Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Citaat van: Hugo op sep 24, 2008, 10:22:15
Wat is de stand van zaken omtrent een mogelijk nieuw stadion in Mainz?

Op een gegeven moment ben ik eerlijk gezegd afgehaakt de nieuwsberichten omtrend het nieuwe stadion van Mainz nog verder te volgen. Zodra het almachtige, bureaucratische apparaat in Duitsland een dergelijk project in de wurggreep heeft, kun je het wel vergeten...
Feit is dat het stadion in elk geval een naam heeft en wel ,Coface Arena'. Feit is ook dat men een definitieve plaats heeft gevonden waar het stadion gebouwd gaat worden. Het vinden van de juiste locatie heeft echter jaren geduurd en de locatie die uiteindelijk uit de hoge hoed kwam, was dan ook niet de eerste, tweede of derde keus. Het nieuwe stadion, waarvan ook nog niemand weet hoe het er uiteindelijk uit moet gaan zien, zal vanaf het seizoen 2010/2011 in gebruik moeten worden genomen. Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit gaat lukken, vooral ook omdat men nog op zoek is naar de juiste projectontwikkelaar/bouwbedrijf die de plannen uit moet gaan werken en deze vervolgens om gaat zetten. De financiering lijkt echter rond. Op deze pagina is het laatste nieuws te vinden:

http://www.mainz05.de/news_zur_coface_arena.html?&L=0

Op deze pagina staat wat algemene informatie over het project:

http://www.mainz05.de/coface_arena.html

Overigens bevindt zich de nieuwe locatie op een nu nog braakliggend terrein gelegen tussen de ringweg (A60) en het huidige stadion, vlakbij de universiteit van Mainz. Het stadion zal dus helemaal aan de rand van de stad komen te liggen.

Maroboduus

Citaat van: hgrm op sep 24, 2008, 10:58:27
En als we het toch over die hoek hebben: Weet iemand wat de status is van het stadion van FSV Frankfurt? Al bijna klaar? Goed genoeg voor de 2. Bundesliga? 10000 of 15000 plaatsen? Ik wordt op Internet niet veel wijzer...

De werkzaamheden rondom het Frankfurter Volksbank Stadion zouden in het najaar 2008 afgesloten moeten worden. Dat moet dus zeer binnenkort het geval zijn. Het stadion heeft dan een capaciteit van 10.300 plaatsen. Aangezien dit ontoereikend is voor de 2. Bundesliga en FSV Frankfurt aanvankelijk slechts tijdelijk naar de Commerzbank-Arena is verhuisd, gaat het nieuwe stadion gedeeltelijk direct weer op de schop zodat het in de zomer van 2009 een capaciteit van 15.000 plaatsen heeft. FSV Frankfurt zou dan, ongeacht in welke league ze tegen die tijd spelen, terug kunnen keren.
Momenteel speelt het tweede van Eintracht Frankfurt haar wedstrijden in de Regionalliga Süd in dit stadion. Tenminste, dat deden ze tegen Bamberg en afgelopen zondag tegen Greuther Fürth II. Toen vorige week dinsdag het grotere Hessen Kassel op bezoek kwam, werd ineens uitgeweken naar de Commerzbank-Arena. Op die wedstrijd kwamen 1.500 toeschouwers af...

Maroboduus

#17
De thuisbasis van VfR Wormatia 08 Worms, het Wormatia-Stadion, is afgelopen dinsdag officieel heropend/geopend. Voor deze gelegendheid en voor het feit dat de club dit jaar haar 100-jarige jubileum viert, kwam de 1. FC Kaiserslautern op bezoek. 2.112 Toeschouwers zagen de ploeg die momenteel een degradatieplaats in de Regionalliga Süd bezet kansloos met 0-4 de boot in gaan.
Buiten dat het allemaal wat modernen/sterieler is geworden, is er volgens mij niet al te veel veranderd.

Maroboduus

En voor wat betreft het voormalige Stadion am Bornheimer Hang in Frankfurt:

Stadionbau kostet mehr Geld
Natürlich wurde auch über den Umbau des Frankfurter Volksbank-Stadions diskutiert. Reisig erläuterte, weshalb sich die Kosten für die Sanierung des Bornheimer Hangs von anfangs 4,5 Millionen Euro inzwischen versechsfacht haben. Derzeit wird die Arena in eine Drittliga-taugliche Spielstätte umgebaut, in der in Zukunft auch Zweitliga-Spiele ausgetragen werden sollen. Die Zusatzkosten für den erforderlichen Neubau der maroden Haupttribüne wurden von der Stadt Frankfurt unlängst auf rund 3,5 Millionen Euro beziffert.

Solange das Stadion am Bornheimer Hang nicht die Anforderungen der Deutschen Fußball-Liga (DFL) erfüllt, muss der FSV als Zweitligist weiter in der Commerzbank-Arena spielen. Reisig forderte die Fans deshalb auf, auch das Stadion als Spielstätte des FSV anzunehmen. Zu den bisherigen Heimpartien des Aufsteigers strömten im Schnitt nur wenige tausend Zuschauer in das Ausweichquartier des Nachbarn Eintracht Frankfurt. Am kommenden Sonntag empfängt der FSV den SC Freiburg. Als Ziel für den Rest der Hinrunde gab Reisig "sieben bis neun weitere Punkte aus".

Bron: HR-Online

Dat schiet dus niet echt op. Het stadion ligt er momenteel half verbouwd bij, maar voor wie nog wil en kan is de oude hoofdtribune dus nog wel te bezichtigen en daar zal dus kennelijk wél spoedig verandering in komen.

Joost

De wedstrijden in het stadion van de buurman zijn ook niet echt een succes. Tegen Alemannia waren er 3105 toeschouwers.

Maroboduus

Citaat van: Joost op nov 14, 2008, 09:58:38
De wedstrijden in het stadion van de buurman zijn ook niet echt een succes. Tegen Alemannia waren er 3105 toeschouwers.

Inderdaad en dat stoort de club natuurlijk enorm, zeker nu het sportief gezien ook niet loopt. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer positief. Het is het ultieme bewijs dat de club geen successupporters heeft en niet tot hype is geworden na de snelle promoties van de Oberliga naar de 2. Bundesliga. Er komen nu evenveel mensen kijken als aan het begin van het vorige Regionalliga-seizoen.

Joost

Citaat van: Maroboduus op nov 14, 2008, 10:20:02
Inderdaad en dat stoort de club natuurlijk enorm, zeker nu het sportief gezien ook niet loopt. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer positief. Het is het ultieme bewijs dat de club geen successupporters heeft en niet tot hype is geworden na de snelle promoties van de Oberliga naar de 2. Bundesliga. Er komen nu evenveel mensen kijken als aan het begin van het vorige Regionalliga-seizoen.

Het lijkt me ook behoorlijk moeilijk een hypeclub te maken van FSV Frankfurt met de wetenschap dat Eintracht Frankfurt ook bestaat. In mijn beleving zijn veel Duitse voetbalfans echte gelukzoekers. Wanneer een club promoveert naar de 2. Bundesliga stijgen de toeschouwersaantallen vaak gigantisch. Bij Alemannia zaten er in de Regionalliga slechts enkele duizenden, na promotie steeg dat richting 10.000 maar pas toen de club echt mee ging doen om promotie naar 1. Bundesliga verdubbelde dat. Gek genoeg is na de degradatie het toeschouwersaantal niet significant gedaalt. Als ik de echte getallen van andere clubs eens op papier zet valt dat gelukzoeken best wel mee.




AthleticHolanda

Weet iemand wanneer ze in Jena beginnen met de umbau van het stadion? Kan wel overal de plannen etc. vinden maar nergens een tijdsplanning...

hgrm

Ik vraag me af of ze iets aan het stadion zullen gaan doen nu ze onderaan hangen in de 3. Liga.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op mrt 22, 2009, 21:38:15
Ik vraag me af of ze iets aan het stadion zullen gaan doen nu ze onderaan hangen in de 3. Liga.


Hmm tja de plannen lijken er iig te zijn...

http://www.fc-carlzeiss-jena.de/magazin/artikel.php?artikel=6225&type=&menuid=74&topmenu=301

Maroboduus

Was laatst min of meer toevallig in de buurt van het voormalige Stadion am Bornheimer Hang en besloot toen om maar eens een kijkje te nemen hoe de boel er heden ten dage zo voor staat. De naamsverandering heeft men enkele jaren geleden al doorgevoerd alvorens er ook maar één spijker aan het stadion was vertimmert. Anno april 2009 is er goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de oude hoofdtribune nog bestaat en dus ook in het nieuwe stadion is geïntegreerd. Het slechte nieuws is dat er van de rest van het stadion niets meer over is. Na veel gebakkelij rondom de lichtinstallatie (de lichtmasten zouden de autorijders op de nabijgelegen A661 verblinden; uiteindelijk werd besloten om middels een soort "geluidswal" het licht te weren en tevens de verlichting op de snelweg zelf dusdanig aan te passen dat het verschil met de stadionmasten niet meer zo groot is) is deze nu eindelijk geplaatst. De voorzitter van FSV was daarmee dermate in zijn nopjes dat hij gelijk repte over "één van de mooiste stadions in de 2. Bundesliga". Het laatste nieuws dat ik heb gelezen is dat het stadion volgend seizoen met een officiële capaciteit van 11.000 toeschouwers per uitzondering door de DFB zal worden toegelaten. Aangezien FSV inmiddels ook de licentie voor die liga heeft ontvangen, lijkt een verhuis naar de heimat dus niets meer in de weg te staan. Tot die tijd speelt het tweede van Eintracht Frankfurt nog gewoon in de bouwput.












Joost

Dat ziet er best wel mooi uit.

Hugo

Ik vind het zeker ook een leuk knus stadionnetje. Vooral die lange zijde met de opvallende dakconstructie en natuurlijk de oude hoofdtribune laten staan. Jammer dat er in Duitsland altijd hekwerken tussen veld en staantribune (moeten) staan.

Lijkt mij voor de club ook beter om hier de thuiswedstrijden te spelen voor een 4-5.000 man in plaats van in die grote en dus lege Arena van Eintracht.

FSV Frankfurt is toch twee keer achtereen gepromoveerd? Is dat "natuurlijk" gegaan of staat er een grote sponsor achter?

Joost

Vandaag in het Limburgs Dagblad een stukje over Neu Tivoli. Ergens aan het einde stond eindelijk antwoord op de vraag wat er met het huidige Tivoli gaat gebeuren: het blijft nog twee jaar staan voor het tweede van Aachen. In die tijd worden de andere faciliteiten rond Neu-Tivoli gereedgemaakt waaronder een Mini-Stadi. Wanneer dat af is gebruikt de gemeente de grond van het oude stadion voor huizen of zoiets.