De ontknoping 2016/17

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2017, 15:40:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

En dat geldt eigenlijk ook voor de 3. Liga.
Dit jaar was het al behoorlijk spannend aan de kop en dat zal niet gaan veranderen.

Van Karlsruhe verwacht ik niet veel; als je met zo weinig punten degradeert, dan zal er nog wel wat tijd nodig zijn om de wonden te likken. Wurzburg zie ik als een one hit wonder. Zou knap zijn als ze binnen afzienbare tijd terug komen.
Vanuit de Regionalliga komen er sowieso enkele interessante clubs omhoog en met Paderborn, Frankfurt en Mainz II verdwijnen 3 grijze muizen. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

SV Meppen verslaat vanaf de stip SV Waldhof Mannheim en promoveert naar de 3.Liga!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Unterhaching maakt net de 0-2 bij Elversberg (5-0 over 2 wedstrijden).
Op zich ook terecht dat Haching en Meppen promoveren, gezien de dominantie in de eigen Regionalliga.


En Eutin en Altona'93 staan al vast als promovendi naar de Regionalliga. Eutin zegt me niks, maar met Altona'93 komt er een Traditionsverein bij. Binnenkort gaat hun Adolf Jäger Kampfbahn plat, dus zeker de moeite waard volgend seizoen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ricodejong4

Citaat van: hgrm op mei 31, 2017, 22:04:57
Unterhaching maakt net de 0-2 bij Elversberg (5-0 over 2 wedstrijden).
Op zich ook terecht dat Haching en Meppen promoveren, gezien de dominantie in de eigen Regionalliga.


En Eutin en Altona'93 staan al vast als promovendi naar de Regionalliga. Eutin zegt me niks, maar met Altona'93 komt er een Traditionsverein bij. Binnenkort gaat hun Adolf Jäger Kampfbahn plat, dus zeker de moeite waard volgend seizoen.

Zeker terecht, maar blijft toch krom dat Mannheim nu al 2 jaar op rij kampioen wordt maar niet promoveert.

hgrm

Dit jaar waren ze tweede.

Maar inderdaad is het systeem krom...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Bundesliga nieuw
VfB Stüttgart
Hannover 96

2. Bundesliga nieuw
FC Ingolstadt
Darmstadt
MSV Duisburg
Holstein Kiel
Jahn Regensburg

3. Liga nieuw
Karlsruher SC
Wurzburger Kickers
1860 München
SV Meppen
Carl Zeiss Jena
Unterhachng




hgrm

Nieuwste roddel over 1860:

De club kan de huur van de Allianz Arena niet betalen als ze in de 3. Liga spelen en mag in de 3. Liga niet in het Grünwalder spelen. Bij gebrek aan alternatieven overweegt de club zich terug te trekken uit de 3. Liga en in de Regionalliga te gaan spelen maar dan wel in het Grünwalder.

Bron: bericht in facebookgroep, via-via toegeschreven aan een supportersclub. Dus een korrel zout is op z'n plaats.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Kölsche Bosschenaar

#52
Citaat van: hgrm op jun 02, 2017, 10:26:35
Nieuwste roddel over 1860:

De club kan de huur van de Allianz Arena niet betalen als ze in de 3. Liga spelen en mag in de 3. Liga niet in het Grünwalder spelen. Bij gebrek aan alternatieven overweegt de club zich terug te trekken uit de 3. Liga en in de Regionalliga te gaan spelen maar dan wel in het Grünwalder.

Bron: bericht in facebookgroep, via-via toegeschreven aan een supportersclub. Dus een korrel zout is op z'n plaats.
Volgens Duitse media is het allemaal nog veel dramatischer gesteld (Kicker en Bild). Voor vanmiddag 15:30 moet 1860 een bankgarantie van 10 miljoen overleggen aan de DFB om een licentie te krijgen. Niemand in of rond de club weet of Ismaik hier aan gaat voldoen. Zo niet, dan is het over en uit. Het is zelfs niet zeker of 1860 dan afzakt naar de Regionalliga of zelfs nog verder terug moet. Het is overigens al vrij zeker dat 1860 de Allianz Arena gaat verlaten. Doen steeds meer verhalen op dat ze misschien toch terug gaan keren naar het Grünwalder Stadion nu dat 3.Liga klaar is gemaakt afgelopen jaar (eigenlijk bedoeld voor de U-21). Dat zou nog het enige positieve aan dit alles. 1860 in het Grünwalder zou ik graag eens mee willen maken.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Jef400

Wat ik mij dan dus afvraag. Wat zou er dan met de plaats van 1860 München gaan gebeuren in dat hypothetische geval? Extra nacompetitie tussen Mannheim, Elversberg en Viktoria Köln?

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Jef400 op jun 02, 2017, 10:47:30
Wat ik mij dan dus afvraag. Wat zou er dan met de plaats van 1860 München gaan gebeuren in dat hypothetische geval? Extra nacompetitie tussen Mannheim, Elversberg en Viktoria Köln?
Dan zal nummer 16 Paderborn niet degraderen. Was een paar jaar geleden ook het geval mij Kickers Offenbach en Darmstadt. Offenbach kreeg via financiële problemen geen licentie om naar de 3.Liga te gaan, waardoor nummer 16 Darmstadt erin mocht blijven. Iedereen kent het verhaal wat er daarna met Darmstadt is gebeurd.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Kölsche Bosschenaar

1860 is officieel gedegradeerd naar de amateurs. Ismaik wilde niet voldoen aan de bankgarantie, waardoor ze geen licentie krijgen voor de 3.Liga. Het is nog afwachten of 1860 op het 4e of 5e niveau uit gaat komen. Heel triest hoe zo'n mooie Traditionsverein kapot is gemaakt door een knettergekke Koeweiti en zijn roedel lichtgewichten. Aangezien Ismaik blijft zie ik 1860 niet snel terug keren in het profvoetbal. Enig lichtpuntje is het feit dat hoogstwaarschijnlijk weer in het Grünwalder Stadion gaan spelen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

ricodejong4

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jun 02, 2017, 16:06:17
1860 is officieel gedegradeerd naar de amateurs. Ismaik wilde niet voldoen aan de bankgarantie, waardoor ze geen licentie krijgen voor de 3.Liga. Het is nog afwachten of 1860 op het 4e of 5e niveau uit gaat komen. Heel triest hoe zo'n mooie Traditionsverein kapot is gemaakt door een knettergekke Koeweiti en zijn roedel lichtgewichten. Aangezien Ismaik blijft zie ik 1860 niet snel terug keren in het profvoetbal. Enig lichtpuntje is het feit dat hoogstwaarschijnlijk weer in het Grünwalder Stadion gaan spelen.

Ongelofelijk, van een wedstrijd met 60.000 bezoekers afgelopen week naar de amateurs..

Jehoentelaar

Zestig miljoen in een club stoppen en zes jaar later tegen clubs uit de categorie Burghausen en Schweinfurt spelen (als ze wel de Regionalliga in mogen). Ongelooflijk.

Jammer dat die gekke Ismaik blijft, met hem aan boord wordt het nooit meer wat.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Ik weet niet precies hoe de verhoudingen liggen maar er is sprake van de club 1860 München en het "bedrijf" 1860 München dat de profafdeling runt. De club is in handen van de leden (want het is een vereniging), het bedrijf is 60% van Ismaik en voor de rest van de club. Volgens de regels van de bond heeft de club echter 50%+1 stemrecht. Dus in feite heeft Ismaik niks te zeggen.

Er waren al meningsverschillen tussen de club en Ismaik; Ismaik wilde wel betalen maar alleen als de club de structuur zodanig zou veranderen dat Ismaik de touwtjes in handen zou krijgen. Dat heeft de club geweigerd (het woord chantage is gevallen...) en de bond heeft ook aangegeven dat hetgeen Ismaik wil, tegen de regels van de bond is.

De club zou nu de stekker uit de profafdeling kunnen trekken en daarmee Ismaik kunnen wippen. Maar dan is het gevolg waarschijnlijk wel dat ze laag in de piramide een doorstart moeten maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Korte samenvatting van artikel op Kicker.de (vrijdagavond):

De BFV (Bayerischer Fussball Verband) heeft aangegeven dat 1860 welkom is in de Regionalliga als aan alle voorwaarden wordt voldaan, met name stadion en veiligheid bij thuis- en uitwedstrijden.
Ook zegt de voorzitter van de bond met zoveel woorden dat Ismaik zich koest moet houden: de 50%+1-regel geldt ook in Beieren en het zal niet geduld worden als Ismaik "clubfunctionarissen niet van buiten gestuurd" mogen worden. Geen stromannen dus.

De vicevoorzitter van de club geeft aan dat ze Ismaik het afgelopen seizoen carte blanche hebben gegeven en achter hem is blijven staan, bij beslissingen die schadelijk waren voor de club. Daar gaan ze niet mee door. Over de toekomstige rol van Ismaik wordt niets gezegd. Ook zegt de vicevoorzitter dat de club niet in gevaar is maar dat een faillissement van de profafdeling een mogelijkheid is wegens de schulden die de profafdeling heeft. Er wordt gekeken wat voor invloed spelen in de Regionalliga daarop heeft. Het is de vraag of de club ook in de RL mag spelen als de profafdeling failliet gaat.

Ismaik zegt ondertussen dat er zonder hem 'helemaal niets mogelijk is'
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen