Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Zoals gezegd vandaag voor het eerst dit seizoen weer 'mijn' Duitse club Preußen Münster bezocht. Lange treinreis, moet toch een keer iemand meekrijgen met een automobiel bij de hand.

Anyway, daar aangekomen bleek de tassenpolicy veranderd: een steward zei met een bloedserieus gezicht dat ik m'n tast moest deponeren in de vuilcontainer voor ik naar binnen kon. Erg geestig, maar zo ver gaan we ook weer niet. Via de Polizei (want daar kon ten minste iemand een paar woorden Engels naast Duits) uiteindelijk bij een kaartverkoophokje uitgekomen waar je ook je tas kan lozen en na de wedstrijd kan ophalen. Prima oplossing, maar het mag op zich wel aangegeven worden daar.

Eenmaal binnen viel me meteen dit op:


Wat dat betekent laat ik ieder voor zichzelf uitmaken. Voor de wedstrijd waren de Deviants op een kleedje wat spullen aan het verkopen, zag er leuk uit en ze kwamen best open en vrolijk over. De FGK kwam wat later binnen, maar zij begonnen na de door het hele stadion wat tam ontvangen opstellingen het zingen: alle zusammen für Preußen Münster! Meteen het beste wat je als ultra's kunt roepen. De andere kant haakte later in, waarna de anderhalf uur durende canon kon beginnen. Vitaly had zijn moment al binnen tien minuten, wellicht had hij in de gaten dat het niet van de Kurve zelf moest komen vandaag.

Positief opvallend was dat de FGK meermaals de interactie zocht en inging op interactie vanuit andere hoeken van het stadion. Het klassieke 'opstaan als je voor Münster bent' (maar dan in het Duits, logisch) sloeg aan op de enige zitplekken van het stadion en twee keer werden de hoempapa-liedjes vanuit de Gegengerade overgenomen. Toch een goed signaal dat men op de FGK toch wel graag onderdeel wil zijn van de hele Fanszene en niet zozeer de aparte ultragroep is. In tegenstelling tot twee blocken verderop, waar men de hele wedstrijd stoïcijns z'n eigen ding bleef doen. Het mocht zelfs even duren voordat de heren doorhadden dat Vitaly zijn longen al aan het opblazen was.

De wedstrijd zelf was niet best, met Münster dat heel erg aan het zoeken is naar het goede spel na de enorme verbouwing van de selectie in het afgelopen jaar. Würzburg verdedigde heel gedisciplineerd en kwam er een aantal keer gevaarlijk uit op de counter. Eén kans van de bezoekers, randje doelgebied (!) alleen voor keeper Lomb ging via de paal weer uit de doelmond. Voor de Preußen zat er weinig in het vat, behoudens een paar fraaie kansen in de slotfasen van beide helften. De puntendeling was echter meer dan verdiend en het spel ziet er redelijk veelbelovend uit om mee te kunnen doen in de subtop van de liga. Ik heb echter geen illusies dat deze selectie het over een hele jaargang de favorieten Dresden, Cottbus en Wiesbaden echt moeilijk kan gaan maken.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jeje

Leuk om te lezen!

Wil zelf ook graag meer naar Duitsland maar is met de trein toch wel 5 uur enkele reis voor mij in de meeste gevallen ( al 3.5 uur naar Venlo) auto is dan toch wat makkelijker ja.

TonyS

Leuk verhaal, wil er ook graag een keer naartoe, maar begrijp dat wij niet welkom zijn daar.

Jehoentelaar

Ach, op de 7135 man die er nu waren hoeft er maar één niet blij te zijn met incidentele bezoekers en je krijgt al dit soort dingen. Wil je echt zekerheid hebben, lekker op de Gegengerade gaan staan. Ik loop er inmiddels met trikot en sjaal rond en dan ben je zodanig een supporter dat 'dat andere taaltje van de westerburen' geen probleem is. Heb zelf wel het idee dat het meer weer zoiets is waar ultra's lekker tegen kunnen zijn dan dat het hele Duitse voetbalpubliek naar wordt van groundhoppers. Doe gewoon een groen shirt aan (maakt niet uit waarvan, behalve andere voetbalclubs) en je zit sowieso wel goed.

Ik ben overigens voornemens om er dit seizoen nog zo'n vier bezoekjes aan vast te plakken, dus wie weet kom ik nog eens iemand van hier tegen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: Jeje op aug 15, 2015, 23:20:59
Leuk om te lezen!

Wil zelf ook graag meer naar Duitsland maar is met de trein toch wel 5 uur enkele reis voor mij in de meeste gevallen ( al 3.5 uur naar Venlo) auto is dan toch wat makkelijker ja.

Ik doe er ook ruim 3,5 uur over enkele reis. Op zich is de reis wel te doen, maar van Leer naar Münster in een stoptrein word je gaandeweg best gaar van. Moet immers ook nog terug. :)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Citaat van: Jehoentelaar op aug 15, 2015, 23:16:24
Anyway, daar aangekomen bleek de tassenpolicy veranderd: een steward zei met een bloedserieus gezicht dat ik m'n tast moest deponeren in de vuilcontainer voor ik naar binnen kon. Erg geestig, maar zo ver gaan we ook weer niet. Via de Polizei (want daar kon ten minste iemand een paar woorden Engels naast Duits) uiteindelijk bij een kaartverkoophokje uitgekomen waar je ook je tas kan lozen en na de wedstrijd kan ophalen. Prima oplossing, maar het mag op zich wel aangegeven worden daar.

En wederom: ultra's en andere vuurwerkafstekers: hartelijk bedankt. Zonder jullie 'hulp' zou dit niet gebeuren.


Voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen vuurwerk in het stadion (onder bepaalde voorwaarden, uiteraard) en vind dat er voor gestreden moet worden met alle legale middelen. Maar zolang het verboden is, is het verboden. En als je het dan toch doet, dan maak je het voor jezelf (maar dat zal me een rotworst zijn) en anderen alleen maar onprettiger om naar het stadion te gaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ja kunt ook overal een probleem van maken. Kom op zeg.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Shepherd

Citaat van: FCT1980 op aug 16, 2015, 07:45:35
Ja kunt ook overal een probleem van maken. Kom op zeg.
Als je als onwetende liefhebber wordt geconfronteerd met dit soort grappen is de lol er snel af.
Je tas dumpen in een vuilcontainer vind ik ook vrij ver gaan.
What's next, detectiepoortjes?

Saltacampos

Citaat van: TonyS op aug 15, 2015, 23:25:48
Leuk verhaal, wil er ook graag een keer naartoe, maar begrijp dat wij niet welkom zijn daar.
Ben er twee jaar geleden geweest, niets van gemerkt. Integendeel zelfs, de locals waren heel erg vriendelijk. Dit gaat gewoon om een individuele actie of hooguit van een paar gestoorden. Op praktisch alle plekken zijn mensen blij en fier dat je hun club komt bezoeken.
Over land and sea

Jeje

Citaat van: Jehoentelaar op aug 15, 2015, 23:48:36
Ik doe er ook ruim 3,5 uur over enkele reis. Op zich is de reis wel te doen, maar van Leer naar Münster in een stoptrein word je gaandeweg best gaar van. Moet immers ook nog terug. :)

Ja reizen kan natuurlijk wel, alleen word je wel beperkt in de wedstrijden die je kunt bezoeken. De avondwedstrijden van 18:30 en later zijn voor mij al onmogelijk omdat ik dan de terugreis geen treinen meer heb als ik halverwege NL ben. En hotel nemen is dan wel weer beetje prijzig.

Ook de wedstrijden van 15:30 zijn al redelijk krap qua treinverbindingen voor mij dus de Bundesliga is al erg lastig. Dus ik mik dit seizoen vooral op de 13:30 wedstrijden in de 2.Bundesliga

TonyS

Oproep doen vantevoren dat je wilt gaan? Misschien een idee voor apart carpool/ bla bla car achtig topic: rit aangeboden/gevraagd, maar dan zonder winstoogmerk. -;)

TimTwente

Weet iemand in welk vak of vakken de fanatieke aanhang van Bochum zit? Ik zou graag de wedstrijd tegen 1860 München of tegen Nürnberg bezoeken!

Jeje

Citaat van: TimTwente op aug 16, 2015, 14:13:11
Weet iemand in welk vak of vakken de fanatieke aanhang van Bochum zit? Ik zou graag de wedstrijd tegen 1860 München of tegen Nürnberg bezoeken!
Op de Ostkurve

Jeje

Citaat van: TonyS op aug 16, 2015, 13:27:13
Oproep doen vantevoren dat je wilt gaan? Misschien een idee voor apart carpool/ bla bla car achtig topic: rit aangeboden/gevraagd, maar dan zonder winstoogmerk. -;)

Ja goed idee inderdaad!

ALenstra

Citaat van: TimTwente op aug 16, 2015, 14:13:11
Weet iemand in welk vak of vakken de fanatieke aanhang van Bochum zit? Ik zou graag de wedstrijd tegen 1860 München of tegen Nürnberg bezoeken!
Staantribune achter doel, kan niet missen.