Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Jeje op aug 31, 2015, 18:54:27
Mooie foto's. Ben wel benieuwd, je schrijft dat je scout was. Bij welke club en hoeveel tijd besteedde je hier aan?

Nooit op echt hoog niveau. Ik was eerst jeugdscout bij Antwerp (half seizoen); Dessel Sport (2 jaar) en KV Turnhout (half seizoen). Erg tijdrovende hobby waarbij je zaterdagochtend op een club aankomt en er pas laat in de namiddag weer vertrekt. Zoveel mogelijk spelers zien op een dag en zo de ganse regio uitkammen op zoek naar talent.

Daarna nog een half seizoen de tegenstanders gescout voor KV Turnhout en spelers gescout voor KSV Bornem. Vorig seizoen dan een gans seizoen tegenstanders gescout voor KFC Lille, toen eerste provinciale en nu 4e klasse. Telkens voor de A-kern en dan gaat het om 1 à 2 wedstrijden per weekend.

Over het hoe en waarom ik zo vaak slechts een half seizoen ergens was, kan ik niet in detail treden maar het spel wordt vaak binnenskamers vuil gespeeld. Ik heb het gehad met al het gedoe dat er bij komt.

Jeje

Ow oke, lijkt me wel leuk maar zoals je al zegt erg tijdrovend. Hoe ben je erin komen rollen als ik vragen mag?

Ja de spelletjes in bestuurskamers zijn vaak erg smerig

wekke

België - Koning Boudewijnstadion

03-09-2015 België - Bosnië 3-1; EK 2016 Kwalifiactie







ASV Geel - De Leunen

06-09-2015 ASV Geel - R. Antwerp FC 1-1; Tweede Klasse








Joost

Hoe komt het toch dat er in Geel maar zo weinig belangstelling blijft?

wekke

Citaat van: Joost op sep 07, 2015, 15:24:52
Hoe komt het toch dat er in Geel maar zo weinig belangstelling blijft?

Die vraag stelden we ons gisteren ook. Zelfs de hoofdtribune was 3/4e Antwerp. In 4e klasse, kort na de fusie met Meerhout, was de belangstelling beter dan nu.

Joost

Citaat van: wekke op sep 07, 2015, 15:34:47
Die vraag stelden we ons gisteren ook. Zelfs de hoofdtribune was 3/4e Antwerp. In 4e klasse, kort na de fusie met Meerhout, was de belangstelling beter dan nu.

Ik heb nog eens foto's beken van het duel tegen Lierse in de eindronde in 2006. Toen zaten er dik 8000 man in totaal.

Vorig jaar hadden ze er gemiddeld net iets meer dan 2000. Dat valt me dan nog wel enigszins mee maar ik heb het vermoeden dat het een beetje overschat is.

wekke

Citaat van: Joost op sep 07, 2015, 16:27:30
Ik heb nog eens foto's beken van het duel tegen Lierse in de eindronde in 2006. Toen zaten er dik 8000 man in totaal.

Vorig jaar hadden ze er gemiddeld net iets meer dan 2000. Dat valt me dan nog wel enigszins mee maar ik heb het vermoeden dat het een beetje overschat is.

Toen was er wel enorm veel volk van Lierse natuurlijk.

wekke

KV Mechelen - Achter de Kazerne

12-09-2015 KV Mechelen - KVC Westerlo 2-2; Eerste Klasse

KV Mechelen, het typen van de clubnaam geeft me al een ongemakkelijk gevoel. Rivaliteit wordt doorgegeven van supportersgeneratie op supportersgeneratie en bepaalde factoren versterken nog dat haatoproepende gevoel. Die geel-rode kleuren, dat verschrikkelijke stadion en het mediageile niveau van de club en zijn supporters, ... Ik word er niet goed van. Om nog maar te zwijgen over alle incidenten tijdens de derby's met Lierse. 'De KV' was een lelijk eendje geworden in het Belgische voetbal waarbij het veelvoudige liftte tussen eerste en tweede klasse. Je kan haast zeggen dat het faillissement een godsgeschenk was. Akkoord, ze speelden het schitterend uit via de media. Die plaatste hen op een voetstuk. Nu, 12 jaar na datum, is het journalistenwereldje nog steeds verrukt op KV, waarbij de middelmatige ploeg zelfs in verband werd gebracht met de ambitie voor play-off 1. Van de pot gerukt.



