Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Zover ik kan nagaan alleen de wedstrijden die onder de DFL vallen, dus de 1. en 2. Bundesliga.
De 3. Liga zal wel volgen maar daaronder zal het waarschijnlijk regionaal geregeld worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: hgrm op aug 11, 2020, 14:43:43
Zover ik kan nagaan alleen de wedstrijden die onder de DFL vallen, dus de 1. en 2. Bundesliga.
De 3. Liga zal wel volgen maar daaronder zal het waarschijnlijk regionaal geregeld worden.

Ok dank je! Zal dus waarschijnlijk regionalliga of lager worden de komende tijd.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

DannyH79

Weet iemand wat de corana restricties voor voetbal in Duitsland zijn? Bijvoorbeeld de oberliga niederrhein?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Freekos79

Citaat van: DannyH79 op sep 15, 2020, 18:46:33
Weet iemand wat de corana restricties voor voetbal in Duitsland zijn? Bijvoorbeeld de oberliga niederrhein?

Volgens mij 300 man max.
Volgende wedstrijd: ?

DannyH79

Citaat van: Freekos79 op sep 15, 2020, 20:04:35
Volgens mij 300 man max.

Dank je voor je reactie. Heb je ook iets verplichte mondkapjes of iets dergelijks?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Freekos79

Citaat van: DannyH79 op sep 15, 2020, 21:44:52
Dank je voor je reactie. Heb je ook iets verplichte mondkapjes of iets dergelijks?
Alleen in de kantines, binnen.
Volgende wedstrijd: ?

DannyH79

Citaat van: Freekos79 op sep 16, 2020, 07:02:59
Alleen in de kantines, binnen.

Top, dank je wel voor de info.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

hgrm

Houd er wel rekening mee dat de deelstaten (Länder) de regels bepalen, dus dat het in een andere deelstaat weer anders kan zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

JoeySpiegelaar

Citaat van: Freekos79 op sep 15, 2020, 20:04:35
Volgens mij 300 man max.

nu nog 300 , met ingang van volgende week gaat noordrijn-westfalen weer meer toestaan  (las ik op RWE site)

rogo_breda

Mijn tip; kijk gewoon per club op de website / Facebook/ Twitter wat zij zelf aangeven.

Jobo

Citaat van: rogo_breda op sep 18, 2020, 11:58:10
Mijn tip; kijk gewoon per club op de website / Facebook/ Twitter wat zij zelf aangeven.

Eens.
Afgelopen weekend meerdere wedstrijden bezocht. In Sachsen+ Sachsen Anhalt werden er 1000-1500 toeschouwers toegelaten bij de Regionalliga en Oberliga.
Via de clubs kaarten geregeld en dat was geen enkel probleem.
De meeste clubs hebben online een Covid-19 formulier en die lever je ter plaatse in.
Handdesinfectie was overal keurig verzorgt en mondkappen alleen verplicht in de kantines en toiletten.

ricodejong4

Het valt mij op dat Duisburg en Meppen respectievelijk een-na-laatste en laatste staan in de 3e Liga en daarmee naar het amateur/semi-prof niveau dreigen te degraderen.
Hoe komt dit zo opeens? Vooral Duisburg is toch wel een grote club met veel potentie en een vaste waarde in het Duitse profvoetbal.
Beide zijn natuurlijk leuke en bekende clubs vlak over de grens, dus ik zou het zonde vinden wanneer beide ploegen zouden afdalen naar de Regionalliga.

Joost

Citaat van: ricodejong4 op dec 01, 2020, 13:10:01
Het valt mij op dat Duisburg en Meppen respectievelijk een-na-laatste en laatste staan in de 3e Liga en daarmee naar het amateur/semi-prof niveau dreigen te degraderen.
Hoe komt dit zo opeens? Vooral Duisburg is toch wel een grote club met veel potentie en een vaste waarde in het Duitse profvoetbal.
Beide zijn natuurlijk leuke en bekende clubs vlak over de grens, dus ik zou het zonde vinden wanneer beide ploegen zouden afdalen naar de Regionalliga.

Moordende concurrentie is het makkelijke antwoord.
Vergeet ook niet dat de laatste keer dat MSV Duisburg zich handhaafde in de Bundesliga inmiddels 20 jaar geleden is. In 2000 degradeerden ze en later nog tweemaal direct na promotie.
De echte glorietijd ligt sowieso al decennia terug, al sinds 1982 is het een heen en weer club.

Maar om terug te kome op die concurrentie. De afgelopen twintig jaar is er een hoop nieuw geld gekomen in combinatie met goed beleid. RB Leipzig, Hoffenheim, Sandhausen, Ingolstadt, Heidenheim, Wehen-Wiesbaden, Viktoria Koln om er maar een paar te noemen.

Clubs die uit de 2. Bundesliga vliegen komen terecht in een 3. Liga vol met concurrentie. Promotie vanuit de Regionalliga is extreem moeilijk dus de clubs die het wel gelukt is zijn merendeels gestoeld op goed beleid. Als een club zoals Duisburg na een paar jaar krampachtig proberen weer terugvalt naar de 3. Liga is het niet zo gek dat ze een keer breekt.

Een van de grote problemen in Duitsland is dat het aantal clubs dat je als kleine profclub zou bestempelen erg klein is. Het zijn vrijwel allemaal hele grote clubs in potentie of echte dorpsclubs die toch nooit veel groter gaan worden.

ricodejong4

Dank voor je uitgebreide antwoord Joost! Zoals je het schetst klinkt het inderdaad vrij logisch.
Ik kon zelf namelijk niet echt een 'directe' oorzaak achterhalen, wat bijvoorbeeld bij Aachen of Kaiserslautern wel het geval is/was.

Blijft zonde, hopelijk komen beide er snel weer bovenop, blijven toch leuke bezoekjes in zowel Duisburg als Meppen.

hgrm

De stand is ook wel vertekend op het moment. Bij Meppen zijn al een aantal wedstrijden afgelast. Eén inhaalwedstrijd winnen en ze staan weer boven de streep.

Verder is de prestatiedichtheid in het Duitse voetbal erg groot, vooral onder de Bundesliga.
In de 2. Bundesliga bijvoorbeeld kan de nummer 6 van deze week volgende week koploper zijn als het meezit of 11e staan als het tegenzit. In de 3e Liga is het nog extremer, al vertekent de stand dus wel doordat het aantal wedstrijden per ploeg nogal verschilt.

Dat betekent dus dat een paar slechte wedstrijden meteen betekent dat je onderin staan en in de hoek zit waar de klappen vallen. En probeer daar maar eens uit te komen. Dat zie je ook met Bayern II, dat als regerend kampioen nu ook onderin staat en met Unterhaching, dat vorig jaar nog dicht bij promotie was. En andersom: Verl heeft een hele goede seizoensstart en staat nu veel hoger dan dat ze "horen te staan"

Wat Joost zegt, dat er in Duitsland veel grote clubs zijn, daar ben ik het wel mee eens. Er zijn zo 40, 50 clubs die op grond van extrasportieve argumenten in het profvoetbal thuis horen. Dat zijn ook vaak clubs met een groot vliegwieleffect: als ze hun zaakjes op orde hebben, komen de toeschouwers en sponsors ook weer. Als RW Essen dit jaar (eindelijk) promoveert naar de 3. Liga, zit het daar volgend jaar ook weer vol. Maar het werkt ook andersom: als je het als club niet voor elkaar hebt, dan zak je voor je het weer ook weer zo weg naar de 3. Liga of dieper. Kijk maar naar Aachen, Oberhausen of Kaiserslautern.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen