Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

In tweede provinciale ligt de prijs op 6 euro, bij Heultje in 4e provinciale was dat 5.

HRM1880

Citaat van: Breda op jan 17, 2012, 17:09:30
In de provincie Antwerpen:

4 XII 2011    K. du Bois   SC Maccabi-V A.   FC Turk Sport A.   P4B Antw.   2-1
14 XII 2011    Uilenberg   FC Horendonk   Borsbeek Sport   P3A Antw.   3-2
7 I 2012    Jef Mermans   SC Merksem      FC Olympia Wilrijk   P1 Antw.   2-0
13 I 2012    Hooght   SV Oud-Turnhout   FC Zwaneven   P3C Antw.   0-5
Op Merksem was ik ook met een paar Engelse groundhoppers, jammer dat ik dat niet eerder wist.

3434

6euro is nog best veel. Patro Eisden is de goedkoopste club in 3de (B?): 8euro

Overal betaal je 9, 10 of 11. Niet dat het op een euro steekt, maar het valt wel op als je telkens op verplaatsing 2 euro meer betaalt :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Staanplaatsen bij Union afgelopen weekend waren ook 8 euro.

Joost

8 euro voor 3e Nationaal. 5 voor 4e provinciaal. Daar zit geen enkele verhouding in.

ðe waan

Hoe moet ik het niveau van 4e provinciaal relateren aan Nederland. 4e / 5e klasse?

hgrm

Citaat van: ðe waan op jan 18, 2012, 07:26:30
Hoe moet ik het niveau van 4e provinciaal relateren aan Nederland. 4e / 5e klasse?

Vind ik lastig...In België is het verschil tussen betaald en amateur (in ieder geval officieel) wat minder duidelijk.

Maar als je kijkt naar de breedte van de piramide zijn er wel overeenkomsten. Die van Nederland is wat breder (door zaterdag/zondag), maar Nederland is ook anderhalf keer zo groot. Volgens die logica kom je op:

Eerste klasse = Eredivisie
Tweede klasse = Eeste divisie
Derde klasse (2) = Topklasse (2)
Vierde klasse (4) = Hoofdklasse (6)
Eerste prov (9) = Eerste klasse (11)
Tweede prov = Tweede klasse
Derde prov = Derde klasse
Vierde prov = Vierde klasse

Waarbij wel de opmerking: in Nederland vind ik het verschil qua niveau tussen de klassen steeds kleiner worden naar mate je lager komt en het zal ook vast wel regionaal verschillen. Ik kan me voorstellen dat een vierdeklasser uit een gebied met veel clubs sterker is dan een tweedeklasser uit een gebied waar de spoeling wat dunner is. Dat zal in België in de provincies ook wel zo zijn, denk ik.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Tijd om hier die rare dubbele piramide maar eens uit te schakelen, maar goed dat is een andere discussie.

In ieder geval is 5 euro flink betaald voor een potje semi-recreatief voetbal.

HRM1880

Voor een jeugdwedstrijd betaal je hier ook gewoon 3 euro dacht ik.

wekke

Citaat van: HRM1880 op jan 18, 2012, 19:10:25
Voor een jeugdwedstrijd betaal je hier ook gewoon 3 euro dacht ik.

Dat hangt van het niveau en de provincie af. Voor een gewone jeugdwedstrijd op gewestelijk niveau hier in de regio betaal je meestal 2euro, terwijl dit in de nationale reeksen vaak 3euro is. Ik meen me zelfs te herinneren dat je bij de jeugd van Standard Luik zelfs 5euro betaald.

Hugo

Citaat van: HRM1880 op jan 18, 2012, 19:10:25
Voor een jeugdwedstrijd betaal je hier ook gewoon 3 euro dacht ik.

Betalen voor jeugdwedstrijden, dat is toch niet waar? Is dat in Nederland ook zo?

Bier und Bratwurst

Ik heb nog nooit bij een jeugdwedstrijd betaald
Het ene stadion is het andere niet!

Koning Kriel

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 18, 2012, 23:08:36
Ik heb nog nooit bij een jeugdwedstrijd betaald

Volgens mij hoef je in Nederland ook bij de beloften competitie zelden te betalen. Volgens mij alleen bij Groningen. In Tilburg is dat in ieder geval altijd gratis. Ik heb in ieder geval nog nooit voor een jeugdwedstrijd betaald (met uitzondering van het wk-21? toen dat in Nederland was)

3434

Citaat van: cafebac op jan 17, 2012, 21:24:51
Staanplaatsen bij Union afgelopen weekend waren ook 8 euro.

Union staat pas half maart op het programma. Ik zal, als ik het onthoud, posten of het ook tegen ons 8 euro is.

Ik kan enkel spreken over Patro.  Voor een wedstrijd van het 2de elftal betaal je 2 euro, jeugd heb ik nooit bezocht.

@Breda, klopt. Bij bekerwedstrijden gaat een deeltje naar de bond (hoeveel weet Mar misschien?) de rest wordt tussen de de 2 ploegen verdeeld in de fase van enkele wedstrijden.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Citaat van: 3434 op jan 19, 2012, 09:28:21
Union staat pas half maart op het programma. Ik zal, als ik het onthoud, posten of het ook tegen ons 8 euro is.

Ik kan enkel spreken over Patro.  Voor een wedstrijd van het 2de elftal betaal je 2 euro, jeugd heb ik nooit bezocht.

@Breda, klopt. Bij bekerwedstrijden gaat een deeltje naar de bond (hoeveel weet Mar misschien?) de rest wordt tussen de de 2 ploegen verdeeld in de fase van enkele wedstrijden.

Bij Union-RC Mechelen was het uitvak 10 euro
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga