Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Jef400 op nov 14, 2021, 12:59:59
Buiten dat het probleem enkel ligt bij de ongevaccineerden. Daar komen de grote stromen ziekenhuisbezoekers vandaan. Als met een vaccinatiegraad van 85 procent nog de helft van de ziekenhuisbezoekers ongevaccineerd is zal je daar maatregelen moeten treffen. Dat doe je met een 2G-regeling. Dat doe je niet met het sluiten van sectoren, en helemaal niet met sectoren waar geen besmettingen plaats vinden.

Ik vind dat een heel rare redenatie. Ziekenhuisopnames voorkom je het meest door een zo laag mogelijke besmettingsgraad te hebben.
Door 3G in te voeren gaat het virus alsnog rond bij gevaccineerde mensen en kom je dan uiteindelijk wel iemand tegen die niet gevaccineerd is. 2G heeft hetzelfde effect, je laat heel veel mensen gewoon samenkomen en daar het virus rondgaan.

In mijn ogen wordt de hele coronapas geschrapt en wordt als beleid gewoon uitgedragen dat je wilt dat zoveel mogelijk mensen het dan maar krijgen. Of je wilt het echt terugdringen en voert in dat alleen negatief geteste mensen ergens binnen mogen.

Vaccinatie is duidelijk niet de heilige graal gebleken die het virus doet stoppen. Accepteer het dan en pas de ervaringen uit de afgelopen anderhalf jaar toe. Communiceer die inzichten en ben er eerlijk over. Het beste voorbeeld zagen we afgelopen week weer in Limburg. De grotere buitenevenementen vanwege Carnaval konden door een hoop commotie niet doorgaan wat als gevolg had het massaal gevierd werd in drukke kroegen waar je zelfs niet op het terras mocht zitten. Als dat de uitwerking is dan gaat er iets heel erg mis.

dinkelburg19

Nu corona alle stadions in nederland heeft gesloten voor publiek, gaat iedereen nu massaal naar duitsland of belgie?
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Joost

Citaat van: dinkelburg19 op nov 14, 2021, 17:40:29
Nu corona alle stadions in nederland heeft gesloten voor publiek, gaat iedereen nu massaal naar duitsland of belgie?

Ik heb nog niets extra gepland daar. Maar de twee duels in het amateurvoetbal die ik de komende twee zondagen heb gepland gaan voor mij gewoon door.
bij de eerste kunnen we de periodetitel halen en daar ga ik 'gewoon' kijken, de tweede is dé topper met nogal wat historie en wordt hier gespeeld;
https://www.google.com/maps/@51.0110889,5.8914785,3a,75y,127.05h,85.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1si3YmyPXrWUp0c10MpBzGUw!2e0!7i13312!8i6656

Het enige wat in beide gevallen roet in het eten kan gooien is slecht weer en een afgelasting.

Jef400

Citaat van: Joost op nov 14, 2021, 15:15:19
Ik vind dat een heel rare redenatie. Ziekenhuisopnames voorkom je het meest door een zo laag mogelijke besmettingsgraad te hebben.
Door 3G in te voeren gaat het virus alsnog rond bij gevaccineerde mensen en kom je dan uiteindelijk wel iemand tegen die niet gevaccineerd is. 2G heeft hetzelfde effect, je laat heel veel mensen gewoon samenkomen en daar het virus rondgaan.

In mijn ogen wordt de hele coronapas geschrapt en wordt als beleid gewoon uitgedragen dat je wilt dat zoveel mogelijk mensen het dan maar krijgen. Of je wilt het echt terugdringen en voert in dat alleen negatief geteste mensen ergens binnen mogen.

Vaccinatie is duidelijk niet de heilige graal gebleken die het virus doet stoppen. Accepteer het dan en pas de ervaringen uit de afgelopen anderhalf jaar toe. Communiceer die inzichten en ben er eerlijk over. Het beste voorbeeld zagen we afgelopen week weer in Limburg. De grotere buitenevenementen vanwege Carnaval konden door een hoop commotie niet doorgaan wat als gevolg had het massaal gevierd werd in drukke kroegen waar je zelfs niet op het terras mocht zitten. Als dat de uitwerking is dan gaat er iets heel erg mis.
Misschien is dat open gooien van die Britten niet eens zo slecht idee. Ja, je hebt initieel een overlopen zorg en tig doden. Achteraf kun je weer open. Uitstellen met lockdowns werkt ook niet. Komt het daarna weer op.

rogo_breda

Precies. Ik kon het altijd nog redelijk volgen maar nu niet meer. Dit zijn halve maatregelen die het alleen een beetje verzwakken en uitstellen. Dit kun je dan elke winter opnieuw gaan doen. Het geld wat nu opgaat aan handhaving en steunpakketten hadden ze beter in de zorg kunnen stoppen, zorg gewoon voor voldoende capaciteit en mensen aan die kant.
Wat vooral echt niet uit te leggen is is dat je nu wel naar de bios en theater mag maar niet naar een sportveld in de openlucht. Het voetbal was weer eens een makkelijk slachtoffer. Alle recente misdragingen helpen daar ook niet echt bij natuurlijk.

DannyH79

Het kromme is ook dat ik niet bij mijn zoon mag kijken bij het voetbal, maar wel in de kantine mag zitten en daar vandaan kan je het ook zien. Volgens mij sta je dan veiliger in de buitenlucht.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

willytown79

Spijker-kop. Ik zat gisteren dus in de bios met mijn kinderen, waar mensen in een volle zaal zaten te kijken. 1km verderop mag ik niet met hen voetbal kijken bij FC Uden in de open lucht. Niet uit te leggen.

Citaat van: rogo_breda op nov 15, 2021, 08:41:42
Precies. Ik kon het altijd nog redelijk volgen maar nu niet meer. Dit zijn halve maatregelen die het alleen een beetje verzwakken en uitstellen. Dit kun je dan elke winter opnieuw gaan doen. Het geld wat nu opgaat aan handhaving en steunpakketten hadden ze beter in de zorg kunnen stoppen, zorg gewoon voor voldoende capaciteit en mensen aan die kant.
Wat vooral echt niet uit te leggen is is dat je nu wel naar de bios en theater mag maar niet naar een sportveld in de openlucht. Het voetbal was weer eens een makkelijk slachtoffer. Alle recente misdragingen helpen daar ook niet echt bij natuurlijk.

Koning Kriel

Citaat van: willytown79 op nov 15, 2021, 14:15:25
Spijker-kop. Ik zat gisteren dus in de bios met mijn kinderen, waar mensen in een volle zaal zaten te kijken. 1km verderop mag ik niet met hen voetbal kijken bij FC Uden in de open lucht. Niet uit te leggen.

Hoe raar het ook klinkt er is wel een uitleg. In een bioscoop/theater ga je op een stoel zitten en kom je niet meer van die stoel af. Bij voetbalwedstrijden (en zeker bij de amateurs) loop je veel rond. Je hebt daarbij dus veel meer contactmomenten dan in een bioscoop of theater.

Blijft staan dat ik denk dat je in de buitenlucht publiek prima toe had kunnen laten.

ALenstra

Inmiddels in Oostenrijk en de Duitse deelstaat Sachsen ook lege stadions.

spons

Citaat van: willytown79 op nov 15, 2021, 14:15:25
Spijker-kop. Ik zat gisteren dus in de bios met mijn kinderen, waar mensen in een volle zaal zaten te kijken. 1km verderop mag ik niet met hen voetbal kijken bij FC Uden in de open lucht. Niet uit te leggen.

Dat valt inderdaad ook niet uit te leggen, inbed buitenlucht en mogelijkheden genoeg om afstand te houden. Ze zijn in Den Haag helemaal de weg kwijt 
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Semper Fidelis

Citaat van: ALenstra op nov 20, 2021, 09:26:14
Inmiddels in Oostenrijk en de Duitse deelstaat Sachsen ook lege stadions.

Vanaf wanneer gaat dat in? Zag dat er vandaag nog 8,912 man bij Dynamo Dresden op de tribune zat.

ALenstra

Ja, dat zag ik ook. Ik begreep dat het morgen ingaat.

jona93

Iemand al meer nieuws hoe het in Nederland zit voor publiek? Ik zou op 17 december de wedstrijd ADO-NAC willen gaan kijken indien er al publiek is toegelaten
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

spons

Citaat van: jona93 op dec 01, 2021, 11:35:07
Iemand al meer nieuws hoe het in Nederland zit voor publiek? Ik zou op 17 december de wedstrijd ADO-NAC willen gaan kijken indien er al publiek is toegelaten

De huidige maatregelen lopen sowieso tot de 18e dus ADO - NAC wordt sowieso zonder publiek gespeeld maar ga er maar vanuit dat er dit jaar in Nederland geen wedstrijden met publiek meer zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jobo

Helaas....

https://www.liga3-online.de/beschlossen-bundesweit-geisterspiele-zum-jahresauftakt/

Ook in duitsland alles weer zonder toeschouwers tot eind januari.