Auteur Topic: Wekke - foto's en verslagen  (gelezen 296924 keer)

Offline wekke

• Geslacht: Man
Re: Wekke - foto's en verslagen
« Reactie #690 Gepost op: okt 06, 2021, 12:18:24 »
Ik heb je gemist. Heerlijk om weer te lezen.

Tijdens de pandemie mocht ik ook met mijn zoon naar de Decathlon (in België nota bene want de Nederlandse was gesloten) om zijn eerste voetbalschoenen en trainingstenue uit te zoeken.

De tijd ontbreekt een beetje om er wekelijkse en lange verslagen van te maken :-)

Heerlijk toch, die voetballende kinderen. Is het in Nederland ook zo dat de U6 2 tegen 2 spelen?

Offline Joost

« Reactie #691 Gepost op: okt 06, 2021, 13:14:17 »
De tijd ontbreekt een beetje om er wekelijkse en lange verslagen van te maken :-)

Heerlijk toch, die voetballende kinderen. Is het in Nederland ook zo dat de U6 2 tegen 2 spelen?

Het is inderdaad heerlijk om die kinderen aan de gang te zien. Ze hebben het er de hele week nog over.
Hier speelt de Onder 7  vijf tegen vijf op een klein veld zonder keepers en kleine, lage doeltjes.
De onder 8 heeft al een groter veld en ook grotere doel en een keeper.

Offline Saltacampos

« Reactie #692 Gepost op: okt 06, 2021, 13:24:51 »
Fijn dat je terug bent, Wekke, het was mij al opgevallen dat je geregeld een dameswedstrijd deed de laatste tijd, nu is duidelijk waarom.
Vreemd dat ze dat kamp "futbalista" noemen, ik neem toch aan dat het op het Spaans is gebaseerd, maar daar is het "futbOlista" (zowel voor mannen als vrouwen overigens, die eind "a" maakt hier geen verschil, dat wordt door het lidwoord aangegeven in dit geval "el" of "la").
Wat Lyra/Lierse betreft, was wel ergens te verwachten dat op termijn de limieten zouden worden bereikt, mooi project, ik kom zeker nog eens langs, maar als het professionele Lier 2.0 meer succes gaat hebben, gaat dat onvermijdelijk negatieve gevolgen hebben voor de belangstelling bij de echte Lierse club. Op een gegeven moment in deze tijd moet je stappen hogerop kunnen zetten, anders dooft het langzaam uit. Ik ben helaas ervaringsdeskundige bij Racing Gent...
Over land and sea

Offline wekke

« Reactie #693 Gepost op: okt 06, 2021, 13:57:20 »
Het is inderdaad heerlijk om die kinderen aan de gang te zien. Ze hebben het er de hele week nog over.
Hier speelt de Onder 7  vijf tegen vijf op een klein veld zonder keepers en kleine, lage doeltjes.
De onder 8 heeft al een groter veld en ook grotere doel en een keeper.

Aha. Hier in België bouwen ze dat op. De U6 spelen 2vs2, de U7 3vs3 enzovoort.
Voor mijn plusdochter werkt die 2vs2 niet zo goed. Vanaf dat ze met een kindje moet samenspelen dat verder qua ontwikkeling staat dan raakt ze geen bal meer. Dan worden die kinderen zeer egocentrisch.

Fijn dat je terug bent, Wekke, het was mij al opgevallen dat je geregeld een dameswedstrijd deed de laatste tijd, nu is duidelijk waarom.
Vreemd dat ze dat kamp "futbalista" noemen, ik neem toch aan dat het op het Spaans is gebaseerd, maar daar is het "futbOlista" (zowel voor mannen als vrouwen overigens, die eind "a" maakt hier geen verschil, dat wordt door het lidwoord aangegeven in dit geval "el" of "la").
Wat Lyra/Lierse betreft, was wel ergens te verwachten dat op termijn de limieten zouden worden bereikt, mooi project, ik kom zeker nog eens langs, maar als het professionele Lier 2.0 meer succes gaat hebben, gaat dat onvermijdelijk negatieve gevolgen hebben voor de belangstelling bij de echte Lierse club. Op een gegeven moment in deze tijd moet je stappen hogerop kunnen zetten, anders dooft het langzaam uit. Ik ben helaas ervaringsdeskundige bij Racing Gent...

