Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Olav

Ajax heeft plannen voor een nieuw / vernieuwd stadion à 6.000 man voor Jong Ajax & Ajax Vrouwen.

https://www.ajaxlife.nl/updates/foto-plattegrond-van-nieuwe-toekomst-inclusief-mini-stadion

De publiekswissel

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jef400

Eerst verbouwen wat echt niet meer kan hé.

Olav

Het oude is juist het mooie aan De Krommedijk. Jammer, maar begrijpelijk dat ze gaan vernieuwen.

Jef400


Han

PEC Zwolle kondigde onlangs een uitbreiding aan van het MAC3PARK, waarbij de capaciteit verhoogd wordt van 13,250 tot 14,000.

Aan de lange zijde tegenover de hoofdtribune wordt de zogeheten en tijdelijke 'Stentor tribune' ontmanteld en verhuist deels naar de Klaas Drost tribune aan de korte zijde.




De vrij te komen ruimte wordt benut om de Fred Patrick tribune aan de lange zijde met zitplaatsen 'door te trekken' tot op pitch level.



De 'transformatie' moet eindelijk een einde brengen aan het storende beeld van vier 'verhoogde' tribunes die met 'carpool strokes' en loopgraven gescheiden waren van het veld.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Groundos

Citaat van: Han op apr 28, 2018, 21:09:58
De 'transformatie' moet eindelijk een einde brengen aan het storende beeld van vier 'verhoogde' tribunes die met 'carpool strokes' en loopgraven gescheiden waren van het veld.

Ik moet zeggen dat ik het ergens wel wat vond hebben, maar dat komt misschien ook wel doordat het beter is dan voorheen. Op TV vind ik die 'carpool strokes' en loopgraven niet echt storend. Daarnaast zitten de toeschouwers op deze manier wel dichter op het veld dan voorheen, maar als ze de tribune straks verlengen is dat natuurlijk ook en zal het er misschien wel beter uit zien.

Joost

Citaat van: Groundos op apr 28, 2018, 22:37:37
Ik moet zeggen dat ik het ergens wel wat vond hebben, maar dat komt misschien ook wel doordat het beter is dan voorheen. Op TV vind ik die 'carpool strokes' en loopgraven niet echt storend. Daarnaast zitten de toeschouwers op deze manier wel dichter op het veld dan voorheen, maar als ze de tribune straks verlengen is dat natuurlijk ook en zal het er misschien wel beter uit zien.

De vraag is vooral; wie heeft ooit het stadion in deze vorm bedacht?

Han

Citaat van: Groundos op apr 28, 2018, 22:37:37
Ik moet zeggen dat ik het ergens wel wat vond hebben, maar dat komt misschien ook wel doordat het beter is dan voorheen. Op TV vind ik die 'carpool strokes' en loopgraven niet echt storend. Daarnaast zitten de toeschouwers op deze manier wel dichter op het veld dan voorheen, maar als ze de tribune straks verlengen is dat natuurlijk ook en zal het er misschien wel beter uit zien.

Dit is de Klaas Drost Tribune in haar oorspronkelijke verschijningsvorm en vertoonde een verbluffende gelijkenis met de overige 'elevated stands' aan de korte en lange zijden.




Ik vind het in esthetische zin een 'absolute travesty'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Koning Kriel

Het is natuurlijk wel zo dat je op 'pitch level' de wedstrijd minder goed kan volgen dan wanneer je wat hoger zit. Dit zal vermodelijk een rol hebben gespeeld in het ontwerp. Blijft staan dat het er op TV echt niet uit ziet. Als ze dan toch gaan verbouwen mogen ze ook wel wat aan het uitvak zien, je kan de goal aan de kant waar je zit/staat vanuit een deel van het vak nauwelijks zien.

Han

Citaat van: Koning Kriel op apr 30, 2018, 07:39:27
Het is natuurlijk wel zo dat je op 'pitch level' de wedstrijd minder goed kan volgen dan wanneer je wat hoger zit. Dit zal vermodelijk een rol hebben gespeeld in het ontwerp. Blijft staan dat het er op TV echt niet uit ziet. Als ze dan toch gaan verbouwen mogen ze ook wel wat aan het uitvak zien, je kan de goal aan de kant waar je zit/staat vanuit een deel van het vak nauwelijks zien.

Aan de andere korte zijde, de Marten Eibrink Tribune, is een fors staanvak op een dusdanige wijze ingebed in de tribune dat vanaf talloze zitrijen het doel volledig aan het oog is onttrokken. Het is een bizar ogend arrangement dat hoognodig aan herindeling toe is.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jef400

Het valt in die zin wel te vergelijken met een gemiddelde Belgische suburbanisatie omgeving.

De publiekswissel

Goed nieuws uit Dordrecht. Het kunstgrasveld is vorige week afgekeurd en nu gaat de club terug naar echt gras....

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Defender

Citaat van: Olav op nov 16, 2017, 17:45:21
Ajax heeft plannen voor een nieuw / vernieuwd stadion à 6.000 man voor Jong Ajax & Ajax Vrouwen.

https://www.ajaxlife.nl/updates/foto-plattegrond-van-nieuwe-toekomst-inclusief-mini-stadion

Ik wil hiermee geen kwaad bloed zetten onder Ajax fans maar ik vroeg mij af hoe het stond met hun clubhuis ?
Had dat geen brandschade ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

JoeySpiegelaar

Citaat van: Defender op jul 14, 2018, 13:46:57
Ik wil hiermee geen kwaad bloed zetten onder Ajax fans maar ik vroeg mij af hoe het stond met hun clubhuis ?
Had dat geen brandschade ?

is dat relevant dan voor dit bericht ? vreemde vraag, sorry voor mijn reactie.