Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

rogo_breda en 2 gasten bekijken dit topic.

syntric

Citaat van: Koning Kriel op okt 14, 2021, 16:25:47
Op vakantie een drietal wedstrijden kunnen bezoeken.

We begonnen met Toulouse - Caen in de ligue 2. Net geen 10.000 toeschouwers in een prachtig stadion wat iedereen vast kent van het WK1998 en het EK 2016. Alle goals vielen voor de rust, de eerste helft was een waar spektakelstuk. Sfeer op de tribune was ook goed te noemen. Grote man op het veld was voor mij de nr 10 van Caen, wat een fantastische speler. Heb het net even opgezocht, het is Caleb Zady (pas 21 jaar oud) als dat ooit echt een grote speler is zal ik dit bericht nog wel een keer quoten.

Vervolgens naar Hercules Alicante - Socuéllamos geweest. Hercules speelt op het vierde niveau en heeft dus een veel te groot stadion. De wedstrijd was redelijk goed bezocht maar het stadion was alsnog behoorlijk leeg. De bezoekers hadden nog een mannetje of 150 bij wat mij zeker niet tegenviel. Fel meelevend publiek maar geen gezang o.i.d. Al met al een bezoek dat alleen al vanwege het stadion meer dan de moeite waard was. De wedstrijd eindigde overigens in 0-0.

Een dag later gingen we naar Elche CF - Celta de vigo in de primera division. Net geen 12.000 toeschouwers bij deze pot wat ik toch tegenvallend laag vind voor dit niveau. Een hele saaie eerste helft (0,09 ExG voor de twee ploegen samen) deden mij vrezen voor een nieuwe 0-0 maar gelukkig wist Elche in de tweede helft het net nog te vinden. Die tweede helft was een stuk leuker en ook het stadion was opnieuw meer dan de moeite. Ook hier echter 0 sfeer buiten af en toe wat geklap, dat kan ook met de temperatuur van bijna 30 graden te maken hebben. Dat in combinatie met het verplicht dragen van een mondkapje maakt dat dit niet de meest comfortabele vinck uit mijn leven was.

Al met al 3 prima wedstrijden in 3 prachtige stadions bezocht in een verder ook al heerlijke vakantie.

Geen coronapas nodig dan om het stadion in te komen in de Primera Division?
Groundhopper for life :-)

Koning Kriel

Citaat van: syntric op okt 14, 2021, 18:04:09
Geen coronapas nodig dan om het stadion in te komen in de Primera Division?

Nee, wel in Frankrijk

dinkelburg19

Citaat van: Koning Kriel op okt 15, 2021, 10:21:13
Nee, wel in Frankrijk

Was het makkelijk met de internationale qr code? Of is het wel onhandig, ik ga dit weekend naar 2 wedstrijden in frankrijk dus ben benieuwd of ik ergens moet op voorbereiden
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

syntric

Citaat van: dinkelburg19 op okt 15, 2021, 12:26:30
Was het makkelijk met de internationale qr code? Of is het wel onhandig, ik ga dit weekend naar 2 wedstrijden in frankrijk dus ben benieuwd of ik ergens moet op voorbereiden
Heb al Nederlandse gasten gehad in België, daar werkte de code prima. Ik ga er vanuit dat het in heel de EU zo gaat zijn.
Groundhopper for life :-)

ksclgiov282

Citaat van: dinkelburg19 op okt 15, 2021, 12:26:30
Was het makkelijk met de internationale qr code? Of is het wel onhandig, ik ga dit weekend naar 2 wedstrijden in frankrijk dus ben benieuwd of ik ergens moet op voorbereiden

Wij zijn vorige maand naar Lens geweest en je hebt de app 'TousAntiCovid' van de Franse overheid nodig, voor de rest geen enkel probleem. Die app kan je ook in het Engels gebruiken.

Saltacampos

Citaat van: dinkelburg19 op okt 15, 2021, 12:26:30
Was het makkelijk met de internationale qr code? Of is het wel onhandig, ik ga dit weekend naar 2 wedstrijden in frankrijk dus ben benieuwd of ik ergens moet op voorbereiden
Toen we in Nancy waren, raakten we zonder probleem binnen met de Belgische Covid Safe App, ik vermoed dat dat met de Nederlandse hetzelfde zal zijn.
Over land and sea

Olav

Citaat van: ksclgiov282 op okt 15, 2021, 13:27:25
Wij zijn vorige maand naar Lens geweest en je hebt de app 'TousAntiCovid' van de Franse overheid nodig, voor de rest geen enkel probleem. Die app kan je ook in het Engels gebruiken.

Ook gebruikt deze zomer. Deze app zal je overal in Frankrijk redden. Kleine moeite om even te downloaden voor het geval dat ze de Nederlandse niet kennen.

hgrm

op www.coronacheck.nl kun je ook de papieren versie van je coronapas downloaden en uitprinten. Onder het motto 'beter mee verlegen dan om verlegen'.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gilles

Gisteren naar SpartakTrnava - Slovan Bratislava geweest. Normaal was de planning om deze wedstrijd met mijn zoon van 9 te bezoeken. Omdat de wedstrijd op zondag werd gespeeld, was dit om wille van zijn school niet mogelijk en heb ik er een weekendje Bratislava met mijn vrouw van gemaakt. Achteraf gezien, gelukkig dat mijn zoon dit niet heeft moeten aanzien.
Toen we voor de wedstrijd op een terrasje zaten in Trnava, passeerde er een indrukwekkende politiemacht die een 300 tal gemaskerde Slovan supporters naar het stadion begeleiden. Zoals bij elke derby voelde je hier ookal de spanning in de lucht hangen. Een uurtje voor de wedstrijd kwamen we in het stadion aan. Ondanks dat een Covid certificaat nodig zou zijn, werd hier nergens naar gevraagd. De wedstrijd begon met mooie sfeeracties aan beide kanten. Alles was aanwezig om er een gezellige voetbalavond van te maken, met de eerste plaats als inzet.
Na een kwartier, waarin nog niets noemenswaardig was gebeurd, zag je in het lege vak boven de Slovan fans plots volk opduiken met het nodige tumult als gevolg. Dit was het startsein van totale chaos op en rond het veld. Aanhangers van beide kampen bestormden het veld om met elkaar op de vuist te gaan. Kinderen moesten aanzien hoe men bleef stampen op bewusteloze personen... Na een tijdje leek de situatie min of meer onder controle, totdat men vanuit het Slovan vak de Spartak fans begon te bekogelen. Dit was voor de politie het sein om het hele vak van Slovan te ontruimen. Een beetje later werd dan ook omgeroepen dat de wedstrijd niet meer hervat zou worden...

We hebben een topweekend in Bratislava gehad, mooie stad waar we ons geen moment hebben verveeld. Uitstap naar Trnava was ook heel gezellig, enkel de wedstrijd had iets langer mogen duren...

ricodejong4

Zag daar inderdaad beelden van voorbij komen. Heftig, en enorm zonde dat je hierdoor de wedstrijd niet hebt kunnen afkijken.

Koning Kriel

Citaat van: dinkelburg19 op okt 15, 2021, 12:26:30
Was het makkelijk met de internationale qr code? Of is het wel onhandig, ik ga dit weekend naar 2 wedstrijden in frankrijk dus ben benieuwd of ik ergens moet op voorbereiden

Ja gewoon de internationale code in de NL app

Saltacampos

Citaat van: Gilles op okt 18, 2021, 11:11:26
Na een kwartier, waarin nog niets noemenswaardig was gebeurd, zag je in het lege vak boven de Slovan fans plots volk opduiken met het nodige tumult als gevolg. Dit was het startsein van totale chaos op en rond het veld. Aanhangers van beide kampen bestormden het veld om met elkaar op de vuist te gaan. Kinderen moesten aanzien hoe men bleef stampen op bewusteloze personen... Na een tijdje leek de situatie min of meer onder controle, totdat men vanuit het Slovan vak de Spartak fans begon te bekogelen. Dit was voor de politie het sein om het hele vak van Slovan te ontruimen. Een beetje later werd dan ook omgeroepen dat de wedstrijd niet meer hervat zou worden...
Totaal gestoorde boel, ik begrijp echt niet waarvoor dit soort dingen nodig zijn. Wat een bende idioten.
Over land and sea

syntric

Citaat van: Saltacampos op okt 18, 2021, 15:04:32
Totaal gestoorde boel, ik begrijp echt niet waarvoor dit soort dingen nodig zijn. Wat een bende idioten.

Is al jaren dé grootste hooliganmatch in dat land dacht ik.
Groundhopper for life :-)

Rob1977_PSV

Citaat van: syntric op okt 15, 2021, 13:24:38
Heb al Nederlandse gasten gehad in België, daar werkte de code prima. Ik ga er vanuit dat het in heel de EU zo gaat zijn.

Ik kan dit beamen en heb zowel bij Union als Oostende geen enkel probleem gehad om met de internationale QR code binnen te komen. Was top geregeld verder syntric!!
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Joost

Het was best een vol weekend. Nadat Roda op vrijdag in de extra tijd de zege zag verdampen tegen Jong PSV toog ik zaterdags naar Brussel voor Union v Seraing.

Ik had geparkeerd bij het Atomium en ging met de metro en pre-metro verder. Samen met een vriend die in Brussel woont zagen we een fantastische wedstrijd. Het Dudenpark is erg fraai opgeknapt en vrijwel vol, op het uitvak na. Seraing nam na 1 helft een 0-2 voorsprong en stond met een man meer. Maar dat was allemaal niet genoeg om de ingevallen Japanner Mitroma in toom te houden. In zijn eentje speelde hij Seraing op een hoop en Union won met 4-2.

Na zoveel spektakel kon Londerzeel v Olympia Wijgmaal enkel tegenvallen maar dat deed het niet. Het stadionnetje net boven Brussel is klein maar fraai en de 22 spelers maakten er ook daar een spannende en goede wedstrijd van. Londerzeel verdiende de zege meer maar Wijgmaal ging er mee aan de haal.

Zondags was er de derby van mijn favoriete amateurclub. Op bezoek bij SVC 2000 werd met 1-3 gewonnen.

En tenslotte vond ik dat ik de 'maandagavond jong xxx uit–experience' eens moest beleven.
Na het werk vlug richting Utrecht waar ik zonder enige file ruim op tijd aankwam. Van enige bebording rond Zoudenbalch is geen sprake dus ik was blij dat de navigatie me de goede kant op stuurde. Aangekomen bij wat de ingang leek werd ik door een steward verder geholpen. Parkeren mocht bij de voetbalclub aan de overzijde, de ingang van het uitvak was tussen de 4e en 5e lantaarnpaal bij het gat in de heg. Dat bleek een accurate omschrijving.

Uitvak zelf is een nogal groot woord. Stel je een modaal (maar netjes) amateurcomplex voor waar je bij de hoekvlag binnenkomt. Het betegelde pad achter het doel, en een klein beetje lange zijde is gereserveerd voor de uitsupporters. Een klein hekje is slechts de scheiding.

Het is een vrij surrealistisch decor voor een wedstrijd in een profcompetitie want alle andere toeschouwers zaten op de kleine tribune. Maar nergens zit je dichter op de wedstrijd of heb je meer contact met de spelers dan daar. En in ons geval was dat contact er ook. Er werd een dolletje gemaakt met ballenmeisje en grensrechter en ballen die over het hek vlogen werden door supporters van het veld erachter gehaald. Mijn zoontje had bij wijze van spreken tijdens de warming up alle handtekeningen kunnen scoren. Het was zo'n avond en locatie zoals ik bij bekerduels bij amateurs gewend ben. Als we na een helft achter het andere doel hadden mogen staan was er ook geen enkele animositeit geweest.

De sfeer onder de meegereisde aanhang was goed. Zeker omdat Roda uitstekend voetbalde in het eerste uur. Omdat de teller op slechts 2 treffers bleef staan en Jong Utrecht via een klutsgoal dichterbij kwam werd het wel nog spannend.