Hoofdmenu

Derbies

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 27, 2008, 17:49:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit-Jan

Citaat van: Tom Bodde op apr 11, 2008, 21:06:11
Vele pogingen bleken vergeefs, maar 10 februari jl, lukte het me na acht jaar weer eens kaarten te bemachtigen voor het "Kampioenschap van het Ruhrgebied"; BV Borussia 09 Dortmund - FC Schalke 04.

Hey Tom,
ik vroeg me af hoe het je dan toch gelukt is om aan kaarten te komen?

Tom Bodde

Er blijven altijd een stuk of 500 kaarten over voor de losse verkoop via internet (gewoon via de site www.bvb.de) Die begon op een maandag om 09.00 uur. Ik had om 09.01 twee kaarten te pakken, en om 09.02 was het uitverkocht... Dus goed in de gaten houden, wanneer die verkoop begint, en dan moet je een beetje mazzel hebben. Niet aarzelen; meteen nemen wat er is, al zijn het geen plaatsen naast elkaar; dan moet je ter plaatse maar kijken of je niet even met iemand kan ruilen o.i.d... Ik had geluk dit keer... Succes de volgende keer!!

Gerrit-Jan

Ok das duidelijk, bedankt voor de info..Ga t volgend jaar goed in de gaten houden!

Keveca

Jongens, hoe zit het met Dusseldorf - RW Oberhausen, is dat een derby? Leeft dat een beetje?

Stadionhopper

Citaat van: Keveca op nov 16, 2009, 15:18:01
Jongens, hoe zit het met Dusseldorf - RW Oberhausen, is dat een derby? Leeft dat een beetje?

Nee, Oberhausen leeft nergens ;-)

Maar serieus het is geen affiche als Düsseldorf - Duisburg of Düsseldorf - RW Essen. Oberhausen wordt eigenlijk nergens echt serieus genomen wat betreft de sfeer en supporters.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Stadionhopper op nov 16, 2009, 16:57:20
Nee, Oberhausen leeft nergens ;-)

Maar serieus het is geen affiche als Düsseldorf - Duisburg of Düsseldorf - RW Essen. Oberhausen wordt eigenlijk nergens echt serieus genomen wat betreft de sfeer en supporters.

De wedstrijd tegen RW Essen is voor Oberhausen de derby. Oberhausen en Essen lopen ook in elkaar over.
Dit is zeker een leuke derby, maar zal in competitieverband niet snel worden gespeeld.

hgrm

Zeg dat niet zo snel! Er zitten maar twee divisies tussen en zowel Essen als Oberhausen hebben in het verleden laten zien behoorlijk mobiel te zijn tussen de divisies. Dit seizoen zal het niet lukken,, maar volgend seizoen zal RWE weer een serieuze kandidaat zijn voor promotie naar de 3.Liga. En RWO kan volgend jaar zomaar weer eens degraderen.
Dat hebben ze een paar jaar geleden immers ook gedaan: eerst bijna promoveren naar de Bundesliga, daarna degraderen naar de Regionalliga en meteen doorzakken naar de Oberliga. En vervolgens zijn ze in twee jaar weer teruggekeerd naar de 2. Bundesliga.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op nov 17, 2009, 07:56:36
De wedstrijd tegen RW Essen is voor Oberhausen de derby. Oberhausen en Essen lopen ook in elkaar over.
Dit is zeker een leuke derby, maar zal in competitieverband niet snel worden gespeeld.

Het hele Ruhrgebied loopt in elkaar over maar zijn qua sfeer niet altijd een derby.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Gert

29 november de Merseyside derby op Goodison, upper Gwladys. Een jongensdroom komt uit.
Waarschijnlijk kan het dus alleen maar tegenvallen, maar dat weet ik natuurlijk pas als ik geweest ben, haha!

TeeZee

Citaat van: Gert op nov 17, 2009, 19:46:20
29 november de Merseyside derby op Goodison, upper Gwladys. Een jongensdroom komt uit.
Waarschijnlijk kan het dus alleen maar tegenvallen, maar dat weet ik natuurlijk pas als ik geweest ben, haha!
Niet nadenken, gewoon gaan en genieten. Dan valt het niet tegen. Goodison Park is al de moeite waard als pakweg Real Zoetermeer op bezoek komt.

Gert

Is ook. Wel kaartjes met obstructed view, maar dat schijnt voor ongeveer 10% van Goodison te gelden. Alleen jammer dat je dat niet te horen krijgt bij je bestelling. Nou ja, er zijn is al fantastisch.

spons

Citaat van: Gert op nov 23, 2009, 19:17:21
Is ook. Wel kaartjes met obstructed view, maar dat schijnt voor ongeveer 10% van Goodison te gelden. Alleen jammer dat je dat niet te horen krijgt bij je bestelling. Nou ja, er zijn is al fantastisch.

Al moet je bij zo'n wedstrijd achter 3 palen zitten is ie nog de moeite waard, ik ben er in 2001 een keer geweest en vond het echt een belevenis
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Citaat van: Gert op nov 17, 2009, 19:46:20
29 november de Merseyside derby op Goodison, upper Gwladys. Een jongensdroom komt uit.
Waarschijnlijk kan het dus alleen maar tegenvallen, maar dat weet ik natuurlijk pas als ik geweest ben, haha!

Ik was ooit present bij deze derby en zou je toch graag extra alert willen maken op de buitengewoon actieve zakkenrollers rond het stadion. Een traumatische ervaring die mij helaas ten deel viel.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Gert

Citaat van: Han op nov 23, 2009, 23:11:55
Ik was ooit present bij deze derby en zou je toch graag extra alert willen maken op de buitengewoon actieve zakkenrollers rond het stadion. Een traumatische ervaring die mij helaas ten deel viel.

Die waarschuwing neem ik zeker ter harte, bedankt!