De Eredivisie 2008/2009

Gestart door TeeZee, jul 18, 2008, 18:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op okt 19, 2008, 08:57:19
Dan wordt het gewoon een kopie van het Philips stadion.

Dan doe je het Philips Stadion tekort vind ik. Het Philips Stadion is na De Kuip toch het meest voetbalstadion van Nederland.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op okt 20, 2008, 19:10:15
Dan doe je het Philips Stadion tekort vind ik. Het Philips Stadion is na De Kuip toch het meest voetbalstadion van Nederland.

Gelukkig is dat jouw mening en verschillen we daar heel erg in, want daar ben ik het absoluut niet mee eens! Alle keren dat ik in het Philips stadion ben geweest(2x PSV - Ajax en een keer of 4 het Nederlands Elftal) vond ik het vrij saai. Bioscooppubliek maakt nog meer rumour.

In Nederland zijn velen stadions die meer voetbalsfeer of wat dan ook uitademen dan het Philips Stadion. Maar dat is dan weer mijn mening.

Stadionhopper

Ik heb het niet over de sfeer maar over het stadion. En het Nederlands Elftal moet je niet bezoeken, het oranja vloekt met de rode stoeltjes van het Philips Stadion.

Het Philips Stadion is qua stadion een puur voetbalstadion, dicht op het veld, zonder hekken.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op okt 21, 2008, 14:31:41
Het Philips Stadion is qua stadion een puur voetbalstadion, dicht op het veld, zonder hekken.

Tsja zo zijn er meer. De overdaad aan skyboxen vind ik dan weer minder "voetbal".

Sebastiaan_W

#64
Citaat van: Dennis1981 op okt 21, 2008, 14:31:41
Ik heb het niet over de sfeer maar over het stadion. En het Nederlands Elftal moet je niet bezoeken, het oranja vloekt met de rode stoeltjes van het Philips Stadion.

Het Philips Stadion is qua stadion een puur voetbalstadion, dicht op het veld, zonder hekken.

Zelfs als je puur naar het stadion kijkt ben ik het nog niet met je eens. Maar dat hoeft gelukkig ook niet, want smaken verschillen uiteraard.

Ik ben meer het type van de wat oudere stadions, met verrote daken, staantribunes, pisbakken, de geur van bier en vette worst. Bijzonder jammer dat de West-Tribune van Sportpark Schoonenberg nu echt tegen de vlakte gaat. De Adelaarshorst vind ik voor de verbouwing ook leuker, dan nu.

Maar zelfs van de nieuwe en vernieuwde stadions vind ik het Philips Stadion niet het meeste voetbalstadion in Nederland na de Kuip.

spons

Citaat van: witte leeuw op okt 21, 2008, 15:30:42
Zelfs als je puur naar het stadion kijkt ben ik het nog niet met je eens. Maar dat hoeft gelukkig ook niet, want smaken verschillen uiteraard.

welke stadions in nederland vind jij dan meer een voetbalstadion ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: spons op okt 21, 2008, 15:34:37
welke stadions in nederland vind jij dan meer een voetbalstadion ?

De Kuip ben ik met hem eens, maar ik vind de Graafschap,Telstar(uiteraard!), GAE, Heerenveen, NEC, VVV en Cambuur meer een voetbalstadion dan het Philips Stadion.

Stadionhopper

#67
Citaat van: witte leeuw op okt 21, 2008, 15:47:43
De Kuip ben ik met hem eens, maar ik vind de Graafschap,Telstar(uiteraard!), GAE, Heerenveen, NEC, VVV en Cambuur meer een voetbalstadion dan het Philips Stadion.

Cambuur ligt kunstgras in dat valt bij mij al meteen af. Als je NEC kiest moet je ook voor RBC, RKC, Heracles, Excelsior, Sparta kiezen want dat is allemaal dezelfde soort "Nederlandse stijl" zoals een buitenlander dan zou zeggen.

VVV is erg open voor een voetbalstadion, Telstar is door een rose bril gezien door jou en als je hem noemt mag je je buur Haarlem ook noemen. Maar vind Haarlem meer een stadion dan Telstar.

Heerenveen, GAE en De Graafschap zijn inderdaad echte voetbalstadions.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op okt 21, 2008, 17:40:28
Cambuur ligt kunstgras in dat valt bij mij al meteen af.

In Leeuwarden ligt tegenwoordig "echt" gras. Of je daar blij mee moet zijn weet ik niet.

