Doing the both leagues ...

Gestart door Denniz1974, jul 13, 2008, 10:53:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Houseman

Citaat van: Joost op jul 13, 2008, 22:14:31


Het is een nieuw stadion op dezelfde plek, dan definieer ik dat als een nieuw stadion. De huidige Heerenveen en Utrechtstadions zijn mijns inziens ook nieuwe stadions ten opzichte van de vorige versies. 

De huidige uitbouw van 14000 naar 26000 noem ik absoluut geen nieuw stadion. De basis is hetzelfde als 10 jaar geleden, echter is er gewoon een flinke uitbreiding geweest.

Het oude stadion aan de Kruisstraat was natuurlijk wel een compleet ander stadion, maar die lag hemelsbreed dan ook 2 km verderop, neem aan dat je die niet bedoelt.

Denniz1974

Citaat van: Houseman op jul 14, 2008, 21:24:07
Citaat van: Joost op jul 13, 2008, 22:14:31


Het is een nieuw stadion op dezelfde plek, dan definieer ik dat als een nieuw stadion. De huidige Heerenveen en Utrechtstadions zijn mijns inziens ook nieuwe stadions ten opzichte van de vorige versies. 

De huidige uitbouw van 14000 naar 26000 noem ik absoluut geen nieuw stadion. De basis is hetzelfde als 10 jaar geleden, echter is er gewoon een flinke uitbreiding geweest.

Het oude stadion aan de Kruisstraat was natuurlijk wel een compleet ander stadion, maar die lag hemelsbreed dan ook 2 km verderop, neem aan dat je die niet bedoelt.

Het Abe Lenstra Stadion staat ook op een andere locatie van het vorige stadion. Het stadio Nieuw Galgenwaard is een paar jaar terug enkel uitgebreid, de basis is gelijk gebleven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld het stadion van Sparta, waar alleen de twee kasteeltorentjes zijn blijven staan en de rest geheel is gesloopt en opnieuw is opgebouwd

Hugo

Met het bezoeken van Helmond Sport - Cambuur op 6 mei 1995 had ik alle, destijds 36, profclubs van Nederland bezocht tijdens een officiele wedstrijd.

Van de huidige stadions ben ik nog niet in het nieuwe van Den Haag geweest. Dat hoop ik komend seizoen te doen. Sinds de verbouwing heb ik nog geen wedstrijd gezien in Zwolle, maar dat zal er wel eens van komen. Ik zie het overigens niet als een "nieuw" stadion.

Joost

Citaat van: Houseman op jul 14, 2008, 21:24:07
Citaat van: Joost op jul 13, 2008, 22:14:31


Het is een nieuw stadion op dezelfde plek, dan definieer ik dat als een nieuw stadion. De huidige Heerenveen en Utrechtstadions zijn mijns inziens ook nieuwe stadions ten opzichte van de vorige versies. 

De huidige uitbouw van 14000 naar 26000 noem ik absoluut geen nieuw stadion. De basis is hetzelfde als 10 jaar geleden, echter is er gewoon een flinke uitbreiding geweest.

Het oude stadion aan de Kruisstraat was natuurlijk wel een compleet ander stadion, maar die lag hemelsbreed dan ook 2 km verderop, neem aan dat je die niet bedoelt.

Ik bedoel het ALS II, met die trapjes ervoor met gele bordjes met vaknummers. Het ALS III wat er nu staat is dusdanig verbouwd dat het op geen enkele manier meer lijkt op het knusse ALS II.

Houseman

Citaat van: Joost op jul 14, 2008, 22:09:24


Ik bedoel het ALS II, met die trapjes ervoor met gele bordjes met vaknummers. Het ALS III wat er nu staat is dusdanig verbouwd dat het op geen enkele manier meer lijkt op het knusse ALS II.

Natuurlijk is er een enorme ontwikkeling geweest, maar 'op geen enkele manier' manier te vergelijken is veel te zwaar uitgedrukt. Dezelfde trapjes staan er nog, en de gele bordjes zijn nu blauw. De fundering en eerste ring is nog exact dezelfde als die van voor de verbouwing. Grootste verschil is misschien wel de buitenkant, de lelijke golfplaten achterkant van de tribunes is nu mooi metselwerk rondom.

Han

Citaat van: TeeZee op jul 14, 2008, 13:35:14
Als de huidige aanblik van Bloomfield Road niet nieuw genoemd mag worden, hoe noemen we het dan als er op dezelfde plek een totaal ander bouwwerk is neergeplant? Je komt er niet onderuit om het een nieuw stadion op dezelfde plek te noemen.
Gewoon upgrading. Straks komt er iemand beweren dat PSV op dezelfde plek drie nieuwe stadions heeft gebouwd.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hoevenen lion

Heb al 13 stadions bezocht. en heb er 11 clubs van bezocht. De 2 andere stadions waren interlands.

Amsterdam Arena, AFC Ajax         
Gelredome, Vitesse Arnhem       
MyCom Stadion, NAC Breda       
Jan Louwersstadion, FC Eindhoven       
De Geusselt, MVV Maastricht       
RBC Stadion, RBC Roosendaal       
De Kuip, Feyenoord Rotterdam       
Stadion Woudestein, SBV Excelsior       
De Vliert, FC Den Bosch       
Wagner & Partners Stadion, Fortuna Sittard       
Willem II-Stadion, Willem II       
Nieuw Galgenwaard, FC Utrecht       
Mandemakersstadion, RKC Waalwijk


Mijn verlanglijstje is nog redelijk groot:

Roda JC, PSV Eindhoven, VV Venlo, Den Haag, NEC, AZ, Groningen, Heerenveen, FC Zwolle, Cambuur, Sparta, Twente.

