Hoofdmenu

Saison 2008/09

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 09, 2008, 09:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionfreund

Citaat van: witte leeuw op jun 10, 2009, 14:27:50
@ Stadionfreund:
Klopt het dat ze na het seizoen 2009/10 de Oberligen Niedersachsen West en Ost willen samenvoegen?
Ja, de 8e plaats is noedig vor beslissing!

Emden hebt voor 2009/10 EEN of TWEE spelers!
Dem Ball hinterher - Die Reisen eines Stadionfreundes

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op jun 10, 2009, 08:56:07
Tsja.... moeten die clubs dat maar verdienen op basis van sportieve prestaties.


Op basis van sportieve en financiele prestaties.
Zoveel geld moet het toch niet gekost hebben de aanpassingen aan het stadion van Emden? Volgens mij moet er meer aan de hand zijn dan alleen de financiën van het stadion.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Stadionfreund op jun 10, 2009, 12:10:00
Emden gaat in de 5e divisie med Meppen en Oldenburg!!!
Das dan weer de goede kant van het verhaal. Kan ik eindelijk eens naar Oldenburg. Al was ik in de veronderstelling dat Oldenburg al hoog en droog in de Regionalliga (4) zat. Oldenburg - Halle moest wel gezellig worden...

Sebastiaan_W

#153
Citaat van: Dennis1981 op jun 10, 2009, 19:40:05
Op basis van sportieve en financiele prestaties.
Zoveel geld moet het toch niet gekost hebben de aanpassingen aan het stadion van Emden? Volgens mij moet er meer aan de hand zijn dan alleen de financiën van het stadion.

Emden wilt of wilde op de huidige locatie een nieuw stadion bouwen. Echter hing aan het nieuw te bouwen stadion een prijskaartje waar de club de financiën niet voor rond kreeg. Ook de gemeente wilde geen cent investeren in het project, in tegenstelling tot andere gemeentes in het land.

Dat ik er vorig seizoen was waren ze ook druk bezig met het promoten van het nieuw te bouwen stadion. Voor aanvang van het seizoen heeft de club een noodtribune gebouwd en daardoor mocht de club in de 3. Liga uitkomen.

Gister was op WDR text te lezen dat de licentie niet door is gegaan vanwege het stadion en er een leegloop aan spelers is bij Emden.

En tsja..... financiële prestaties die is in elk land zo scheef als maar kan. In de nieuwe VI staat ook weer een lijstje met de schulden van de Premier League clubs. Alleen Birmingham City is schuldenvrij. Laten we het maar niet over financiële prestaties hebben...

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op jun 11, 2009, 09:33:08
En tsja..... financiële prestaties die is in elk land zo scheef als maar kan. In de nieuwe VI staat ook weer een lijstje met de schulden van de Premier League clubs. Alleen Birmingham City is schuldenvrij. Laten we het maar niet over financiële prestaties hebben...

Volgens mij hebben we het hier over Duitsland waar wel op de financiën wordt gelet.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op jun 11, 2009, 19:05:40
Volgens mij hebben we het hier over Duitsland waar wel op de financiën wordt gelet.

Maar het gaat er bij Emden niet om dat ze schulden hebben, maar niet kunnen investeren in én een nieuw stadion én de selectie op pijl houden voor de 3. Liga.

Stadion van emden heeft een capaciteit van 7.200 toeschouwers en je moet minimaal een stadion hebben van 10.000 toeschouwers. Emden heeft niet de middelen en/of investeerders om dit aan te passen.

Hugo

Citaat van: witte leeuw op jun 12, 2009, 08:26:43
Maar het gaat er bij Emden niet om dat ze schulden hebben, maar niet kunnen investeren in én een nieuw stadion én de selectie op pijl houden voor de 3. Liga.

Stadion van emden heeft een capaciteit van 7.200 toeschouwers en je moet minimaal een stadion hebben van 10.000 toeschouwers. Emden heeft niet de middelen en/of investeerders om dit aan te passen.

Vreemd, een noodtribune met 2.800 plaatsen gaat geen kapitalen kosten.

AthleticHolanda

Citaat van: voetbalzoneRed Bull nu ook in Duitse voetbalwereld actief
Geschreven op zaterdag, 13 juni om 20:55

Red Bull gaat ook in Duitsland aan de slag met een voetbalclub. Het bedrijf, bekend om haar energiedrankjes en al in het bezit van clubs in Salzburg en New York, heeft zich ingekocht bij de Duitse vijfdeklasser SSV Markranstädt. Het bescheiden clubje moet vanaf 2010 doorgroeien naar de top. Begin juni kwam al het nieuws naar buiten dat Red Bull wilde gaan investeren in het bescheiden clubje uit Leipzig: nu is dit nieuws een feit. Het nieuwe Red Bull Leipzig moet de enorme mogelijkheden van de stad Leipzig op het vlak van voetbal optimaal gaan benutten. Het is de bedoeling om van de club een professionele voetbalvereniging te maken, zo melden diverse media uit Duitsland.

De club gaat naar verluidt spelen in het WK-stadion van Leipzig, dat plaats biedt aan ruim 44.000 supporters. Red Bull wil het nodige geld in de club gaan pompen, waardoor het voor Markranstädt mogelijk moet worden om door te stomen naar de Bundesliga. Red Bull Salzburg gaf dit seizoen aan wat er mogelijk is met het geld van het bedrijf: zij werd onder leiding van Co Adriaanse kampioen van Oostenrijk.

...

hgrm

Het lijkt inderdaad geen 1-april grap te zijn. Weer een club naar de klote geholpen en twee andere clubs (Sachsen en Lok) van een deel van hun toekomstperspectief beroofd.

Helaas drink ik geen Red Bull, anders zou ik er nu acuut mee kunnen stoppen (als ik dat na het Salzburgverhaal niet allang gedaan had).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jun 15, 2009, 00:00:00
Het lijkt inderdaad geen 1-april grap te zijn. Weer een club naar de klote geholpen en twee andere clubs (Sachsen en Lok) van een deel van hun toekomstperspectief beroofd.

Helaas drink ik geen Red Bull, anders zou ik er nu acuut mee kunnen stoppen (als ik dat na het Salzburgverhaal niet allang gedaan had).

Mooie timing, toeval?

hgrm

Wat ik begrepen heb, is dat ze zich eerst bij Sachsen wilden binnenlikken. Daar was men niet al te happig. Nu Sachsen toch gedegradeerd is, kunnen ze net zo goed een andere oberligist nemen, wat ze dus ook gedaan hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jun 15, 2009, 11:18:12
Wat ik begrepen heb, is dat ze zich eerst bij Sachsen wilden binnenlikken. Daar was men niet al te happig. Nu Sachsen toch gedegradeerd is, kunnen ze net zo goed een andere oberligist nemen, wat ze dus ook gedaan hebben.


Okay, maar ik bedoel eigenlijk het tijdstip van jouw post.

Sebastiaan_W

Citaat van: Hugo op jun 12, 2009, 09:08:59
Vreemd, een noodtribune met 2.800 plaatsen gaat geen kapitalen kosten.

Ze hebben nu al een noodtribune van 500 plaatsen. En zoiets huren is volgens mij ook vrij prijzig.

Daar komt dan bij, wanneer heb je de financiën wel rond. Het bestuur kwam er gewoon achter dat er niemand wilde investeren en hebben ze besloten om zich terug te laten plaatsen.

hgrm

ik denk dat mijn antwoord al antwoord op jouw vraag geeft, want als het geen toeval was, had ik anders geantwoord.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen