Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Een paar jaar geleden ben ik naar Lazio-AS geweest.
Voor de lange zijde werden nog op de dag van de wedstrijd kaarten verkocht in de fanshop aan de Via Guglielmo Caldarini, vlak bij het stadion (aan de andere kant van de rivier).
Er was nog genoeg ruimte maar de kaarten kostten 110 Euro p/s. We hadden destijds niet de indruk dat het voor buitenlanders 'legaal' mogelijk was om aan goedkopere kaartjes te komen. De kaartjes zijn overigens op naam. Je hebt legitimatie nodig om ze te kopen.

Tip nummer 1: Buiten de fanshop hangt een nummertjesautomaat. De shop zelf gaat in de loop van de middag open. Zorg dat je al van te voren nummertjes hebt getrokken, dan hoef je niet zo lang te wachten als de shop open is. Trek wel een nummertje voor elk kaartje dat je nodig had; je moet ze persoonlijk op vertoon van je paspoort kopen.

Tip nummer 2: Vlak bij het stadion (10 min lopen) zit een niet superduur Best Western Hotel (Best Western Hotel Astrid Roma, Largo Antonio Sarti)

Tip nummer 3: Om de hoek bij de fanshop zit een Peruaans restaurant waar het goed eten is, voor als je alle pizza's en pasta's beu bent.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Defender

Alvast bedankt voor de tips,
We zijn nu van plan onze reis zelf te organiseren niet met die organisatie te gaan want..

het is een Nederlandse (niets slecht) maar die vertrekken vanuit Amsterdam, terwijl wij daarvoor al minstens 2uur moeten bollen en naast Zaventem wonen en perfect van hieruit kunnen vliegen :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Jeje

Citaat van: Defender op aug 30, 2015, 20:35:53
iemand ervaring met Romeinse derby ?
best via een reisagentschap of kan je zelf ook aan tickets geraken ?

Serie A is 99% van de wedstrijden niet uitverkocht, Romeinse derby is natuurlijk wel de wedstrijd van het jaar voor Lazio en AS Roma dus ga er vanuit dat die wel uitverkocht gaat raken. Maar zou het zeker eerst zelf proberen voordat je via een organisatie tickets koopt.

hgrm

Citaat van: Jeje op aug 30, 2015, 21:46:01
Serie A is 99% van de wedstrijden niet uitverkocht, Romeinse derby is natuurlijk wel de wedstrijd van het jaar voor Lazio en AS Roma dus ga er vanuit dat die wel uitverkocht gaat raken. Maar zou het zeker eerst zelf proberen voordat je via een organisatie tickets koopt.

Dat was in 2011 dus niet het geval*. De Curva's zaten stampvol, maar de lange zijden waren maar matig bezet. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de hoge prijzen; een kaartje op de hoofdtribune (het enige dat we konden kopen) was 110 euro.

*51265 toeschouwers bij een capaciteit van 72698.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Citaat van: hgrm op aug 30, 2015, 22:35:57
Dat was in 2011 dus niet het geval*. De Curva's zaten stampvol, maar de lange zijden waren maar matig bezet. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de hoge prijzen; een kaartje op de hoofdtribune (het enige dat we konden kopen) was 110 euro.

*51265 toeschouwers bij een capaciteit van 72698.
Excuus, zie ook dat 25 mei 2015 stadion bij de derby ook bij lange na niet gevuld was.

Kaartje moet dus te doen zijn!

Wel triest dat het zover is in Italië dat zelfs dit soort wedstrijden geen uitverkocht stadion meer hebben.

Voetbalman

Citaat van: Jeje op aug 30, 2015, 23:03:06
Excuus, zie ook dat 25 mei 2015 stadion bij de derby ook bij lange na niet gevuld was.

Kaartje moet dus te doen zijn!

Wel triest dat het zover is in Italië dat zelfs dit soort wedstrijden geen uitverkocht stadion meer hebben.

Triest inderdaad. Toen ik opgroeide was de Serie A hét uithangbord van de voetbalwereld, dé competitie waar de grote sterren naartoe trokken. Dat is wel heel anders uitgedraaid een twintigtal jaren later.

Defender

dus kort samengevat stel ik vast :
- goedkope vlieger en hotel kunnen we zelf vinden
- tickets ter plaatse aan loket of zwarte markt
- er is meer dan pizza en pasta
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

HRM1880

Citaat van: Defender op aug 31, 2015, 23:24:30
dus kort samengevat stel ik vast :
- goedkope vlieger en hotel kunnen we zelf vinden
- tickets ter plaatse aan loket of zwarte markt
- er is meer dan pizza en pasta
Zwarte markt zal niet lukken volgens mij aangezien naam op ticket en paspoort overeen moeten komen.
Je hebt echter genoeg clubshops van beide waar je de dag van de wedstrijd nog kaarten kan kopen.

spons

Citaat van: HRM1880 op aug 31, 2015, 23:41:47
Zwarte markt zal niet lukken volgens mij aangezien naam op ticket en paspoort overeen moeten komen.
Je hebt echter genoeg clubshops van beide waar je de dag van de wedstrijd nog kaarten kan kopen.

Ik zou in Italië heel erg uitkijken met zwarte markt niet alleen vanwege inderdaad de namen op het kaartje maar ook omdat er vaak valse kaarten worden verkocht
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Heb toen ik naar AS Roma - Lazio Roma ging kaarten via Seatwave gekocht voor de Curva, dat was alsnog goedkoper dan officiële kaarten op de lange zijde en de beleving is een stukje mooier. Je moet bij die site je paspoort gegevens doorgeven en de verkoper regelt dat dat op het kaartje komt. Seatwave garandeert dat je binnenkomt of je geld terug krijgt (maar dat laatste daar heb je natuurlijk niets aan als je daar wel staat). Bij Internazionale - AC Milan kreeg ik de kaarten thuis opgestuurd en kon ik ze via internet op onze eigen namen zetten.

RSYG

Afgelopen januari naar de derby geweest. Is inderdaad verre van uitverkocht, maar geweldig om eens mee te maken. Vlogen vanaf Brussel-Charleroi voor iets meer dan 40 euro pp dacht ik en goedkope hotels zijn er voldoende. Voor het kaartje 50 euro per stuk betaald. Zelf gebeld met een mevrouw van Roma, die ons aan vier kaarten heeft geholpen. Probeer anders listicket. 

Voetbalman

Beginstadium van een trip plannen richting Italië. Qua haalbaarheid nog helemaal bekijken, maar op zaterdag 07 november 15:00 Pro Vercelli - Livorno, om 20:45 AC Milan - Atalanta Bergamo. Op zondag 08 november 12:30 Torino - Inter en om 20:45 Sampdoria - Fiorentina. Zou wel een geil weekend kunnen worden.

spons

Citaat van: Freebird op sep 01, 2015, 23:12:37
Beginstadium van een trip plannen richting Italië. Qua haalbaarheid nog helemaal bekijken, maar op zaterdag 07 november 15:00 Pro Vercelli - Livorno, om 20:45 AC Milan - Atalanta Bergamo. Op zondag 08 november 12:30 Torino - Inter en om 20:45 Sampdoria - Fiorentina. Zou wel een geil weekend kunnen worden.

Heel mooi programma
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Defender

Amai niet..
iets krachtig als dat van ons :D
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Defender

Onze voorlopige stand van zaken is als volgt :

- we merken dat we via verschillende maatschappijen en luchthavens (en uren) enorm in prijs kunnen dalen en stijgen.
- merken ook dat hotels van zowel 1 als 3 sterren even duur zijn en er op foto even degelijk uit zien op booking.com (we vrezen voor gezichtsbedrog)
- wedstrijdtickets best online ergens kopen lukt, maar hoe ben je dan zeker dat je naam ook wel degelijk op dat wedstrijdticket komt?
- Best taxi of trein van luchthaven naar stad ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa