Hoofdmenu

Saison 2008/09

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 09, 2008, 09:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Maroboduus op apr 28, 2009, 13:04:25
Wat mij echter zo irriteerde aan die laatste wedstrijd van het seizoen tussen 1. FC Kaiserslautern en 1. FC Köln, was dat het de "alles-of-niets"-wedstrijd voor Lautern was en dat Köln, terwijl die club het weekeinde daarvoor promotie naar de 1. Bundesliga veilig had gesteld, bij hoog en bij laag beweerde er alles aan te zullen doen om Lautern te verslaan. Zelfs de massaal meegereisde supporters van de club hoopten op een nederlaag voor Lautern, zodat die club roemloos naar de 3. Liga zou degraderen, maar in plaats daarvan legden de spelers - dus na een week gefeest te hebben - misschien wel de meest slappe vertoning van het seizoen op de mat.

Kan me nog een Vitesse-Utrecht herinneren...

Joost

Hoe vaker je achtereen wint, des te groter de kans dat je weer eens puntverlies lijdt. Dus, na 5 zeges op rij werd het voor Alemannia tegen Rot-Weiss Oberhausen 2-2. Dat Alemannia een gigantisch veldoverwicht had en Oberhausen uit haar enige twee kansen scoorde dat dan ook niet meer ter zake. De schade in de stand is echter te overzien. Alemannia heeft 49 punten, Furth 51, Nurnberg 52 en Mainz 54. Komend weekend wordt belangrijk. Furth ontvangt Nurnberg, Mainz gaat naar St. Pauli en Alemannia gaat naar Osnabruck. Winnen de Aachener dan is de kans groot dat het gat naar boven verkleind wordt. Worden er punten verspeeld dan is het einde seizoen.

Sebastiaan_W

Met nog 3 speelrondes te gaan is het in de Bundesliga ongekend spannend! Bovenin doen nog 4 ploegen mee om de titel, twt VfB Wolfsburg, Bayern München, Hertha BSC en VfB Stuttgart. Het verschil tussen Wolfsburg en Stuttgart is slechts 2 punten.

Onderin is de strijd tegen degradatie ook nog niet gedaan. Karlsruher SC staat er het slechts voor met 23 punten. De nummer 15, 16 en 17(Borussia Mönchengladbach, Arminia Bielefeld en Energie Cottbus) hebben alledrie 27 punten. VfL Bochum staat op de 14e plek met 28 punten.

Zal nog een mooie ontknoping worden in Duitsland.

Hugo

Louis van Gaal naar Bayern, dan moet wel mooie televisie op gaan leveren. Van Gaal moet gaan samenwerken met een Uli Hoeness en een Beckenbauer.

spons

Citaat van: witte leeuw op mei 11, 2009, 08:56:10
Met nog 3 speelrondes te gaan is het in de Bundesliga ongekend spannend! Bovenin doen nog 4 ploegen mee om de titel, twt VfB Wolfsburg, Bayern München, Hertha BSC en VfB Stuttgart. Het verschil tussen Wolfsburg en Stuttgart is slechts 2 punten.

Onderin is de strijd tegen degradatie ook nog niet gedaan. Karlsruher SC staat er het slechts voor met 23 punten. De nummer 15, 16 en 17(Borussia Mönchengladbach, Arminia Bielefeld en Energie Cottbus) hebben alledrie 27 punten. VfL Bochum staat op de 14e plek met 28 punten.

Zal nog een mooie ontknoping worden in Duitsland.

ik gok erop dat bayern kampioen wordt op doelsaldo door een doelpunt in de 94e min. terwijl Wolfsburg al 5 minuten het kampioenschap aan het vieren is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: Hugo op mei 13, 2009, 16:37:56
Louis van Gaal naar Bayern, dan moet wel mooie televisie op gaan leveren. Van Gaal moet gaan samenwerken met een Uli Hoeness en een Beckenbauer.

Ik geef 'm drie maanden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Stiekem denk ik dat ie het ontzettend goed gaat doen daar. Louis is een combinatie van een Duitse drildictator met een Nederlandse meestertacticus. Minimaal 10 punten voor op de nummer 2 (Schalke) denk ik.

Hielke

Wat mij betreft wordt VfL Wolfsburg niet de nieuwe kampioen van Duitsland. Er zijn wel eens van die clubs waar je naar aanleiding van een wedstrijdbezoek een bepaalde sympathie voor behoudt, bij Wolfsburg geldt in mijn geval het tegenovergestelde.

Joost

Nurnberg en Mainz wonnen, niet geheel onverwacht. Furth haalde een verdienstelijk puntje bij Freiburg. Aachen staat nu dus 4 punten achter Nurnberg en 5 achter Mainz. Zondag spelen alle teams tegelijkertijd. 1860 v Aachen, Hansa v Nurnberg en Furth v Mainz.
Sowieso heb ik weinig hoop dat Aachen punten haalt in Munchen. Van de 7 eerdere duels eindigden er 4 in 0-0, 1 in 1-1 en voorts won 1860 eenmaal met 6-0 en eens met 3-0. In 7 bezoekjes behaalde Aachen dus het 5 punten met welgeteld 1 goal.
Maar dit is de 2. Bundesliga dus alles is mogelijk. Mocht het tot een showdown op de laatste speeldag komen dan is het Aachen v Augsburg, Mainz v Oberhausen en Nurnberg v 1860.

Joost

En op de valreep stelt Gladbach Michael Frontzeck aan als trainer. Mijn dag weer goed.

Montagsabends spielt die BMG :D

Hugo

Citaat van: Hugo op dec 09, 2008, 10:18:26
Greuther Furth moet wereldwijd wel de meest constante club in een lagere divisie zijn. Voor mijn gevoel staat die club altijd 5e of 6e in de 2.Bundesliga. Zie onderstaand staatje van http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/vereine/vereinshistory/object/82/saison/2008-09/naviindex/4

1997/98    2. Bundesliga    9    32:32    45
1998/99    2. Bundesliga    8    40:31    49
1999/00    2. Bundesliga    7    40:39    46
2000/01    2. Bundesliga    5    55:38    54
2001/02    2. Bundesliga    5    62:41    59
2002/03    2. Bundesliga    5    55:35    57
2003/04    2. Bundesliga    9    58:51    45
2004/05    2. Bundesliga    5    51:42    56
2005/06    2. Bundesliga    5    51:42    54
2006/07    2. Bundesliga    5    53:40    54
2007/08    2. Bundesliga    6    53:47    52

Furth flikt het gewoon weer, seizoen 2008/09 afgesloten op een 5e plek....

Stadionhopper

Citaat van: Joost op jun 03, 2009, 12:45:50
En op de valreep stelt Gladbach Michael Frontzeck aan als trainer. Mijn dag weer goed.

Montagsabends spielt die BMG :D

Inderdaad een verassende keuze van Gladbach. Ben zelf niet gecharmeerd van Frontzeck, maar geef hem een kans. Is toch een man van de club.

En tot op heden speelt Alemannia nog op de maandagavond....:-)

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hielke

Citaat van: Hugo op jun 03, 2009, 14:44:15
Furth flikt het gewoon weer, seizoen 2008/09 afgesloten op een 5e plek....

In Nederland heb je ook zo'n club...

Eindklassering Heerenveen in de laatste acht seizoenen: 4, 7, 4, 5, 7, 5, 5, 5.

Sebastiaan_W

Volgend seizoen een herkansing voor SV Meppen - VfB Oldenburg. De winnaar van de Niedersachsen West(VfB Oldenburg) heeft het tweeluik met Goslarer SC verloren.

Na de 1-0 overwinning in Goslar leek de thuiswedstrijd tegen Goslarer nog een formaliteit, maar ze gingen verrassend met 1-2 onderuit. Goslarer promoveert naar de Regionalligen.

Hugo

Citaat van: Hielke op jun 03, 2009, 23:49:10
In Nederland heb je ook zo'n club...

Eindklassering Heerenveen in de laatste acht seizoenen: 4, 7, 4, 5, 7, 5, 5, 5.

Bijna, Furth speelt in 2e en Heerenveen in 1e, een klasse met amper wijzigingen qua ploegen.