Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

Semper Fidelis en 6 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Jongens even een vraag over Wembley.
Villa speelt daar, zoals jullie vast wel weten, de finale van de play off tegen Derby County op maandag 27 mei.
Zelf kan ik wel een kaart regelen via mijn account maar er zijn een aantal vrienden van me die ook wel mee willen.

Vraag is: Geldt de wet van Spons rondom Wembley? En dan willen we eigenlijk niet meer dan het dubbele voor een kaartje betalen.
Ik hoor graag van jullie. Cheers
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 17, 2019, 11:43:56
Jongens even een vraag over Wembley.
Villa speelt daar, zoals jullie vast wel weten, de finale van de play off tegen Derby County op maandag 27 mei.
Zelf kan ik wel een kaart regelen via mijn account maar er zijn een aantal vrienden van me die ook wel mee willen.

Vraag is: Geldt de wet van Spons rondom Wembley? En dan willen we eigenlijk niet meer dan het dubbele voor een kaartje betalen.
Ik hoor graag van jullie. Cheers

Ik denk niet dat er heel veel zwarte markt te vinden zal zijn rond deze wedstrijd. Er zijn wat beperkingen aan de verkoop en vooral supporters zullen ze afnemen.

Ik denk wel dat je via Facebook EFW bijvoorbeeld wel iemand kan vinden die je zou kunnen helpen, eventueel voor het derby vak.

FCT1980

Citaat van: Joost op mei 17, 2019, 12:12:15
Ik denk niet dat er heel veel zwarte markt te vinden zal zijn rond deze wedstrijd. Er zijn wat beperkingen aan de verkoop en vooral supporters zullen ze afnemen.

Ik denk wel dat je via Facebook EFW bijvoorbeeld wel iemand kan vinden die je zou kunnen helpen, eventueel voor het derby vak.

Tot de de Villa foto's op m'n account zien ;)
Maar bedankt voor je antwoord. We gaan nog even kijken of we dinsdag genoeg kaarten kunnen regelen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Heeft iemand hier een booking history bij Derby die ik kan gebruiken voor de play off final?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

bagger010

Na 18 jaar trouw seizoenskaarthouder bij Feyenoord te zijn geweest heb ik besloten om deze op te zeggen om volgend jaar te gaan groundhoppen. Ik wil vooral oude grounds opzoeken die kans hebben de komende jaren te verdwijnen. Ik ben een leuke bucketlist aan het maken, maar heb graag nog tips! Vooral extra  tips voor oude meuk in Nederland, België en Duitsland zijn van harte welkom!

watergatehopper

Citaat van: bagger010 op mei 21, 2019, 20:29:17
Na 18 jaar trouw seizoenskaarthouder bij Feyenoord te zijn geweest heb ik besloten om deze op te zeggen om volgend jaar te gaan groundhoppen. Ik wil vooral oude grounds opzoeken die kans hebben de komende jaren te verdwijnen. Ik ben een leuke bucketlist aan het maken, maar heb graag nog tips! Vooral extra  tips voor oude meuk in Nederland, België en Duitsland zijn van harte welkom!

Dat zijn er best veel denk ik. Clubs die mij als eerste te binnen schieten zijn:

VVV (maar daar ben je misschien al wel geweest)
Antwerp (hoewel die al gedeeltelijk is verbouwd)
Racing Mechelen (verwacht geen hoogstaand voetbal maar wel een geweldig stadion met fanatiek publiek)
Freiburg (iets verder weg maar het laatste oude stadion van de 1. bundesliga)
Beringen (daar wordt eigenlijk nooit gevoetbald (wel dames en ik geloof ook nog een team dikke buikenvoetbal) maar 6juli spelen ze daar een wedstrijd met oud spelers. Het niveau is niet hoog maar het stadion geweldig.https://staantribune.nl/het-mijnstadion-van-beringen-2/
KVK Kortrijk (spelen op het hoogste niveau in Belgie. stadion altijd goed gevuld en fanatiek publiek. Binnenkort komt daar ook nieuwbouw)

Verder is Belgie echt een top groundhop land als je van oude meuk houdt. In het topic "groundhoppers op het web" zijn veel leden die een eigen website bijhouden en waar je inspiratie op kunt doen. de mijne is: http://www.watergatehopper.nl/page/verslagen

Zelf gebruik ik ook vaak https://www.europlan-online.de/

De keuze is reuze. Heel veel plezier gewenst.


🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

In Engeland heb je de stadions van Boston United, Brentford, Aldershot Town, Bath City en York City (misschien al te laat?) die binnenkort zullen verdwijnen. In Noord-Ierland is al 5 jaar sprake dat de stadions van Cliftonville en Glentoran snel verbouwd zullen worden. In Ierland geldt hetzelfde voor Dalymount Park & Tolka Park.

Al kan ik me zo voorstellen dat diverse clubs over 10 jaar nog steeds in hun stadion spelen. Plannen zijn één, uitvoeren een tweede.

hgrm

Te veel om op te noemen, toch een poging wat dingen te noemen die nog niet genoemd zijn. En dan concentreer ik me vooral op "ouwe meuk".

1) De stadions waar vroeger in Nederland betaald voetbal is gespeeld en nu door amateurs worden gebruikt. Bijvoorbeeld: Be Quick Groningen, Zwartemeer, Rheden, DHC, ZFC (Hellas Sport tegenwoordig), Elinkwijk, AGOVV, RBC

2) Bij een aantal amateurclubs staan monumentale tribunes. Bijvoorbeeld VUC, LSC 1890, Rijssen, Enter Vooruit

3) Topamateurclubs hebben soms indrukwekkende complexen en een hele behoorlijke sfeer.


4) In België is ook een hele reeks clubs die ooit hoger gespeeld hebben en nu nog een stadion hebben dat daar van getuigt. Hetzelfde geldt voor Duitsland.

5) Clubs op nog steeds hoog niveau in het nabije buitenland die een mooi/interessant/oud/opvallend stadion hebben: bijvoorbeeld KV Mechelen, Union st Gilles, Standard, Metz, Lens, Meppen, Osnabrück, Münster, Wuppertaler SV,   
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Nort op mei 22, 2019, 11:49:02
In Engeland heb je de stadions van Boston United, Brentford, Aldershot Town, Bath City en York City (misschien al te laat?) die binnenkort zullen verdwijnen. In Noord-Ierland is al 5 jaar sprake dat de stadions van Cliftonville en Glentoran snel verbouwd zullen worden. In Ierland geldt hetzelfde voor Dalymount Park & Tolka Park.

Al kan ik me zo voorstellen dat diverse clubs over 10 jaar nog steeds in hun stadion spelen. Plannen zijn één, uitvoeren een tweede.
York is uitgesteld tot de herfst van 2019 volgens mij. Zal waarschijnlijk ergens in oktober geopend worden. Wil in het nieuwe seizoen nog Bootham Crescent vincken.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op mei 22, 2019, 12:05:21
Te veel om op te noemen, toch een poging wat dingen te noemen die nog niet genoemd zijn. En dan concentreer ik me vooral op "ouwe meuk".

1) De stadions waar vroeger in Nederland betaald voetbal is gespeeld en nu door amateurs worden gebruikt. Bijvoorbeeld: Be Quick Groningen, Zwartemeer, Rheden, DHC, ZFC (Hellas Sport tegenwoordig), Elinkwijk, AGOVV, RBC

2) Bij een aantal amateurclubs staan monumentale tribunes. Bijvoorbeeld VUC, LSC 1890, Rijssen, Enter Vooruit

3) Topamateurclubs hebben soms indrukwekkende complexen en een hele behoorlijke sfeer.


4) In België is ook een hele reeks clubs die ooit hoger gespeeld hebben en nu nog een stadion hebben dat daar van getuigt. Hetzelfde geldt voor Duitsland.

5) Clubs op nog steeds hoog niveau in het nabije buitenland die een mooi/interessant/oud/opvallend stadion hebben: bijvoorbeeld KV Mechelen, Union st Gilles, Standard, Metz, Lens, Meppen, Osnabrück, Münster, Wuppertaler SV,

Hellas Sport is gefuseerd en heet tegenwoordig FC Zaandam.

Is de tribune van Enter Vooruit monumentaal?

watergatehopper

Citaat van: watergatehopper op mei 22, 2019, 08:48:03
Dat zijn er best veel denk ik. Clubs die mij als eerste te binnen schieten zijn:

VVV (maar daar ben je misschien al wel geweest)
Antwerp (hoewel die al gedeeltelijk is verbouwd)
Racing Mechelen (verwacht geen hoogstaand voetbal maar wel een geweldig stadion met fanatiek publiek)
Freiburg (iets verder weg maar het laatste oude stadion van de 1. bundesliga)
Beringen (daar wordt eigenlijk nooit gevoetbald (wel dames en ik geloof ook nog een team dikke buikenvoetbal) maar 6juli spelen ze daar een wedstrijd met oud spelers. Het niveau is niet hoog maar het stadion geweldig.https://staantribune.nl/het-mijnstadion-van-beringen-2/
KVK Kortrijk (spelen op het hoogste niveau in Belgie. stadion altijd goed gevuld en fanatiek publiek. Binnenkort komt daar ook nieuwbouw)

Verder is Belgie echt een top groundhop land als je van oude meuk houdt. In het topic "groundhoppers op het web" zijn veel leden die een eigen website bijhouden en waar je inspiratie op kunt doen. de mijne is: http://www.watergatehopper.nl/page/verslagen

Zelf gebruik ik ook vaak https://www.europlan-online.de/

De keuze is reuze. Heel veel plezier gewenst.


Ik vergeet mijn eigen cluppie nog te noemen die naar een nieuw stadion gaan. Het roemruchte SC Cambuur is zeker een bezoek waard. Mochten ze vanavond winnen of met 2-2(of meer) gelijk spelen dan zou je de finale van de nacompetitie kunnen gaan.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

bagger010

Citaat van: watergatehopper op mei 22, 2019, 08:48:03
Dat zijn er best veel denk ik. Clubs die mij als eerste te binnen schieten zijn:

VVV (maar daar ben je misschien al wel geweest)
Antwerp (hoewel die al gedeeltelijk is verbouwd)
Racing Mechelen (verwacht geen hoogstaand voetbal maar wel een geweldig stadion met fanatiek publiek)
Freiburg (iets verder weg maar het laatste oude stadion van de 1. bundesliga)
Beringen (daar wordt eigenlijk nooit gevoetbald (wel dames en ik geloof ook nog een team dikke buikenvoetbal) maar 6juli spelen ze daar een wedstrijd met oud spelers. Het niveau is niet hoog maar het stadion geweldig.https://staantribune.nl/het-mijnstadion-van-beringen-2/
KVK Kortrijk (spelen op het hoogste niveau in Belgie. stadion altijd goed gevuld en fanatiek publiek. Binnenkort komt daar ook nieuwbouw)

Verder is Belgie echt een top groundhop land als je van oude meuk houdt. In het topic "groundhoppers op het web" zijn veel leden die een eigen website bijhouden en waar je inspiratie op kunt doen. de mijne is: http://www.watergatehopper.nl/page/verslagen

Zelf gebruik ik ook vaak https://www.europlan-online.de/

De keuze is reuze. Heel veel plezier gewenst.
Dank voor je reactie! Racing Mechelen en Antwerp stonden al op het lijstje voor volgend jaar, Beringen houd ik ook zeker in gedachten voor de zomer! Helaas komen de play offs te vroeg (dan zit ik bij Wuppertal) maar ik houd het voor volgend seizoen in gedachten!

bagger010

Citaat van: Nort op mei 22, 2019, 11:49:02
In Engeland heb je de stadions van Boston United, Brentford, Aldershot Town, Bath City en York City (misschien al te laat?) die binnenkort zullen verdwijnen. In Noord-Ierland is al 5 jaar sprake dat de stadions van Cliftonville en Glentoran snel verbouwd zullen worden. In Ierland geldt hetzelfde voor Dalymount Park & Tolka Park.

Al kan ik me zo voorstellen dat diverse clubs over 10 jaar nog steeds in hun stadion spelen. Plannen zijn één, uitvoeren een tweede.
Brentford en Glentoran staan ook op mijn bucketlist, ik las gister dat ik met name met Brentford snel moet zijn. De vier pubs lijken mij een prachtige ervaring. Carlisle heb ik ook nog hoog op het lijstje staan

bagger010

Citaat van: hgrm op mei 22, 2019, 12:05:21
Te veel om op te noemen, toch een poging wat dingen te noemen die nog niet genoemd zijn. En dan concentreer ik me vooral op "ouwe meuk".

1) De stadions waar vroeger in Nederland betaald voetbal is gespeeld en nu door amateurs worden gebruikt. Bijvoorbeeld: Be Quick Groningen, Zwartemeer, Rheden, DHC, ZFC (Hellas Sport tegenwoordig), Elinkwijk, AGOVV, RBC

2) Bij een aantal amateurclubs staan monumentale tribunes. Bijvoorbeeld VUC, LSC 1890, Rijssen, Enter Vooruit

3) Topamateurclubs hebben soms indrukwekkende complexen en een hele behoorlijke sfeer.


4) In België is ook een hele reeks clubs die ooit hoger gespeeld hebben en nu nog een stadion hebben dat daar van getuigt. Hetzelfde geldt voor Duitsland.

5) Clubs op nog steeds hoog niveau in het nabije buitenland die een mooi/interessant/oud/opvallend stadion hebben: bijvoorbeeld KV Mechelen, Union st Gilles, Standard, Metz, Lens, Meppen, Osnabrück, Münster, Wuppertaler SV,
Zwartemeer, Rheden en ZFC zijn mooie aanvullingen waarvan ik het bestaan nog niet wist, bedankt voor deze mooie aanvullingen! Bij Wuppertal zit ik aanstaande zaterdag en Meppen staat ook op mijn bucketlist.

De Twaalfde Man

Citaat van: bagger010 op mei 21, 2019, 20:29:17
Na 18 jaar trouw seizoenskaarthouder bij Feyenoord te zijn geweest heb ik besloten om deze op te zeggen om volgend jaar te gaan groundhoppen. Ik wil vooral oude grounds opzoeken die kans hebben de komende jaren te verdwijnen. Ik ben een leuke bucketlist aan het maken, maar heb graag nog tips! Vooral extra  tips voor oude meuk in Nederland, België en Duitsland zijn van harte welkom!

Het oude stadion van Cercle Tongeren aan de Sportlaan in Tongeren moet je wel ff gezien hebben. Staat al sinds 1969 te vergaan. Verder in België:
- Stade Buraufosse in Tilleur
- Stade Communal de Jette (Brussel)
- 3 linden stadion Brussel
- Stade de Theux
- Patrostadion Maasmechelen

Duitsland:
- Jahnstadion in Marl
- Rudolf-Kalweit-Stadion in Hannover
- Südweststadion in Ludwigshafen
- Weidenpescher Park in Keulen

Ierland
- Dalymount Park in Dublin. Verdwijnt na 2020. Leukste is bezoeken met de derby tussen Bohs en Rovers