Hoofdmenu

AVV Geuzenveld

Gestart door Saltacampos, mrt 18, 2025, 10:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Saltacampos

Zoals jullie wellicht weten ben ik naast groundhopper ook een verwoed voetbalspeldjesverzamelaar.
Ik heb net een speldje van AVV Geuzenveld binnengekregen, dit was een club uit Amsterdam, die sinds 1982 is opgegaan in een fusie met twee andere clubs om SC Eendracht '82 te vormen.
Weet iemand van jullie waar deze club voor de fusie zijn thuiswedstrijden speelde ?
De kleuren waren zo te zien oranje en wit, in welke vorm ? Oranje shirt en witte broek ? Strepen ? Iets anders ?
Hebben jullie eventueel weet over de afdeling waarin deze club speelde ? Liefst in 1981-1982, maar een ander moment is ook goed.
Op deze website van een collega verzamelaar kan je het speldje zien:
https://www.pinsworld.nl/noord-holland/amsterdam
Over land and sea

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Saltacampos

Bedankt voor de info, FC Emmen!
Intussen in datzelfde archief ook gevonden dat ze in 1981-1982 blijkbaar in West I Vierde Klasse E Zondag speelden.
Nu enkel nog de speelkledij...
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mrt 18, 2025, 10:42:44Bedankt voor de info, FC Emmen!
Intussen in datzelfde archief ook gevonden dat ze in 1981-1982 blijkbaar in West I Vierde Klasse E Zondag speelden.
Nu enkel nog de speelkledij...

Geuzenveld speelde van 1956 tot en met 1976 in de derde Klasse van de Amsterdamse Voetbalbond. Promoveerde in 2 jaar naar de eerste (hoogste) klasse van de Amsterdamse Voetbalbond en werd daar in haar 3e seizoen (79/80) kampioen en promoveerde naar de 4e klasse KNVB.

Het lijkt me ook dat de club altijd op de Eendracht heeft gespeeld. Dat sportpark ligt naast de gelijknamige wijk die midden jaren 50 is gebouwd.

KoenvdD

Het sportpark bestaat nog steeds en er spelen nu 5 voetbalverenigingen:

- sc Eendracht '82 (4e klasse zaterdag)
- Nieuw West United SV (4e klasse zondag)
- Atletico Amsterdam (5e klasse zaterdag)
- Germaan/De Eland (5e klasse zaterdag)
- sv Parkstad (geen 1e elftal op dit moment)

Voor de stadionliefhebbers, er staat ook een stadion op het sportpark waar de rugbyclub op landelijk niveau acteert.

Saltacampos

Bedankt voor de info, allen!
Over land and sea