TeeZee

Feyenoord staat 15e. Vijf puntjes op 21, elf doelpunten voor, dertien tegen. Het zit niet mee in Rotterdam. Aan de ene kant jammer, want ik gun die mooie club beter. Aan de andere kant geeft het me een nostalgisch gevoel. Ik begon voetbal eigenlijk pas een beetje te volgen in 1987, 1988. In het seizoen 1989/90 had Feyenoord een nog slechtere start dan nu en stond het zelfs even laatste. 18e. Ik herinner me nog heel scherp dat Studio Sport de ranglijst liet zien waarbij 18. Feyenoord knipperde.

Pim Verbeek was toen de jonge trainer. Nu hebben we wederom een Verbeek aan het roer. Als er dit seizoen nog een hoofdtrainer uit Zweden wordt aangetrokken, liefst met een achternaam als Bengtsson, en Gertjan Verbeek tot assistent gedegradeerd wordt is de cirkel rond. Ik hoop alleen niet dat we dezelfde kampioen gaan krijgen als in 1990.

TeeZee

Gaat het beter met Feyenoord?

Ze wonnen afgelopen weekend voor de tweede maal dit seizoen. Als de nummer 16 van de eredivisie wonnen ze van de nummer 17. De andere gewonnen wedstrijd van Feyenoord was tegen de nummer 18.

Iedere conclusie is er eentje te vroeg.

TeeZee

Klaas-Jan gaat naar Madrid. In de winterstop. De media spreken er schande van, maar zijn verder opvallend kalm (d.w.z. geen extra nieuwsuitzendingen of avondvullende specials).

Schande dat zo'n money spending club uit Madrid in de winterstop de spits van Ajax overneemt!

Wanneer haalde Ajax trouwens ook al weer Huntelaar bij Heerenveen weg? En wanneer deed het dat met die spelers van Groningen?

HJanneman

En nu staat Berg ook alweer nadrukkelijk in de belangstelling.

Ach, de media hoeft zich er niet zo druk om te maken: KJH heeft altijd aangegeven Champions League te willen spelen, die kans krijgt ie nu.
Zijn contract liep niet zo lang meer en de onderhandelingen over een mogelijke contractverlenging liepen stroef, dan kun je niet anders dan verkopen, zeker als Real aanklopt, want die betalen astronomische bedragen.

spons

Citaat van: TeeZee op dec 02, 2008, 18:29:12
Klaas-Jan gaat naar Madrid. In de winterstop. De media spreken er schande van, maar zijn verder opvallend kalm (d.w.z. geen extra nieuwsuitzendingen of avondvullende specials).

Schande dat zo'n money spending club uit Madrid in de winterstop de spits van Ajax overneemt!

Wanneer haalde Ajax trouwens ook al weer Huntelaar bij Heerenveen weg? En wanneer deed het dat met die spelers van Groningen?

De media laat dus opnieuw duidelijk blijken waar hun voorkeur ligt

Denk trouwens dat ze in 020 gewoon staan te juichen. Een overschatte spits die zo'n bedrag opbrengt. Geloof absoluut niet dat hij zich waar zal maken bij eal en dan kunnen ze hem volgend jaar voor de helft weer terug halen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Erkaa

Citaat van: TeeZee op dec 02, 2008, 18:29:12
Klaas-Jan gaat naar Madrid. In de winterstop. De media spreken er schande van, maar zijn verder opvallend kalm (d.w.z. geen extra nieuwsuitzendingen of avondvullende specials).

Schande dat zo'n money spending club uit Madrid in de winterstop de spits van Ajax overneemt!

Wanneer haalde Ajax trouwens ook al weer Huntelaar bij Heerenveen weg? En wanneer deed het dat met die spelers van Groningen?

Kun jij even een paar voorbeelden geven welke media er schande van spreken? Ik heb er nog niets overgelezen?

Citaat van: spons op dec 02, 2008, 19:04:33
De media laat dus opnieuw duidelijk blijken waar hun voorkeur ligt

Denk trouwens dat ze in 020 gewoon staan te juichen. Een overschatte spits die zo'n bedrag opbrengt. Geloof absoluut niet dat hij zich waar zal maken bij eal en dan kunnen ze hem volgend jaar voor de helft weer terug halen

Heb jij afgelopen donderdag soms een stadionstoeltje tegen je hoofd gekregen in Estadio Riazor...