Hoofdmenu

Klaar met voetbal

Gestart door TeeZee, mei 06, 2014, 11:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Ik volgde het Europese voetbal al niet meer.
De Jupiler League werd verkracht door de toevoeging van B-teams.
In de Engelse Football League willen ze nu hetzelfde doen.

Ik ben er wel klaar mee nu. Ze zakken maar lekker in de stront met hun voetbal.

Terranova

Eens. Kom we gaan een tennisgroundhopforum starten TeeZee !

TeeZee

Fora zijn sowieso passé.

Ik vind het echt verschrikkelijk wat ze in Engeland willen doen. Het kost me moeite om nog enigszins net te formuleren.

FCT1980

Helemaal mee eens.
Ben het er hier ook zwaar mee oneens dat het tweede van mijn club in de eerste divisie speelt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

In mijn groundhopoverzicht zie ik het gemiddelde niveau van de wedstrijden die ik bezoek ook steeds verder afzakken.
Volgens mij ben ik in 2014 pas slechts vier keer naar een wedstrijd op het hoogste niveau geweest (waarvan één in Luxemburg, dat telt eigenlijk niet) en drie keer naar een wedstrijd op niveau 2. Voor de rest vermaak ik me uitstekend in de topklasse, hoofdklasse tot aan zesde klasse aan toe. Is natuurlijk ook niet voor niks....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op mei 06, 2014, 12:12:43
In mijn groundhopoverzicht zie ik het gemiddelde niveau van de wedstrijden die ik bezoek ook steeds verder afzakken.
Volgens mij ben ik in 2014 pas slechts vier keer naar een wedstrijd op het hoogste niveau geweest (waarvan één in Luxemburg, dat telt eigenlijk niet) en drie keer naar een wedstrijd op niveau 2. Voor de rest vermaak ik me uitstekend in de topklasse, hoofdklasse tot aan zesde klasse aan toe. Is natuurlijk ook niet voor niks....

Ik begin het amateurvoetbal steeds meer en meer te waarderen.

Saltacampos

Ik ga ook liever naar wedstrijden van Derde Klasse naar onder (op Belgisch niveau) dan al het gezeik met fankaarten, combiregelingen, gesloten loketten en vaak uitsluitend zitplaatsen van het profvoetbal te moeten verdragen. Het amateurvoetbal zal uiteindelijk langer bestaan dan het profvoetbal, dat vroeg of laat als een zeepbel uit elkaar zal barsten als men blijft het geld over de balk gooien als nu... (enkel op TV kijk ik nog, want ze kunnen natuurlijk vaak soms geweldig voetballen)
Over land and sea

Bossche Bol

Op dit moment sta ik op dit op zo'n 140 wedstrijden dit seizoen. Slechts zo'n 50 daarvan betrof het een wedstrijd met een BVO (waarvan het merendeel van FC Den Bosch). Andere jaren was het omgekeerd.
Ik vind het veel gezelliger langs die amateurveldjes.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Sebastiaan_W

Citaat van: rrcg1899 op mei 06, 2014, 14:17:22
Ik ga ook liever naar wedstrijden van Derde Klasse naar onder (op Belgisch niveau) dan al het gezeik met fankaarten, combiregelingen, gesloten loketten en vaak uitsluitend zitplaatsen van het profvoetbal te moeten verdragen. Het amateurvoetbal zal uiteindelijk langer bestaan dan het profvoetbal, dat vroeg of laat als een zeepbel uit elkaar zal barsten als men blijft het geld over de balk gooien als nu... (enkel op TV kijk ik nog, want ze kunnen natuurlijk vaak soms geweldig voetballen)

Eerst waren het clubs die hun ziel aan de duivel verkochten, maar nu gaan nationale voetbalbonden(KNVB en FA) hier ook vrolijk in mee. Die zijn/worden marionettenpoppen van de grote clubs. In Duitsland en Spanje is al jaren te zien dat wedstrijden van 'II' clubs totaal niet leven(uitzonderingen daargelaten).

En waar zijn we in Nederland mee begonnen en waar willen ze in Engeland mee beginnen? Met het vervuilen van de competitieopzet door 2e elftallen van grote clubs toe te voegen.

Ik vraag me ook absoluut af of je hiermee het niveau van het nationale voetbal opkrikt. Kleine clubs moeten hierdoor in een nog kleinere markt vissen. Spelers die eerder besloten om het via een kleine club hogerop te komen zullen nu eerder bij een Ajax of Twente blijven in de hoop op blessures e.d. Het allerbelangrijkste is nog dat het overgrote deel van het voetbalpubliek totaal niet zit te wachten op wedstrijden van hun favoriete club tegen een 2e elftal.

Het gaat in de top van het voetbal alleen maar om geld en machtspolitiek. En de meeste clubs zijn één grote luchtbel.

hgrm

In Duitsland is de trend zich al aan het omdraaien. Tweede teams zijn niet meer verplicht en 3 clubs hebben al afgehaakt (Leverkusen en de twee Frankfurter clubs).
In de praktijk blijkt ook dat spelers die in het tweede terecht komen al de boot gemist hebben. Als je niet van de junioren direct in de eerste selectie terecht komt, kun je het meestal wel schudden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Citaat van: rrcg1899 op mei 06, 2014, 14:17:22
Ik ga ook liever naar wedstrijden van Derde Klasse naar onder (op Belgisch niveau) dan al het gezeik met fankaarten, combiregelingen, gesloten loketten en vaak uitsluitend zitplaatsen van het profvoetbal te moeten verdragen. Het amateurvoetbal zal uiteindelijk langer bestaan dan het profvoetbal, dat vroeg of laat als een zeepbel uit elkaar zal barsten als men blijft het geld over de balk gooien als nu... (enkel op TV kijk ik nog, want ze kunnen natuurlijk vaak soms geweldig voetballen)
Helemaal mee eens. Voetbal is voor mij combinatie van omgeving bezoeken, drankje in de gezamenlijke kantine. Ik gruw van uitvakken en nog meer van combi's.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

spons

Citaat van: Cyclebob op mei 06, 2014, 17:19:25
Helemaal mee eens. Voetbal is voor mij combinatie van omgeving bezoeken, drankje in de gezamenlijke kantine. Ik gruw van uitvakken en nog meer van combi's.

Ik vond dit seizoen ook de wedstrijden met Excelsior Maassluis leuker dan die met Feyenoord
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bier und Bratwurst

Ook ik moet bekennen dat ik het amateurvoetbal steeds mooier ga vinden! En wat betreft de 2e elftallen vind ik ook dat deze uit de normale competities gehaald moeten worden. FC Twente 2 zou ik wel eens gaan kijken in de beloften maar niet in de jupiler league. Bij de amateurs vind ik het gezellig zowel hier als ook over de grens. Voordeel over de grens(duitsland) is dat je lekker met een biertje en een bratwurst aan de rand van het veld mag staan.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Breda op mei 06, 2014, 17:59:47
Uit in Breda heb je je toch wel vermaakt, hoop ik?

Jawel lekker dichtbij en altijd één van de leukere uitwedstrijden. Gastvrij ontvangst in de sponsorruimte makkelijk parkeren en meestal weinig moeite met kaarten krijgen of overspannen burgermeesters / clubbestuurders zoals bijvoorbeeld in Kerkrade en Almelo

Ben ook erg blij dat NAC in de Eredivisie is gebleven.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ðe waan

Vreemd om hier een omgekeerde tendens te lezen van hoe de massa er kennelijk over denkt. Terwijl het bezoek aan de Eredivisie in de laatste 25 jaar verdrievoudigd is, is het bezoek aan amateurwedstrijden in diezelfde periode naar mijn eigen inschatting ongeveer gehalveerd.

Of jullie zijn de avantgarde en er is weer een nieuwe golfbeweging op komst. Ik hoop het.