Hoofdmenu

Tour de France

Gestart door Stadionhopper, jul 04, 2008, 18:39:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Morgen begint hij weer: Tour de France...

Waar komt de ronde deze keer allemaal voorbij? Wie zijn de favorieten? Wie zakt er door het ijs dit jaar? We zullen het de komende weken te weten komen.

Opvallend is dat dit jaar de tour niet begint met een proloog. Voor het eerst sinds 1966 zal de start weer met een etappe beginnen.

Het complete ritschema:

Etappe 1    zaterdag 5 juli Brest                195 km
Etappe 2    zondag 6 juli Auray - Saint-Brieuc             165 km
Etappe 3    maandag 7 juli Saint-Malo - Nantes             195 km
Etappe 4    dinsdag 8 juli Cholet - Cholet (ind. tijdrit)          29 km
Etappe 5    woensdag 9 juli Cholet - Châteauroux             230 km
Etappe 6    donderdag 10 juli Aigurande - Super-Besse Sancy       195 km
Etappe 7    vrijdag 11 juli Brioude - Aurillac             158 km
Etappe 8    zaterdag 12 juli Figeac - Toulouse              174 km
Etappe 9    zondag 13 juli Toulouse - Bagnères-de-Bigorre           222 km
Etappe 10    maandag 14 juli Pau - Hautacam             154 km
Rustdag       dinsdag 15 juli   
Etappe 11    woensdag 16 juli Lannemezan - Foix             166 km
Etappe 12    donderdag 17 juli Lavelanet - Narbonne           168 km
Etappe 13    vrijdag 18 juli Narbonne - Nîmes             182 km
Etappe 14    zaterdag 19 juli Nîmes - Digne-les-Bains          182 km
Etappe 15    zondag 20 juli Digne-les-Bains - Prato Nevoso (Ita)       216 km
Rustdag       maandag 21 juli 
Etappe 16    dinsdag 22 juli Cuneo - Jausiers             157 km
Etappe 17    woensdag 23 juli Embrun - L'Alpe d'Huez          210 km
Etappe 18    donderdag 24 juli Bourg-d'Oisans - Saint-Etienne       197 km
Etappe 19    vrijdag 25 juli Roanne - Montluçon             163 km
Etappe 20    zaterdag 26 juli Cérilly - Saint-Amand-Montrond (ind. tijdrit)    53 km   
Etappe 21    zondag 27 juli Etampes - Parijs-Champs-Elysées        143 km

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Citaat van: Dennis1981 op jul 04, 2008, 18:39:11Opvallend is dat dit jaar de tour niet begint met een proloog. Voor het eerst sinds 1966 zal de start weer met een etappe beginnen.
Kun jij mij, als leek, eens uitleggen wat er anders was aan een proloog?

Stadionhopper

De eerste dag van de Tour de France wordt normaal gesproken begonnen met een proloog. Een proloog is een tijdrit van ongeveer 10 km meestal. Zeg maar een rondje om de kerk. Dit jaar wordt er "afgetrapt" met een normale etappe van 195 km wat waarschijnlijk zal eindigen met een massasprint.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

En we gaan in elk geval een nieuwe winnaar krijgen, want Alberto Contador mag niet aan de start verschijnen. Nu maar hopen dat Valverde niet wint.

Stadionhopper

De Tour de France is van start gegaan.

Een goede mogelijkheid om hem te volgen is:

http://tour2008.nos.nl/live/index
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Gerrit-Jan

Citaat van: Maroboduus op jul 04, 2008, 22:12:14
En we gaan in elk geval een nieuwe winnaar krijgen, want Alberto Contador mag niet aan de start verschijnen. Nu maar hopen dat Valverde niet wint.

Waarom hoop je dat Valverde niet wint? Denk zelf overigens dat Valverde toch echt gaat winnen, schat Evans en Menchov net iets lager in...

Sebastiaan_W

Via hyves doe ik mee aan de telesport pool. Zijn er nog anderen die hier aan meedoen?

Stadionhopper

Ik doe met Dagblad de Limburger mee (net als 9.000 anderen).
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Wat een prachtige finale was dat gisteren. Hopelijk wordt de hele tour zo spectaculair. Wie er wint, is me om het even zolang de bergetappes maar niet doodgeslagen worden zoals in het verleden met ploegen als die van Indurain en Armstrong. En een tour zonder al te veel massasprints zou ik ook leuk vinden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Over het algemeen is de Tour de France dit jaar een beetje een fletse tour. Zondag is de laatste etappe, zaterdag zal de Tour beslist gaan worden. Naar alle waarschijnlijkheid zal Cadel Evans of Carlos Sastre de Tour gaan winnen.

In navolging van Tourartiest aller tijden 2007 zal Rowwen Heze dit jaar uitverkozen worden tot Tourartiest aller tijden 2008. Begin deze maand
heeft Rowwen Heze zelfs een speciaal liedje over de Tour de France uitgebracht: "Nar Boave"
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op jul 25, 2008, 00:48:18
Over het algemeen is de Tour de France dit jaar een beetje een fletse tour. Zondag is de laatste etappe, zaterdag zal de Tour beslist gaan worden. Naar alle waarschijnlijkheid zal Cadel Evans of Carlos Sastre de Tour gaan winnen.

In navolging van Tourartiest aller tijden 2007 zal Rowwen Heze dit jaar uitverkozen worden tot Tourartiest aller tijden 2008. Begin deze maand
heeft Rowwen Heze zelfs een speciaal liedje over de Tour de France uitgebracht: "Nar Boave"
Flets is wel het goede woord en dat terwijl het van te voren een spektakel kon gaan worden. Nog steeds heb ik heb ik het idee dat er veel meer gekoersd had kunnen worden. Sastre zal gaan winnen, Evans gaat het niet allemaal goedmaken.

ZZ

Citaat van: Joost op jul 25, 2008, 09:46:56
Flets is wel het goede woord en dat terwijl het van te voren een spektakel kon gaan worden. Nog steeds heb ik heb ik het idee dat er veel meer gekoersd had kunnen worden. Sastre zal gaan winnen, Evans gaat het niet allemaal goedmaken.

'Op papier' zou Evans dit nog op de fiets van zijn oma met fietstassen en kinderzitje winnen, ik hoop dus maar dat de kans om de Tour te winnen iets los kan maken bij Sastre. Ik vrees wel, toen Sastre twee jaar geleden tweede stond en nog behoorlijke kans had op de eindoverwinning reed hij een dramatische laatste tijdrit en verspeelde zelfs nog een podiumplek.

Maroboduus

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...laten we hopen dat Fränk Schleck morgen boven zichzelf uit zal stijgen en voor een daverende verrassing kan zorgen.

ZZ

Citaat van: Maroboduus op jul 25, 2008, 23:38:30
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...laten we hopen dat Fränk Schleck morgen boven zichzelf uit zal stijgen en voor een daverende verrassing kan zorgen.

Vooralsnog staat Frank Schleck onder dopingverdenking, dus het is nog even afwachten hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen.

Vladimir1973

Een Belg wint een rit in het hooggebergte. Jelle Vanendert beste op Plateau de Beille en mag de bolletjestrui aantrekken.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12