Sommigen zullen mijn frustraties ook wel durven te omschrijven als een minderwaardigheidscomplex. Ergens zit er misschien wel een waarheid in. Iemand met het voetbalintellect van Fi Van Hoof hebben we in Lier nooit gehad. Dergelijke mediasteun hebben we ook nooit gehad als het bij ons slecht ging. Integendeel, het gokschandaal zorgt ervoor dat we de dag van vandaag nog steeds uitgespuwd worden door gans België. En onze Egyptische dictator met hoogheidwaanzin heeft dat niet bepaald makkelijker gemaakt. Misschien is de grootste frustratie nog dat wat zij klaar speelden na de malaise, wij nooit voor elkaar zullen krijgen. De meningen zijn te verdeeld en bepaalde supporters leven op grond van oorlog met elkaar. Wij krijgen nooit iedereen gemobiliseerd om een nieuw en gezonder Lierse te creëren terwijl het de Kakkers wel lukte.



Maar goed. Na jaarlijkse gewoonte ging ik gisteren de wedstrijd tussen KV en Westerlo meepikken. De confrontaties tussen KV en Westerlo enerzijds en KV en Lierse anderzijds, laat ik niet makkelijk schieten. Tegen beter weten in eigenlijk want beiden keren bijna altijd met lege handen terug. Vandaag was ik ook eens benieuwd naar die nieuwe tribune Achter de Kazerne. In het vorige uitvak was het zicht erbarmelijk slecht en dat is nu eigenlijk niet veel beter. Je hebt geen palen meer in je zicht, maar je staat nog altijd in dat hoekje geduwd waardoor je een kant van het speelveld nauwelijks ziet. Nu waren de vakken nog gescheiden door simpele hekjes, maar wanneer er plexi-glas tussenkomt, zal het nog slechter worden. Gemiste kans. Ook qua akoestiek viel het enorm tegen. Het vaak zo onterecht bejubelde Mechelse publiek was niet te horen. Zoals bij al mijn bezoeken eigenlijk. Fluiten en boegeroep zijn er altijd en veelvuldig, van sfeer is er nooit sprake. In 12 bezoeken, waarvan allemaal provincie derby's, heb ik er het nog nooit sfeervol geweten. Waar iedereen het idee krijgt dat de kakkers fantastische supporters heeft, is mij een raadsel.

De wedstrijd begon zoals elk jaar. KV drukt het eerste kwartier vol door en het is pompen of verzuipen. De knappe 1-0 van Verdier was dan ook volkomen verdiend. Westerlo voetbalde dan wéér eens veel te traag, zonder creativiteit en zonder agressiviteit in de duels. Het mocht van geluk spreken dat de 2-0 van Veselinovic werd afgekeurd voor al dan niet buitenspel. Meer geluk was er ook toen Mustoe geen rood kreeg voor hands in het zestienmetergebied, Hanni de strafschop mist een Verdier voor een lege kooi de rebound onbegrijpelijk over trapte.



Een gans ander spelbeeld in de tweede helft. KV kon de druk niet meer opbrengen en Westerlo kwam mondjes maat in de wedstrijd. De kansen op de gelijkmaker werden veelvuldig gemist. Toch kwam het op gelijke hoogte dankzij KV'er Van Lerberghen. De jongeling kopte een vrije trap in eigen doel. Erop en erover zou je denken, maar luttele minuten later stond Westerlo weer op achterstand. KV is dodelijk efficiënt op stilstaande fases. Niet verwonderlijk dus dat daar ook de 2-1 van De Witte uit voortkwam. Het duurde echter niet lang voor de bezoekers weer langszij kwamen. Een goede actie over rechts, dito voorzet en de nieuwe spits Visnakovs duwde de 2-2 binnen. KV was van slag en je voelde dat er meer inzat voor Westerlo. Net zoals in Charleroi hadden de spelers dat gevoel niet. Het geloofde niet in hun kunnen en duwden nooit door. Het bleef dan ook bij 2-2.   


Joost

De frustratie spat er vanaf, heerlijk.

Ik ben viermaal Achter de Kazerne geweest en eenmaal was het er erg sfeervol, de andere keren heel gewoontjes.

Jehoentelaar

Ik wil er wel werk van maken om ze te bezoeken wanneer de zeldzame middagwedstrijd voorbij komt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

syntric

Citaat van: Joost op sep 13, 2015, 14:13:01
De frustratie spat er vanaf, heerlijk.

Ik ben viermaal Achter de Kazerne geweest en eenmaal was het er erg sfeervol, de andere keren heel gewoontjes.

Zo zie je maar hoe meningen en percepties totaal kunnen verschillen... ik was er namelijk ook,  en zat in de nieuwe tribune op de allerhoogste rij. Ik vond de sfeer erg goed, de Mechelse spionkop stond ongeveer recht onder mij en de akoestiek onder dat dak was erg goed vond ik. Een uur voor de wedstrijd liep die staantribune ook al goed vol. Het meezingen met de ouderwetse fanfare tijdens You'll never walk alone en het clublied was erg mooi en luid. Ook mooi dat er in een nieuwe tribune nog zoveel staanplaatsen voorzien zijn, Duits aandoend zelfs. ook op de zittribune vrij veel fanatieke supporters. Ik heb een heerlijke avond gehad, ook omdat er een sympathieke opa met kleinzoon naast me zat, die kleine heeft zowat heel de wedstrijd zitten analyseren op heel volwassen manier en dat op 10-jarige leeftijd :-)
Groundhopper for life :-)

wekke

Ik heb ze eerlijk gezegd echt nauwelijks gehoord en in het uitvak was het nochtans tamelijk stil. Zo zie je inderdaad dat elke plaats een andere sfeerimpressie kan geven.

wekke

Ik geniet momenteel van mijn grote vakantie waardoor er zich ook enkele voetbalopties voordoen. Voor dit weekend wilde ik eigenlijk een grote trip maken, maar vrienden konden zich niet vrijmaken. Legia Warschau leek zich te gaan profileren als reisbestemming. Toch moesten we ook die optie laten varen doordat de wedstrijd verzet werd naar zondagavond. Ik richtte mijn pijlen dan maar naar de Bundesliga om enkele stadions te kunnen vinken.

26-09-2015 1.FC Köln – Ingolstadt 1-1; RheinEnergieStadion



Openen deden we in Keulen. De ersten FC Köln stond al lange tijd op de verlanglijst, maar kwam er om verschillende redenen nog niet van. Nu lag deze vrijdagwedstrijd perfect op onze route. Na een vlotte rit checkten we in bij een kleine Hostel op een paar minuten stappen van de imposante Dom. Vandaar ging het richting Heumart om daar, anderhalf uur voor de wedstrijd, de tram te nemen richting stadion. Het was drummen geblazen, maar we slaagden er toch in om op de tweede tram te kunnen plaatsnemen. De vooruitzichten waren goed tot het gevaarte weigerde om verder dienst te doen. Bij de 2e halte reed het ding niet meer en na 10 minuten gingen de deuren weer open met de melding dat iedereen moest uitstappen door een technisch defect. Daar sta je dan met enorm veel anderen. Op een andere tram stappen, was onmogelijk. Daarvoor waren we met te veel en de toestellen waren al tot de nok gevuld. Een taxi dan maar? Ook onbegonnen werk. Er zat niets anders op dan in stevig tempo naar het stadion te stappen. Een tamelijk lange wandeling van circa 5 km. Al een geluk konden we het laatste stuk alsnog op een tram springen, maar onze tijdsbonus was zo goed als helemaal verdwenen. Tot overmaat van ramp bleek er ook maar één ingang, met 2 kaartlezers, te zijn voor vakken N1 tot N14. Aanschuiven en drummen terwijl de wedstrijd al werd afgetrapt. De eerste 6 minuten van de partij waren al verstreken toen we eindelijk op onze zitplaatsen aankwamen.



Het stadion was met 47.800 toeschouwers nagenoeg helemaal gevuld en het waren vooral de steile tribunes op de tweede ring die opvielen. Ik hou wel van dit soort stadions waarbij de afstand tussen de tribunes en het veld beperkt is. Het zorgt er ook voor dat de akoestiek goed is en het de sfeer ten goede komt. In dit stadion kan je helse avonden beleven, althans daar ga ik van uit. Op het veld begon FC Köln meer en meer aan te dringen. Er zat veel afval in het spel, maar ze trachtten toch de Ingolstadt muur te slopen. Na 10 minuten ontplofte het stadion. Risse met de voorzet en Modeste die knap binnen knikte. Het spel ging nu goed op en neer met de nodige kansen. Na 20 minuten kwam promovendus Ingolstadt langszij. Matip kopte de bal voorbij doelman Horn. Dat doelpunt vergalde de ganse wedstrijd. Het tempo ging omlaag, kansen waren er nog nauwelijks tot niet en Ingolstadt ging massaal tijdrekken. Over de tweede helft kan ik zelfs zeer kort zijn: het was nauwelijks om aan te zien. Köln kwam via Osako nog het dichtst bij een goal, maar het bleef bij 1-1. De trainer van de bezoekers juichte alsof hij net de titel had gepakt. Elk punt is goed voor het behoud, maar voor de toeschouwers is het een ware nachtmerrie. Voor goed en aanvallend voetbal moet je blijkbaar niet bij Ingolstadt zijn.



26-09-2015 VFB Stuttgart – Borussia Mönchengladbach 1-3; Mercedes-Benz Arena



Van Keulen ging het op zaterdagochtend richting Stuttgart. Meer bepaald Echterdingen, waar ons hotel gelegen was. Een kamer in dit prachtige hotel was veel goedkoper dan eentje in de stad. Vanuit Echterdingen namen we de trein en 45 minuutjes later wandelden we richting het stadion van de plaatselijke VFB. Het viel onmiddellijk op dat er veel BMG supporters aanwezig waren. Onze zitplaatsen bevonden zich achter het doel, niet ver van het uitvak.



Beide ploegen pakten pas afgelopen midweek hun eerste overwinning/punten van het seizoen. De seizoensstart van VFB én Borussia was tamelijk desastreus te noemen. Vanmiddag bleek ook vaak dat ze niet voor niets zo laag in de rangschikking staan. Het openingskwartier was voor de thuisploeg. VFB startte scherp en drukte Borussia tegen het eigen doel. Op zo'n momenten zie je ook de onkunde van dat team. Slechte keuzes voor doel, ze zetten hun overzicht nauwelijks om in doelrijpe kansen, veel slordigheden in hun spel. Een Stuttgarts doelpunt hing in de lucht en zoals zo vaak in het voetbal valt die dan effectief aan de overkant. Xhaka kopt een vrije trap in doel en de bezoekers stonden prompt op voorsprong. Nu pas was duidelijk hoeveel Borussen er in ons vak en de omliggende vakken zaten. Ze waren in de meerderheid in het ganse stuk van de ene cornervlag naar de andere. Hun gejuich was nog maar net verstomd of de tweede hing er al in. Gentner kopte de bal in eigen doel. De supporters konden hun ogen niet geloven en ze maakten er haast een feest van. VFB was radeloos en Mönchengladbach had alle ruimte om te counteren. Toch kon Stuttgart vlak voor rust milderen. Davida werd in de grote rechthoek getorpedeerd door een bezoekende verdediger, de bal ging nog op de lat waarna de scheidsrechter alsnog een strafschop floot. Ginczek zette de elfmeter feilloos om, 1-2.



De eerste helft was al zeer aangenaam, maar de tweede helft was helemaal om duimen en vingers af te likken. Niet dat het voetbal zo fenomenaal goed was dat menig salonsupporter nu naar een wedstrijd van VFB Stuttgart en Mönchengladbach gaat kijken in plaats van Real Madrid. Maar VFB Stuttgart gaf 45 minuten lang vol gas in zijn zoektocht naar de gelijkmaker. Het was met horten en stoten dat BMG zijn voorsprong kon vasthouden. Op de koop toe keepte doelman Sommer een dijk van een wedstrijd. Stuttgart nam dus risico's en daardoor kwam er veel ruimte op de counter. Mönchengladbach verknalde echter elke tegenstoot. In één van die omschakelingen stormden ze zelfs met 3 Borussen af op keeper Tyton. Slechte pass achteruit en weg kans op de 1-3. Het aanvallend miskleunen droeg bij aan de spanning die de ganse arena in zijn greep had. Er hing een doelpunt in de lucht én die zou er ook komen. Man van de match Raffael glipte door de VFB defensie en legde de 1-3 vlak voor tijd naast doelman Tyton. Onze kant ontplofte en het feestgedruis was nu niet meer te houden. Auswartssieg!! De resterende minuten danste de groen-zwart gekleurde kurve. Wat een heerlijke supporters en wat een geweldig voetbalnamiddag.



Na de wedstrijd wandelden we nog richting de plaatselijke kermis. Blijkbaar was het zaterdag een feestdag en wordt er ook in Stuttgart Oktoberfest gevierd. Een gigantische kermis met de nodige drank- en eetgelegenheden, vergezeld door tamelijk wat dronkaards in traditionele klederdracht.. Een leuke afsluiter van de dag.





27-09-2015 Eintracht Frankfurt – Hertha BSC 1-1; Commerzbank Arena.



Dit dagverslag gaat zeer kort zijn en weinig leuke lectuur opleveren. Al na enkele kilometers reden we ons vast in de file. We probeerden na een tijdje de file voor een stukje te omzeilen via alternatieve wegen, maar ook daar was het chaos troef. Uiteindelijk hebben we er meer dan 4u30 over gedaan om de afstand van 200 km te kunnen overbruggen. Toen we eenmaal aan ons vak kwamen, werd de eerste helft net afgefloten. Het stond 1-0 dankzij Meier.





Op naar een amusante tweede helft dan maar? Absoluut niet. Nagenoeg kansloos met slecht voetbal en met het geluid van twee voorzangers die geilen op elke seconde aandacht die ze van de rest van het stadion krijgen. De bezoekers deelden een eerste waarschuwing uit, maar de goal van Kalou werd afgevlagd voor buitenspel. Vlak voor tijd prikte Darida dan toch de 1-1 voor Hertha BSC. Luc Castaignos kwam voorts nog eenmaal dicht bij de winning goal.
Een teleurstellende dag over de ganse lijn waarbij we onderweg naar huis natuurlijk nog ettelijke wegenwerken en stapvoets verkeer moesten tolereren.




Koning Kriel

Toch apart hoe een bezoek aan dezelfde club in twee weken tijd zo'n verschillende ervaring kan opleveren. Wij hadden bij Frankfurt het geluk van een spektakelstuk, 6-2 tegen 1 Fc Köln met een fantastische sfeer.

wekke

Citaat van: Koning Kriel op sep 28, 2015, 12:00:22
Toch apart hoe een bezoek aan dezelfde club in twee weken tijd zo'n verschillende ervaring kan opleveren. Wij hadden bij Frankfurt het geluk van een spektakelstuk, 6-2 tegen 1 Fc Köln met een fantastische sfeer.

Een impressie wordt natuurlijk vaak bepaald door de wedstrijd. Jammer want ik keek het hardst uit naar Frankfurt. Ik ga ooit nog wel eens voor een revisit bij Frankfurt en Koln.