Hoofdmenu

Quizvragen

Gestart door Joost, okt 01, 2009, 17:14:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

maar dan zonder United...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op feb 16, 2012, 14:36:20
maar dan zonder United...
Je had mijn erg late response niet nodig voor de bevestiging.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Een breinbrekertje denk ik;

Het is vandaag 10-1-2013 exact 2717 dagen geleden dat Roda een Europacupduel speelde. Een potje zomeravondvoetbal tegen Valencia in het kader van de Intertotocup werd 0-0 nadat Valencia een week eerder al met 4-0 won. In de eerste ronde dat Roda meedeed werd Slovan Liberec uitgeschakeld middels uitdoelpunten. Roda nam revanche voor een jaar eerder waarbij de Tsjechen juist wonnen.

Beide duels tegen Slovan Liberec werden gespeeld in het Stadion U Nisy. Maar dit is niet het enige stadion waar Roda twee keer Europees voetbalde. Er zijn namelijk nog 2 stadions in Europa waar Roda ook 2 keer Europees speelde. Uitwedstrijden bedoel ik dan, het Parkstad Limburg Stadion en Kaalheide zouden te makkelijk zijn. Welke 2 zijn dat?

Tip; een van de stadions werd verbouwd tussen 2002 en 2004, het andere werd in 2008 gesloten wegens gebrek aan huurder. Het ligt nu te verpauperen al zijn er plannen om het op te knappen.


FC_Emmen

Je zal wel niet het Rheinstadion bedoelen die de Esprit Arena werd...
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: FC_Emmen op jan 10, 2013, 23:27:18
Je zal wel niet het Rheinstadion bedoelen die de Esprit Arena werd...
Was de hint te duidelijk?

Cyclebob

Is het Tehelné pole, het grote stadion van Bratislava?  Speelde Roda daar naast Inter Bratislava ook niet tegen Primorje Ajdovscina in een troosteloze ambiance?
Het kleinere stadion van Inter Bratislava is nu door Slovan Bratislava overgenomen
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op jan 11, 2013, 08:22:59
Is het Tehelné pole, het grote stadion van Bratislava?  Speelde Roda daar naast Inter Bratislava ook niet tegen Primorje Ajdovscina in een troosteloze ambiance?
Het kleinere stadion van Inter Bratislava is nu door Slovan Bratislava overgenomen
Je bent warm maar niet helemaal correct.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Joost op jan 10, 2013, 22:53:10
Een breinbrekertje denk ik;

Het is vandaag 10-1-2013 exact 2717 dagen geleden dat Roda een Europacupduel speelde. Een potje zomeravondvoetbal tegen Valencia in het kader van de Intertotocup werd 0-0 nadat Valencia een week eerder al met 4-0 won. In de eerste ronde dat Roda meedeed werd Slovan Liberec uitgeschakeld middels uitdoelpunten. Roda nam revanche voor een jaar eerder waarbij de Tsjechen juist wonnen.

Beide duels tegen Slovan Liberec werden gespeeld in het Stadion U Nisy. Maar dit is niet het enige stadion waar Roda twee keer Europees voetbalde. Er zijn namelijk nog 2 stadions in Europa waar Roda ook 2 keer Europees speelde. Uitwedstrijden bedoel ik dan, het Parkstad Limburg Stadion en Kaalheide zouden te makkelijk zijn. Welke 2 zijn dat?

Tip; een van de stadions werd verbouwd tussen 2002 en 2004, het andere werd in 2008 gesloten wegens gebrek aan huurder. Het ligt nu te verpauperen al zijn er plannen om het op te knappen.

Een gok: Olimpija Ljubljana (Slovenië), 1e ronde UEFA Cup '95-'96 en NK Primorje (Slovenië), 1/8 finales Europacup II '97-'98. Volgens Wikipedia hebben ze beide een eigen stadion, maar 1 van de 2 zal wel in het stadion van de ander hebben gespeeld tegen Roda JC.

Joost


Han

#69
Menig Engelse ground is verdwenen of onherkenbaar getransformeerd. Zo nu en dan kun je nog een 'overblijfsel' aantreffen die herinneringen oproept aan de vooroorlogse signatuur.

Dit is de voorloper van een stand die in essentie, qua omvang, structuur en uiterlijk, maar wel aangepast aan de 'moderne tijd', nog recht overeind staat



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

Han

Citaat van: Freekos79 op okt 20, 2013, 22:16:58
Plymouth?

Nee, maar het is goed voor te stellen dat je deze 'lucky guess' deed.

Deze stand moet beduidend noordelijker gezocht worden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op okt 20, 2013, 23:04:30
Deze stand moet beduidend noordelijker gezocht worden.

Dat kan haast niet anders...

Gezien het weidse van het stadion ben ik geneigd te zeggen: Port Vale
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Breda op okt 20, 2013, 23:24:55
Oakwell/Barnsley?

Daar dacht ik ook gelijk aan.

scarfcollector

doet me denken aan de carlisle