Stelling van de dag: Blatter oreert

Gestart door TeeZee, jun 06, 2010, 16:53:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Dan weet ik een betere: Bij bekerwedstrijden moet de recette altijd 50/50 gedeeld worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op okt 30, 2019, 21:42:12
Dan weet ik een betere: Bij bekerwedstrijden moet de recette altijd 50/50 gedeeld worden.

Is dat al niet het geval?

spons

Citaat van: Hugo op okt 30, 2019, 22:32:52
Is dat al niet het geval?

Nee pas vanaf de kwartfinales volgens mij

Beide ploegen krijgen in deze ronde een vast bedrag van de KNVB, de thuisploeg mag de recettes houden ( plus eventueel extra geld voor een rechtstreekse tv uitzending ) en moet de reiskosten van de uitspelende ploeg betalen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Ik dacht dat het in het verleden altijd 50/50 was.

DanielsenAxedal

Ik vind het idee wel leuk dat de lagere club het thuisvoordeel zou krijgen. Dat kan het spannender maken en meer beker wondereren veroorzaken. Daardoor zou ik het toejuichen. Maar, ik zie het niet gebeuren realistisch gezien, de eerlijke manier van loten zal de overhand blijven houden, justice as fairness zou J. Rawls zeggen.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

bunnet

Citaat van: Jef400 op okt 30, 2019, 12:16:40
Stelling: Clubs die een divisie lager spelen dan hun bekertegenstander zouden altijd het thuisrecht moeten hebben.

Goed voor de weerstand ook (gaat het in Nederland nogal eens over, zie discussie BeNeLiga). Vitesse maakt thuis tegen PSV namelijk meer kans dan in een uitduel. PSV-Vitesse is voorspelbaarder. Grote clubs willen thuisduels graag schriftelijk afdoen, althans: ze denken dat te kunnen doen zie Psv-Rkc).

Ook moeten alle clubs vanaf ronde 1 op een hoop worden gegooid. Eens met Nort.

Koning Kriel

Nederland heeft wat dat betreft al een van de eerlijkste bekerlotingen. Op de vrijstelling van de eerste ronde voor de ploegen die in de groepsfase van een Europees toernooi spelen na zou ik er niets aan veranderen.

Jef400

Stelling: Als uitsupporter op het thuisvak neem je het risico uit het stadion te worden gezet.

Freekos79

Citaat van: Jef400 op nov 02, 2019, 09:34:03
Stelling: Als uitsupporter op het thuisvak neem je het risico uit het stadion te worden gezet.

Oneens. Als je je niet als een uitsupporter gedraagt, moet dit toch kunnen?
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

Exact, zolang jij je niet kleedt en gedraagt als uitsupporter dan wordt je niet het stadion uitgezet lijkt me. Nou weet ik dat het in Engeland officieel niet toegestaan is om als uitfan in een thuisvak plaats te nemen. Maar hoe zit dat in Nederland?

Nort

Citaat van: ALenstra op nov 02, 2019, 10:48:35
Exact, zolang jij je niet kleedt en gedraagt als uitsupporter dan wordt je niet het stadion uitgezet lijkt me. Nou weet ik dat het in Engeland officieel niet toegestaan is om als uitfan in een thuisvak plaats te nemen. Maar hoe zit dat in Nederland?
Dat geldt in Nederland ook.

Hugo

Ik zou de loting van de volgende bekerronde graag weer direct na de donderdagavond zien, dat is er momentum. Bij een zaterdagavondloting is dat weg.

Hugo

Citaat van: Freekos79 op nov 02, 2019, 10:20:50
Oneens. Als je je niet als een uitsupporter gedraagt, moet dit toch kunnen?

Bij de meeste clubs kan dat ook probleemloos.

hgrm

Citaat van: Freekos79 op nov 02, 2019, 10:20:50
Oneens. Als je je niet als een uitsupporter gedraagt, moet dit toch kunnen?

Ik denk dat we het eerst over de definitie van "uitsupporter" (of van "supporter" in het algemeen) moeten hebben.

Wat ik er onder versta:
Een supporter is iemand die tijdens een wedstrijd herkenbaar is (aan kleding of aan gedrag) als aanhanger van één van de spelende clubs.

De rest zou ik "bezoekers" of "toeschouwers" noemen. Volgens mijn definitie kan een toeschouwers een voorkeur (zelfs een sterke) hebben voor één van de ploegen, maar laat deze dat niet blijken.

Als we deze definitie hanteren, ben ik het met de stelling eens dat uitsupporters niet in het thuisvak thuishoren. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Freekos79

Citaat van: hgrm op nov 02, 2019, 22:48:25
Ik denk dat we het eerst over de definitie van "uitsupporter" (of van "supporter" in het algemeen) moeten hebben.

Wat ik er onder versta:
Een supporter is iemand die tijdens een wedstrijd herkenbaar is (aan kleding of aan gedrag) als aanhanger van één van de spelende clubs.

De rest zou ik "bezoekers" of "toeschouwers" noemen. Volgens mijn definitie kan een toeschouwers een voorkeur (zelfs een sterke) hebben voor één van de ploegen, maar laat deze dat niet blijken.

Als we deze definitie hanteren, ben ik het met de stelling eens dat uitsupporters niet in het thuisvak thuishoren.

Met deze definitie ben ik het ook met de stelling eens.
Volgende wedstrijd: ?