Doing the both leagues ...

Gestart door Denniz1974, jul 13, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: Denniz1974 op sep 14, 2008, 10:00:12
Dat is precies de reden waarom ik Veendam als laatste op het programma heb staan !! Al sluit ik niet uit dat deze door omstandigheden wordt vervangen door Ado Den Haag, de club die met het extreme clubcardbeleid symbool is gaan staan voor het weren van voetbalfans uit het stadion; iets wat na het voltooien van The Both Leagues ook wel van toepassing is.
Je bent gewoon een gloryhunter.

Denniz1974

Citaat van: TeeZee op sep 14, 2008, 13:09:58
Je bent gewoon een gloryhunter.

waarom verklap je dat nou ?

TeeZee

Citaat van: Denniz1974 op sep 14, 2008, 15:30:10
waarom verklap je dat nou ?
Omdat anders niemand het zou raden bij een Feyenoordsupporter.

Hugo

DEN HAAG, ZUIDERPARK


Restant (2008).

Gisteren het Zuiderpark nog eens bezocht, althans wat er nog van het stadion over is. Ik moest toch in de buurt zijn, dus een mooie gelegenheid om even te gaan kieken. Van het oude stadion staat alleen de hoofdtribune en de klassieke kassa's met graffiti nog overeind. Wel zijn alle stoeltjes van de tribune verwijderd. De andere 3 tribunes zijn volledig gesloopt. De muren van de oude gracht worden nu gebruikt als fundatie voor een hekwerk. Het hoofdveld zag er nog prima uit en wordt, als ik goed ben geïnformeerd, gebruikt als trainingsveld. Het was kinderlijk eenvoudig om onder het hek door te kruipen en zo vanaf het veld een paar foto's te maken. Ik vond het maar raar om daar te staan op het veld van een dergelijk roemrucht stadion wat nog maar voor een kwart overeind staat. Onbewust ga je terugdenken aan de keren dat je een wedstrijd in het stadion gezien hebt.


Hoofdtribune (2008).

De wedstrijden in het Zuiderpark zijn voor mij altijd bijzonder geweest. Ik heb wat familie in Den Haag wonen en heb zelf een tijdje in het Westland gewerkt. Vooral de complete nacompetitie in 1995 was een belevenis, een vol Zuiderpark wat massaal achter de ploeg ging staan. Kon ook altijd genieten van de supporters met hun eigen jargon en humor. Ondanks de slechte reputatie van de Haagsche aanhang ben ik altijd op eigen gelegenheid naar de wedstrijden tussen Den Haag en Cambuur in het Zuiderpark gegaan. Gelukkig nooit problemen gehad. Vaak was het Zuiderpark in die periode maar matig bezet en uit voorzorg verliet ik het stadion meestal een paar minuten voor het einde van de wedstrijd.


Kassa Zuiderpark (2002).

Op 19 februari 1995 ging ik met een bevriende Cambuurfan in zijn Mercedes voor de eerste keer richting Zuiderpark. Zijn bezorgde moeder lieten we vol met stress achter. Het was een zonnige zondagmiddag en het Zuiderpark werd snel gevonden. De korte zijden van het Zuiderpark waren destijds nog het domein van een familie konijnen. De betonnen treden van de tribunes waren verwijderd. Wat resteerde was een overkapte bult zand, dit was het gevolg van de Wereldruiterspelen die in 1994 plaatsvonden in Den Haag. Voor de bezoekende aanhang was er een zijvak op de hoofdtribune gereserveerd. Wij gingen echter bij de normale ingang naar binnen en namen plaats in het vak naast het bezoekersvak. Behalve Hagenezen zaten hier wat spelersvrouwen, geblesseerde Cambuurspelers en een groepje sponsors. Een redelijke groep Cambuursupporters was per trein naar Den Haag gekomen en zat vanuit het bezoekersvak vrolijk naar ons te zwaaien. Daar ging ons voornemen om lekker anoniem de wedstrijd te zien.



Den Haag – MVV, 14 juni 1995.

Ondanks het betere spel van Cambuur was het Den Haag dat scoorde. Via Dik Heesen en een nog jonge Rick Hoogendorp werd het binnen een paar minuten 2 – 0. Een nieuwe deceptie dreigde voor Cambuur. Na de pauze waren we in het Zuiderpark getuige van het "Cambuurs kwartiertje"; Door doelpunten van Arno Arts en Jan Bruin (2) stond het plotsklaps 2 -3. Omdat wij de doelpunten van Cambuur nogal uitbundig vierden kregen we nogal wat commentaar van een Haagsche Harry en zijn charmante vriendin, type Anita. Op de bekende subtiele Haagsche wijze werd duidelijk gemaakt dat het juichen niet op prijs werd gesteld en werden we vriendelijk doch dringend verzocht om op te k#nkeren naar Friesland. Echter vlak voor tijd viel toch de terechte gelijkmaker wat onze Haagse vriend mild stemde. Zonder problemen bereikten we de auto en al snel zaten we weer op de A4.

Officiële wedstrijden gezien in het Zuiderpark:

19.02.1995:  Den Haag -  Cambuur  3-3  1e Divisie  2.680
31.05.1995:  Den Haag -  Heracles  5-1  Nacompetitie  5.820
06.06.1995:  Den Haag -  de Graafschap  1-0  Nacompetitie  10.125
14.06.1995:  Den Haag -  MVV  2-0  Nacompetitie  8.112
16.12.1995:  Den Haag -  Cambuur  0-1  1e Divisie  1.511
07.09.1996:  Den Haag -  Cambuur  1-0  1e Divisie  2.558
24.09.1997:  Den Haag -  Cambuur  1-0  1e Divisie  nb
30.09.2000:  Den Haag -  Cambuur  1-1  1e Divisie  2.711
27.12.2006:  Den Haag -  RKC Waalwijk  1-1  Ere Divisie  8.360

Denniz1974

Gisteren m'n lijstje verder aangevuld met een bezoek aan het stadion van FC Twente voor de wedstrijd tegen De Graafschap. Prima avond in een zeer indrukwekkend stadion !!

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op nov 16, 2008, 10:13:46
Als het een beetje mee zit qua gezondheid, dan vrijdag naar Veendam - Emmen ... , daarna nog maar 4 te gaan: Eindhoven, VVV, AZ en ADO

Hoe zit het met de nieuwe forumleden ? Hebben jullie al veel stadions in NL met wedstrijdbezoek op je lijstje staan ?


Heb je nog wat centjes in een oude sok op zolder gevonden? Anyway, veel plezier daar. Ik vind het altijd leuk op de Langeleegte.


Hielke

#51
Citaat van: Denniz1974 op nov 16, 2008, 10:13:46Hoe zit het met de nieuwe forumleden ? Hebben jullie al veel stadions in NL met wedstrijdbezoek op je lijstje staan ?

Wat jij veel vindt weet ik niet, dit is mijn lijst:
1.   Abe Lenstra stadion
2.   Alkmaarderhout
3.   Amsterdam Arena
4.   Arke stadion
5.   De Geusselt
6.   De Goffert
7.   De Koel
8.   De Kuip
9.   De Vijverberg
10.   DSB stadion
11.   Euroborg
12.   Forepark
13.   Het Kasteel
14.   Jan Louwers stadion
16.   Kras stadion
17.   Nieuw Galgenwaard
18.   Parkstad Limburg stadion
19.   Philips stadion
20.   Polman stadion
21.   Rat Verlegh stadion
22.   Willem II stadion

De Grolsch Veste en hopelijk het Gelredome volgen nog dit seizoen, plus dat wat er eventueel nog op het Heerenveenpad komt. Mocht de Adelaarshorst dat niet snel komen zou ik daar graag eens heen gaan.

Denniz1974

Ik ben aan het kijken of ik m'n voltooiinig in januari 2009 kan realiseren. Het hangt er vanaf of ADO op 11 januari wellicht nog een oefenpot in eigen stadion gaat spelen. Heeft iemand wellicht al nieuws hierover ? Vorige winterstop kwam Zenit naar Den Haag.

TeeZee

Op enkele km afstand van de computer waarmee ik dit bericht verstuur zal Dennis-V zometeen zijn "38" voltooien bij ADO Den Haag. Ofwel, we feliciteren Dennis-V met het afvinken van het gehele betaalde voetbal in Nederland.

Alhoewel, feliciteren. Dennis-V beweert zich vanaf nu vooral toe te gaan leggen op het bezoeken van wedstrijden van... Feyenoord. Wie heeft er na het lezen van deze laatste zin ook een diepe frons in het voorhoofd, dan wel last van een goudvissenmimiek?

Batflyer

Mooie prestatie! Zijn er hier meer leden die 'de 38' hebben gedaan (Joost geloof ik ook)?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

spons

Citaat van: Batflyer op jan 17, 2009, 19:55:26
Mooie prestatie! Zijn er hier meer leden die 'de 38' hebben gedaan (Joost geloof ik ook)?

ik ook
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

ik had gehoopt om vandaag Ter Leede - Rijnsburgse Boys te zien om op 28 maart bij DOTO - Excelsior Maassluis alle clubs in de hoofdklasse A van de zaterdagamateurs te voltooien maar helaas werden alle amateurs vandaag afgelast
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

4 Doelpunten en een gelijkspel voor Dennis. Jammer dat ADO niet won. Hoe zou Dennis Buis en Derijck gevonden hebben?

Bossche Bol

Citaat van: Batflyer op jan 17, 2009, 19:55:26
Mooie prestatie! Zijn er hier meer leden die 'de 38' hebben gedaan (Joost geloof ik ook)?
Ik ook. Met ADO-Real Sociedad in augustus j.l. heb ik ze ook alle 38 weer gehad.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Stadionhopper

Dennis, gefeliciteerd! Op naar Belgie, Duitsland, Frankrijk....;-)

Zelf hoop ik dit seizoen ook de 38 te completeren. FC Twente (Grolsch Veste) en FC Groningen (Euroborg) ontbreken nog op mijn lijst.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper