Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Vlak bij het stadion is een parkeergarage. Van daar ben je redelijk snel weg.
De laatste keer dat ik daar was, hebben we daar vroeg geparkeerd, zijn we met de tram naar de stad gegaan om te lunchen en weer terug naar het stadion. Als je vlak voor de wedstrijd komt, zal ie wel vol zijn....

Overigens is je wedstrijdkaartjes ook meteen OV-kaart die in het hele Ruhrgebied geldig is. Als je (komende uit NL of België) bijvoorbeeld in Oberhausen parkeert (gratis of bijna gratis aan de achterkant van het station is een aanrader), dan kun je met de trein, tram en metro naar het stadion. Houd er wel rekening mee dat er nog meer mensen zijn die met de tram gaan....Na de wedstrijd moet je rekening houden met een flinke wachttijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Robt

Hallo, ik wil aankomende dinsdag de stadions van Wattenscheid en Bochum bezoeken. Weet er iemand of je zo in die stadions binnenkomt. Ben wel eens in Duitsland geweest maar in tegenstelling tot België zit " het" vaak potdicht....

hgrm

Kwestie van mazzel hebben. Heeft ook niet zoveel met niveau te maken. Soms kom je in een profstadion zo binnen (in Fürth is dat me overkomen), soms is op Kreisliganiveau alles hermetisch afgesloten.

Bij profclubs zijn wel vaak overdag mensen aanwezig. Mijn ervaring is dat het meestal geen probleem is om even binnen te kijken als je het netjes vraagt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ik denk dat je tijdens kantooruren bij beide plekken wel geluk kunt hebben. Bij Wattenscheid heb je als ik me goed herinner ook wel iets te zien zonder dat je binnen bent.

Beavos

Ik heb 1 kaart over voor Borussia Dortmund-Augsburg op zondag 25 oktober om 15:30 uur.
Geïnteresseerden kunnen zich melden.

http://link.marktplaats.nl/m970046445

Jef400

Stomme vraag, maar zou het een probleem zijn kaarten voor Wattenscheid - Aachen aan het loket te halen?

Joost

Citaat van: Jampot op sep 27, 2015, 16:42:38
Stomme vraag, maar zou het een probleem zijn kaarten voor Wattenscheid - Aachen aan het loket te halen?
het zou me eerder verbazen als er voorverkoop zou zijn.

Jef400

Met andere woorden gewoon naar Wattenscheid rijden en daar een kaartje halen?

Joost

Citaat van: Jampot op sep 27, 2015, 17:38:45
Met andere woorden gewoon naar Wattenscheid rijden en daar een kaartje halen?

Jep, ik kan me nauwelijks clubs voorstellen die een lagere bezettingsgraad hebben dan Wattenscheid.

mike_t

Ben er een paar weken geleden bij Wattenscheid geweest tegen RW Essen, ook toen bij lange na niet uitverkocht. (ik had wel kaartje in voorverkoop gekocht, maar zo een E-ticket is toch minder)
Aachen zal minder supporters meenemen dan RW Essen.

Niels150

Goedemorgen,
Ik volg het forum al een tijdje, vooral offline de topics Agenda en 'Hoe het was'.
Nu ga ik zaterdag vanuit Haarlem met 4 vrienden naar BMG - Wolfsburg, kaarten op de Sud tribune zijn inmiddels binnen.
Ik had een vraag, we reizen per OV naar Monchengladbach en nu staat me iets bij dat je dan treintickets tot Venlo kunt kopen en vanaf daar op vertoon van je voetbalkaartje kunt verder reizen naar Monchengladbach? Iemand hier ervaring mee?

Eerder dit topic las ik wel al dat het van MGB Hbf wel een stuk met het OV is naar het stadion, dus we zullen op tijd vertrekken vanuit de stad.
Alle andere tips zijn ook zeer welkom:) Thanks!

Joost

Citaat van: Niels150 op okt 01, 2015, 11:00:18
Goedemorgen,
Ik volg het forum al een tijdje, vooral offline de topics Agenda en 'Hoe het was'.
Nu ga ik zaterdag vanuit Haarlem met 4 vrienden naar BMG - Wolfsburg, kaarten op de Sud tribune zijn inmiddels binnen.
Ik had een vraag, we reizen per OV naar Monchengladbach en nu staat me iets bij dat je dan treintickets tot Venlo kunt kopen en vanaf daar op vertoon van je voetbalkaartje kunt verder reizen naar Monchengladbach? Iemand hier ervaring mee?

Eerder dit topic las ik wel al dat het van MGB Hbf wel een stuk met het OV is naar het stadion, dus we zullen op tijd vertrekken vanuit de stad.
Alle andere tips zijn ook zeer welkom:) Thanks!

Geen ervaring met Monchengladbach maar wel met andere Duitse clubs.

Het klopt grotendeels wat je zegt. Het stadion ligt een enorm eind uit de stad. Vanaf Monchengladbach HBF rijden iedere 5 minuten bussen richting stadion en dat duurt een kwartier. Zie hier: https://www.borussia.de/de/verein-stadion/stadion/anreise/bus-und-bahn.html

Net als bij veel clubs zit de toeslag voor het (regionale) OV al verwerkt in je ticket. Bij Borussia mag je vrij reizen van en naar de wedstrijd met alle OV die vallen onder de VRR en AVV. De trein van Venlo naar Viersen valt onder de VRR dus daarmee mag je reizen. Let wel op dat er in het weekend vaak aan het spoort gewerkt wordt daar.


Niels150

Citaat van: Joost op okt 01, 2015, 12:02:22
Geen ervaring met Monchengladbach maar wel met andere Duitse clubs.

Het klopt grotendeels wat je zegt. Het stadion ligt een enorm eind uit de stad. Vanaf Monchengladbach HBF rijden iedere 5 minuten bussen richting stadion en dat duurt een kwartier. Zie hier: https://www.borussia.de/de/verein-stadion/stadion/anreise/bus-und-bahn.html

Net als bij veel clubs zit de toeslag voor het (regionale) OV al verwerkt in je ticket. Bij Borussia mag je vrij reizen van en naar de wedstrijd met alle OV die vallen onder de VRR en AVV. De trein van Venlo naar Viersen valt onder de VRR dus daarmee mag je reizen. Let wel op dat er in het weekend vaak aan het spoort gewerkt wordt daar.

Dank Joost voor je reactie, scheelt toch weer in de OV kosten. Ben benieuwd naar de sfeer in het stadion, wordt voor mij de 1e Bundeliga pot.

ALenstra

Volgens mij duurt de busrit vanaf MG Hbf langer. Je kan ook vanaf Rheydt Hbf de bus nemen.

Joost

Citaat van: ALenstra op okt 01, 2015, 23:55:59
Volgens mij duurt de busrit vanaf MG Hbf langer. Je kan ook vanaf Rheydt Hbf de bus nemen.
Ab dem Platz der Republik (Rückseite Hauptbahnhof) fahren die NEW-Shuttlebusse zum Stadion (Fahrtdauer ca. 15 Minuten) ab drei Stunden vor dem Anpfiff im Fünf-Minuten-Takt und bis zirka zwei Stunden nach Spielende.