Dit om er maar een paar te noemen.

Mach

Ik verwacht niet zo snel alle stadions te bezoeken. Van sommige clubs vraag ik me echt af wat ik daar te zoeken zou hebben.

Stadions bezocht tot nu toe:
Oosterpark
Kuip
Nieuw Galgenwaard
Nieuwe stadion Den Haag (geen flauw idee hoe dat ding heet...)

Enkele weken geleden ook nog bij Quick Boys geweest, en ohoh wat is het NL amateurvoetbal mooi, heerlijke ervaring was dat. In mijn jeugdjaren altijd rondgehangen op amateurcomplexen en dat zijn heerlijke herinneringen.

In tegenstelling met Engeland denk ik dan ook dat een tour langs een lijstje amateurvelden meer heeft dan de BVO-tjes af te lopen.

Houseman

#23
Mijn lijst tot nu toe in Nederland:

1   Abe Lenstra Stadion (oud)
2   Abe Lenstra Stadion (nieuw)
3   Oosterpark Stadion
4   Olympisch Stadion
5   De Kuip
6   Amsterdam Arena
7   Oosterenk Stadion
8   Grolsch Veste
9   Stadion Galgenwaard
10   De Goffert
11   Gelredome
12   De Lange Leegte
13   Parkstad Limburg Stadion
14   De Vliert
15   Rat Verlegh Stadion
16   De Vijverberg
17   Het Kasteel
18   Mandemakers Stadion
19   Euroborg   
20   Rosada Stadion
21   Polman Stadion   
22   De Koel   
23   Zuiderparkstadion
24   Woudenstein   
25   Cambuur Stadion
26   DSB Stadion
27   Jan Louwers Stadion

Verlanglijst:
1. De Adelaarshorst
2. Philips Stadion (hopelijk lukt het dit seizoen)
3. Haarlem Stadion
4. De Geusselt (wellicht met de bekerwedstrijd MVV - sc Heerenveen?)

Verder zal ik dit seizoen zeer waarschijnlijk toevoegen:
5. ADO Den Haag Stadion
6. Willem II Stadion
7. Kras Stadion

De rest zal afvinken worden, al vraag ik me af of en wanneer ik de both leagues ga completeren. Ik zie mezelf niet snel naar Sittard gaan als neutrale kijker. Hopelijk degradeert sc Heerenveen snel.

In de categorie jammer maar helaas:

De Meer
De Alkmaarderhout
Monnikenhuize

Aaron Harder

Citaat van: Houseman op jul 20, 2008, 23:10:36
De rest zal afvinken worden, al vraag ik me af of en wanneer ik de both leagues ga completeren. Ik zie mezelf niet snel naar Sittard gaan als neutrale kijker. Hopelijk degradeert sc Heerenveen snel.

Indien Heerenveen degradeert zullen er ook geen Europese reisjes meer volgen. De Europese reisjes trekken mij toch echt meer dan degradatie naar de eerste divisie. (En met Sittard is niks mis, Houseman. Het is een ideale tussenstop voor een weekend Frankrijk of Duitsland)
Alles kan kapot!

Denniz1974

Citaat van: Denniz1974 op jul 13, 2008, 10:53:07

Mijn verlanglijstje van stadions waar ik nog geen wedstrijd in heb mogen aanschouwen:

  • De Lange Leegte, Veendam
  • Wagner & Partnerstadion, Sittard
  • Forepark, Den Haag
  • De Koel, Venlo
  • DSB-Stadion, Alkmaar
  • GrolschVeste, Enschede
  • Jan Louwersstadion, Eindhoven
  • Haarlemstadion, Haarlem
  • Stadion Berg en Bos, Apeldoorn
  • Forkliftstadion, Almere
  • Unive-stadion, Emmen
  • Oosterenk, Zwolle


Univéstadion in Emmen en het Oosterenk in Zwolle mogen van m'n lijst af ... nog 10 te gaan !

TeeZee

Welke wil je voor het laatst bewaren? De Koel of de Langeleegte zouden voor mij de kandidaten zijn.

Hugo

Citaat van: TeeZee op aug 17, 2008, 13:00:35
Welke wil je voor het laatst bewaren? De Koel of de Langeleegte zouden voor mij de kandidaten zijn.

Denniz1974 vindt Emmen prachtig dus dan gok ik op Omniworld.

TeeZee

Citaat van: Hugo op aug 17, 2008, 14:26:13
Citaat van: TeeZee op aug 17, 2008, 13:00:35
Welke wil je voor het laatst bewaren? De Koel of de Langeleegte zouden voor mij de kandidaten zijn.
Denniz1974 vindt Emmen prachtig dus dan gok ik op Omniworld.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand wil eindigen in een stadion met de naam "Forkliftstadion".

Denniz1974

Citaat van: TeeZee op aug 17, 2008, 15:07:04
Citaat van: Hugo op aug 17, 2008, 14:26:13
Citaat van: TeeZee op aug 17, 2008, 13:00:35
Welke wil je voor het laatst bewaren? De Koel of de Langeleegte zouden voor mij de kandidaten zijn.
Denniz1974 vindt Emmen prachtig dus dan gok ik op Omniworld.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand wil eindigen in een stadion met de naam "Forkliftstadion".

BV Veendam zal het slotstuk worden. Een verre rit naar het hoge noorden des Vaderlands en na afloop een cd'tje aan met "Driving home for Christmas" lekker aan (ik gok dat het tegen die tijd namelijk kerst 2009 is of misschien zelfs wel 2010 ...)