Week 23 / 1 t/m 7 juni 2009

Gestart door Breda, mei 31, 2009, 20:02:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breda

asdf

wekke

Misschien dat ik morgen wat ga groundspotten met als eindpunt Sportpark Reeweg in Dordrecht.
Iemand nog enkele aanraders op weg van Antwerpen naar Dordrecht?

Stadionhopper

1-6 Waldhof Mannheim II - FV Brühl (Landesliga Rhein - Neckar)

Wedstrijd is in Stadion am Alsenweg, het stadion waar Waldhof haar voetbalcarriere begon. Op de terugweg uit München is deze wedstrijd het enige alternatief.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Wouter

04/06 K. Lierse S.K. - KSV Roeselare
07/06 K. Lierse S.K. - FC Dender
Laatste nieuwe ground: Jan Louwers Stadion, FC Eindhoven-Emmen
Laatste wedstrijd: 20/03, Lierse-KVSK United
Volgende wedstrijd: 24/03, Tournai-Lierse

wekke

Heb er maar een kort tripje van gemaakt langs het terrein van K. Wijnegem VC; Sportcomplex Seminarie van Hoogstraten VV; De Blauwe Kei van Baronie; GN Bouw Stadion van FC Dordrecht en natuurlijk de monumentale tribune de Reeweg. Ik upload mijn foto's steeds via facebook, maar die doet nogal ambetant vandaag. Als ze er allemaal opstaan zal ik de foto's in een topic plaatsen.


wekke

Citaat van: Breda op jun 01, 2009, 21:06:01
Ah, je bent bij Baronie binnengeraakt, zie ik.

Snel even over een muurtje geklommen. Zeer mooie tribune die daar staat.

Hielke

De felicitaties aan Joost! Ik heb genoten van de wedstrijd en vond de winnaar terecht. Eerder heb ik Roda hier wel eens een zielloos elftal genoemd, maar vanavond knokten ze zich met een uitgekleed elftal op karakter naar lijfsbehoud. Knap. Ik had bij de penalty (mag je het zo noemen?) van De Vries ook wel last van enig leedvermaak, geef ik toe.

Rokerman

Namens mij ook felicitaties. Ook ik heb genoten van de spanning. Ik weet niet wat er gezegd is in de kleedkamer in de rust, maar na de thee kwam er een heel ander Roda uit de kleedkamer en zo verdienden zij uiteindelijk alsnog de overwinning. Ik heb wel erg gelachen om Lachambre. Of hij had iets té veel wedstrijdspanning, of hij kan het gewoon niet, maar wat liep hij te stuntelen (ingooi fout, pass langs de lijn die ver over de zijlijn ging, kopbal terwijl de bal net op de grond stuitert). Als het wedstrijdspanning was, dan is het wel weer heel knap hoe hij de penalty koeltjes binnen schoot....
FTM

spons

snap ik niet helemaal Hielke, Cambuur - Heerenveen is voor jou toch 10 keer leuker dan Roda - Heerenveen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Houseman

Mooi affiche ja, maar liever zonder promotie van Cambuur (in de beker dus maar). Vraag Rokerman maar of hij het jammer vind dat Newcastle is gedegradeerd...

Hielke

#10
De wedstrijden tussen Heerenveen en Groningen zijn steeds meer tot derby gepromoveerd en altijd heel mooi om mee te maken. Dat is rivaliteit, die van Groningen-kant soms tot of net over de rand gaat. Van Cambuur-zijde heerst (een beetje generaliserend) richting Heerenveen echter diepe haat en afgunst. Het slagveld na afloop gisteren heeft, net als veel voorbeelden in het verleden, bewezen dat Cambuur - Heerenveen niet per se leuk hoeft te zijn voor iemand die zich niet aangetrokken voelt tot voetbalgeweld.

Dat ik gisteren opgelucht was met de misser van De Vries heeft ook andere oorzaken. Cambuur heeft tegenwoordig een directeur, meneer Pama, die altijd als het in Leeuwarden eventjes goed gaat de publiciteit zoekt. In plaats van zich te richten op zijn eigen club, is de hoofdmoot altijd het zwart maken van Heerenveen. De nieuwste VI geeft daarvan een mooi voorbeeld. Die man gun ik best nog een jaartje Jupiler League.

Maar je kunt niet ontkennen dat Cambuur goed bezig is. De club leeft weer en hun manier van voetballen in de play-offs was mooi om te zien. De derby zal er dus vroeg of laat weer komen. Dat-ie nog een jaartje is uitgesteld vind ik niet erg. Of zou jij balen als Ajax vanwege een gemiste strafschop van nota bene een geflopte oud-speler degradeert?

Sebastiaan_W

Citaat van: Breda op jun 01, 2009, 21:06:01
Ah, je bent bij Baronie binnengeraakt, zie ik. Intussen was ik de Baronnen achterna gereisd naar Emmen, waar ze de loeispannende wedstrijd tegen WKE om het landelijk zondagamateurkampioenschap moesten spelen. Door een onterechte penalty en een buitenspeldoelpunt in de laatste minuut werd het 2-1 voor WKE, nadat de ploeg van het Ginneken eerst nog een 0-1-voorsprong had genomen via Guillermo Zschüsschen. Daardoor is Baronie uitgeschakeld voor de titel, die volgende week in het onderlinge treffen tussen Westlandia en WKE beslist zal worden.

Heb voorafgaand aan de wedstrijd in Emmen een fietstochtje gemaakt dat me voerde langs de terreinen van VV Emmen (spp. Meerdijk), FC Emmen (Univé / Meerdijk), Angelslo SC (spp. Meerdijk Noord) en SVBO (Gem. Sportpark Barger-Oosterveld). Vandaag werd op geen van deze terreinen gevoetbald. Bij VV Emmen kwam ik Jaap Verhoef tegen, tussen 1988 en 1991 assistent-trainer van het toenmalige BV Emmen, dat in 1990 op een haar na promotie naar de eredivisie bewerkstelligde. Tegen Heerenveen kwam het één doelpunt te kort. Hoe anders had de geschiedenis kunnen lopen, mocht niet Heerenveen, maar Emmen naar de eredivisie zijn gepromoveerd toen.

Bij WKE (Woonwagen Kamp Emmen) - inderdaad gelegen pal naast een woonwagenkamp buitenaf, ten westen van de bebouwde kom van Emmen - trof ik de wat speciale sfeer die je op zo'n kamp verwacht aan te treffen: tikje ordinair, tikje intimiderend, maar wel een echte voetbalsfeer. Kleine hoofdtribune, met verder aan beide lange zijdes 'terracing'. Ongeveer 2.500 toeschouwers vandaag op sportpark Grote Geert, voorwaar niet mis!

Voor ik het vergeet, 'Grote Geert' was het 100e stadion annex sportcomplex waar ik een voetbalwedstrijd heb bijgewoond; wat een mijlpaal ;). Het aantal bezochte voetbalterreinen zonder wedstrijd staat sinds vandaag op 91.

Verslag van de wedstrijd WKE - Baronie valt te lezen op:
http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/929

Je bent niet even naar Klazienaveen gefietst om het sportpark van de voormalige profclub vv Zwartemeer te aanschouwen?

spons

Ik heb in de Vi het verhaal nog niet gelezen alleen een kop met "Heerenveen heeft toeschouwers en Cambuur heeft supporters". Volgens mij zit daar wel een kern van waarheid in. De sfeer leek me gisteren in ieder geval fantastisch
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Cambuur zou eens jullie motto moeten hanteren: geen woorden maar daden!

Cambuur en Heerenveen hebben heel verschillend publiek. Ik vind het nogal kinderachtig dat je als directeur telkens het publiek van de ander wilt wegzetten. ('Hier heerst een échte sfeer, dat is bij Heerenveen ondenkbaar', etc.) Zeker omdat Pama zelf een gedeelte van de door hem verheerlijkte supporters niet in de hand heeft en zij de tent afbreken, waardoor de club een modderfiguur slaat richting (potentiële) sponsors. Daar hoor je hem dan weer niet over. Maar goed, wat mij betreft is dit al veel te veel aandacht voor deze figuur.

HJanneman

De kracht van Cambuur is o.a. dat het niet op Heerenveen lijkt en eerder het tegenovergestelde is, logisch dus dat Pama dat uitmelkt.
Iedereen die walgt van brandgevaarlijke buren bepakt met gebreide menstruatievlekken op blauw witte kleding, het volkslied en alle andere cliché's die kloppen over DKV(dertig kilometer verderop) ziet in de volksclub Cambuur zijn bondgenoot.
Zie bijvoorbeeld grote sponsor Porsche centrum !!GRONINGEN!! .

Ik vind het jammer dat Cambuur het niet gered heeft, omdat ik het een echte volksclub vind en daar zou ik Roda wel voor in willen ruilen, al zijn er ploegen die ik degradatie meer gun, maar het Duitse geouwehoer bij Roda(na de wedstrijd gaan de spelers bijv. op de grond zitten om daarna geheel gecoördineerd te doen alsof ze spontaan beginnen te springen) tegen dat echte volksclubsfeertje wat hier wekenlang in de stad hing(Cambuur was/is hot in de stad!)..ik vind het gewoon jammer.
Maar zolang Pama blijft uitvergroten dat Cambuur de volksclub is en dit steeds meer 'volk' op de tribune brengt(en houdt) ben ik er van overtuigd dat ze volgend seizoen weer kans maken op promotie.