Thanks. Al ben ik nooit echt weggeweest van het forum. Er was gewoon niet zoveel om over te posten.
Ik heb wel een tijdje met het idee gespeeld om met mijn puppy langs alle veldjes in de Antwerpse Noorderkempen te gaan wandelen en er hier over te posten. Jammer genoeg is onze hond niet zo tuk op voorbijgangers en fietsers dus dat plan kon de vuilbak in :-)

Ik ben me er wel altijd van bewust geweest dat het Lyra-Lierse verhaal vrij snel op zijn limieten zou botsen, maar ik begin wel te vrezen dat onze doelstellingen niet compatibel zijn met elkaar. Zo is er de wens om een topclub in 1e amateur te worden gekoppeld aan de inbreng van eigen jeugdspelers. Ik merk momenteel dat die twee zaken niet samen gaan. Er is veel te veel concurrentie voor goede jeugdspelers. Als je zit dat oa. Club Brugge hier tal van projecten en samenwerkingen aan het aangaan is dan schiet er in die vijver nog weinig over. Het Interprovinciale niveau dat we aanbieden is goed, maar staat toch nog te ver verwijderd om vlot te kunnen doorstromen naar de eerste ploeg, zelfs op 2e amateurniveau. Komt nog eens dat super plan rond die belofteteams bij waardoor je ook minder snel afvloeiingen bij die profclubs gaat krijgen. En als klap op de vuurpijl is Lierse Kempenzonen voor ons een plafond aan het creëren door het project Hoge Velden tegen te houden én zelf Elite jeugd aan te bieden.

Een andere stelling was dat de supportersaantallen met 10% zouden stijgen mits de verhuis naar het nieuwe stadion. Ook dat lijkt me ondertussen achterhaald. De 500 abonneehouders van het eerste uur zijn er nog steeds, maar er komt niets bij. Zonder sportieve successen gaat dat ook niet gebeuren. En de jeugd wil meer randgebeuren dan gewoon een voetbalwedstrijd. Het is een euvel waar we ons hoofd al even over breken, maar een oplossing komt er niet echt.

Ook de club in handen van de supporters krijgen begint aan te slepen. Enerzijds zitten we met een voorzitter die zo'n supportersparticipatie toch niet helemaal genegen is en is de club nog steeds een VZW. Anderzijds is er wel het plan om aandelen aan te bieden, maar praten ze al over bedragen van €10.000. Sorry, maar die heb ik niet effe in mijn schuif liggen. Pas op, er zijn natuurlijk al wel wat dingen verwezenlijkt zoals de golden share en de supporters die deel uit maken van de dagelijkse werking en de raad van bestuur.

Kortom, veel vragen die de toekomst zal moeten uitwijzen. Het is nog steeds een enorm leuke club. Een gezonde club met ideeën waar ik vol achtersta. Het is enkel de vraag of het wel genoeg gaat zijn om echt te overleven.

« Laatst bewerkt op: okt 06, 2021, 14:01:13 door wekke »

Offline syntric

« Reactie #694 Gepost op: okt 06, 2021, 14:41:50 »

Sporting Hasselt – Lyra Lierse 0-3

Is die nieuwe tribune bij Hasselt in gebruik nu? Moderne kantine bovenin?
Groundhopper for life :-)

Offline wekke

« Reactie #695 Gepost op: okt 06, 2021, 14:46:01 »
Die nieuwe tribune was inderdaad in gebruik. Bovenaan inderdaad een kantine, onderaan enkele plaatsen
« Laatst bewerkt op: okt 06, 2021, 14:48:11 door wekke »