Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Terwijl het zo simpel is. Hou je van oude stadions dan wordt het Brentford. Hou je van een moderne all-seater (maar wel een van de leukere), dan wordt het Charlton. You can't go wrong. Heb je de een gehad, dan heb je de ander nog achter de hand voor later.

Bier und Bratwurst

Citaat van: ALenstra op feb 22, 2012, 15:56:06
Charlton ligt niet bij een metrostation maar een treinstation. Ben er vorig jaar nog geweest. Mooi stadion maar ook veel te groot voor league one.

Ben er toch tot aan de O2 Arena met de metro geweest! Metrostation North Greenwich! En dan is het een flink stuk lopen,maar we hadden genoeg tijd daarvoor.(Jubilee line)
Het ene stadion is het andere niet!

Peenvogel

Vier redenen om naar Griffin Park te gaan








Joost

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 23, 2012, 11:45:01
Ben er toch tot aan de O2 Arena met de metro geweest! Metrostation North Greenwich! En dan is het een flink stuk lopen,maar we hadden genoeg tijd daarvoor.(Jubilee line)

Klopt. In de 19e eeuw bij de ontwikkeling van de bovengrondse spoorwegen zijn er in Londen ten zuiden van de Theems relatief veel spoorwegen aangelegd. Veel meer dan boven de Theems, vandaar dat het metronetwerk zich vooral ontwikkelt heeft ten noorden van de Theems.

Daarom zijn Millwall, Charlton en Crystal Palace veel beter bereikbaar middels de 'gewone' trein dan met de metro. Station North Greenwich is ook nog gloednieuw, het werd pas geopend in 1999 als onderdeel van de uitbreiding van de Jubilee Line die vanaf het oorspronkelijke traject Stanmore-Baker Street werd doorgetrokken via Waterloo, Londen Bridge en Canary Wharf richting Stratford.

spons

Citaat van: Peenvogel op feb 23, 2012, 11:48:16
Vier redenen om naar Griffin Park te gaan




Is The Royal Oak niet bij Charlton ?

Kan me als enige van de wedstrijd Charlton - Feyenoord de naam van deze pub herinneren.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

Citaat van: spons op feb 23, 2012, 13:06:33
Is The Royal Oak niet bij Charlton ?

Kan me als enige van de wedstrijd Charlton - Feyenoord de naam van deze pub herinneren.

Deze foto maakte ik bij Brentford. Van de pub bij Charlton heb ik geen foto omdat we toen voor de wedstrijd bij The Great British Beerfestival in Olympia waren geweest en niet in de pub bij het stadion.


Zeeuwserat

Volgend weekend ga ik samen met een groep vrienden naar Newcastle United-Sunderland. Wij komen zaterdagochtend vroeg aan in Newcastle, de wedstrijd is op zondag 12 uur. Nu zagen wij dat op zaterdagmiddag 16:00 Leeds United thuis speelt. Dit is zo'n 160 km van Newcastle vandaan.

Nu is mijn vraag: hoe kunnen wij het snelste en beste reizen van Newcastle centraal naar Leeds United, Elland Road. Raden jullie aan om met de trein te reizen of een auto te huren of.....??

Bedankt alvast.

Peenvogel

Citaat van: Zeeuwserat op feb 23, 2012, 14:46:06
Volgend weekend ga ik samen met een groep vrienden naar Newcastle United-Sunderland. Wij komen zaterdagochtend vroeg aan in Newcastle, de wedstrijd is op zondag 12 uur. Nu zagen wij dat op zaterdagmiddag 16:00 Leeds United thuis speelt. Dit is zo'n 160 km van Newcastle vandaan.

Nu is mijn vraag: hoe kunnen wij het snelste en beste reizen van Newcastle centraal naar Leeds United, Elland Road. Raden jullie aan om met de trein te reizen of een auto te huren of.....??

Bedankt alvast.

Treinen zijn (erg) duur in Engeland is mijn ervaring. De aanvangstijd van 16:00 uur zal wel 15.00 uur zijn lokale tijd. Ik zou kijken naar een huurauto bij de ferryterminal. Dat bespaart je ook de busrit naar Newcastle centrum die op zaterdag (met mensen die een minicruise doen) best wel druk kan zijn.

Joost

Hoe groot is de groep vrienden?

Bij Argus kun je voor minder dan 40 pond een auto huren. Doe daar voor 320km nog een halve tank benzine bij, schatting 35 pond en je bent voor minder dan 80 euro klaar. Je hebt dan alle vrijheid om te gaan en staan waar je wil.

Ga je met de trein ben je minstens 30 pond pp kwijt voor een retourtje, en je moet nog zien te zorgen dat je van het station naar Elland Road komt, volgens de FGG is dat 35 minuten lopen of de bus nemen a 2,50 pond.

Peenvogel

Citaat van: Joost op feb 23, 2012, 15:01:50
Hoe groot is de groep vrienden?

Bij Argus kun je voor minder dan 40 pond een auto huren. Doe daar voor 320km nog een halve tank benzine bij, schatting 35 pond en je bent voor minder dan 80 euro klaar. Je hebt dan alle vrijheid om te gaan en staan waar je wil.

Ga je met de trein ben je minstens 30 pond pp kwijt voor een retourtje, en je moet nog zien te zorgen dat je van het station naar Elland Road komt, volgens de FGG is dat 35 minuten lopen of de bus nemen a 2,50 pond.

Het is wel zo dat er als veel mensen via DFDS naar die wedstrijd gaan het druk kan zijn in de bussen naar het centrum (mijn zus ging naar NUFC tegen Liverpool en was pas rond 11:00 in het centrum, toen ik laatst naar Sunderland ging viel het wel mee). Mijn advies luidt dan ook....zorgen dat je snel van de boot af bent.

Maar ik meen me te herinneren dat de keer dat ik met de Vespa de oversteek maakte er ook een autoverhuurbedrijf in de terminal zit.

Zeeuwserat

We zijn met zn 4en, die naar Leeds willen.

Joost

Citaat van: Peenvogel op feb 23, 2012, 15:10:23
Het is wel zo dat er als veel mensen via DFDS naar die wedstrijd gaan het druk kan zijn in de bussen naar het centrum (mijn zus ging naar NUFC tegen Liverpool en was pas rond 11:00 in het centrum, toen ik laatst naar Sunderland ging viel het wel mee). Mijn advies luidt dan ook....zorgen dat je snel van de boot af bent.

Maar ik meen me te herinneren dat de keer dat ik met de Vespa de oversteek maakte er ook een autoverhuurbedrijf in de terminal zit.

ik vond alleen enkele bij de luchthaven.

spons

Citaat van: Peenvogel op feb 23, 2012, 15:10:23
Het is wel zo dat er als veel mensen via DFDS naar die wedstrijd gaan het druk kan zijn in de bussen naar het centrum (mijn zus ging naar NUFC tegen Liverpool en was pas rond 11:00 in het centrum, toen ik laatst naar Sunderland ging viel het wel mee). Mijn advies luidt dan ook....zorgen dat je snel van de boot af bent.


Mijn advies is ...  neem een taxi staan er genoeg buiten de terminal
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Zeeuwserat

Ok taxi richting het centrum. En dan een auto huren en richting Leeds.

Joost

Leeds v Southampton is overigens om 17u20 engelse tijd.