren?

Ja, ik sta niet 90 minuten het uitvak uit te dagen, maar er lijkt me echt geen hol meer aan als er geen uitfans meer bij zijn.

AthleticHolanda

Gisteren naar twee hoofdklasse potjes geweest, was toch leuker dan verwacht en ga het waarschijnlijk vaker doen (bij gebrek aan beter).

Over Utrecht-Ajax vandaag, tja... zoals verwacht verloren, en vrij kansloos ook. Spreekkoren en geklooi maarja dat is nooit anders geweest tijdens deze wedstrijd, beter snel vergeten en kijken naar de volgende tegenstander, al zie ik het met dit voetbal somber in voor de rest van het seizoen, waarschijnlijk 9e worden en 1e ronde van de playoffs (erop rekenend dat een club uit de top-9 de beker wint) eruit vliegen.

Joost

zolang jullie zondag verliezen mag je de rest van 't seizoen alles winnen.

Maroboduus

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 01, 2009, 20:13:50
Ja, ik sta niet 90 minuten het uitvak uit te dagen, maar er lijkt me echt geen hol meer aan als er geen uitfans meer bij zijn.

Weet niet meer precies welk seizoen het was, maar een paar jaar geleden nam Utrecht toch al geen supporters meer mee naar de ArenA? De sfeer tijdens die match was doodser dan doods. Op die manier worden dergelijke wedstrijden niet gedegradeerd tot "doodgewone" potjes, maar is zelfs Emmen-RKC spannender om naar te kijken. Het is de doodsteek van het voetbal. Hoewel de supporter al jaren niet meer serieus genomen wordt, dient hij/zij wel als decorstuk in het commerciële voetbaltheater te verschijnen. Vraag me af hoe lang het duurt alvorens de beleidsbepalers dat door gaan hebben. Voeg bij deze smakeloze brei het ingrediënt kunstgras en je krijgt een hap die voor menselijke consumptie niet langer geschikt is. Helaas lijkt Nederland in deze vrijwillig de rol van voorloper op zich te willen nemen.

Stadionhopper

Vergeet naast het kunstgras niet het dak van een stadion dat dicht kan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op mrt 02, 2009, 01:15:00
Weet niet meer precies welk seizoen het was, maar een paar jaar geleden nam Utrecht toch al geen supporters meer mee naar de ArenA? De sfeer tijdens die match was doodser dan doods. Op die manier worden dergelijke wedstrijden niet gedegradeerd tot "doodgewone" potjes, maar is zelfs Emmen-RKC spannender om naar te kijken. Het is de doodsteek van het voetbal. Hoewel de supporter al jaren niet meer serieus genomen wordt, dient hij/zij wel als decorstuk in het commerciële voetbaltheater te verschijnen. Vraag me af hoe lang het duurt alvorens de beleidsbepalers dat door gaan hebben. Voeg bij deze smakeloze brei het ingrediënt kunstgras en je krijgt een hap die voor menselijke consumptie niet langer geschikt is. Helaas lijkt Nederland in deze vrijwillig de rol van voorloper op zich te willen nemen.

Jazeker, maar dt is inmiddels al weer iets veranderd, zo waren we dit jaar met 800 Utrechters in de Arena.

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op mrt 02, 2009, 01:19:20
Vergeet naast het kunstgras niet het dak van een stadion dat dicht kan.

En de verwarming onder het tribunedak.

HJanneman

Citaat van: Dennis1981 op mrt 02, 2009, 01:19:20
Vergeet naast het kunstgras niet het dak van een stadion dat dicht kan.

Dat heeft naast, in jouw ogen, een sfeerverlagende ook een sfeerverhogende werking.
Tuurlijk, de sterrenhemel of overvliegende vliegtuigen spotten is leuk(met dak open), maar de gloed van het stadion bij een dicht dak zuigt de supporters echt naar zich toe, en het geluid galmt wel erg hard door het stadion met een dicht dak(en geluid is ook een onderdeel van sfeer).