doelpunt redt leven jongetje

Gestart door RKSVW, dec 24, 2008, 17:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RKSVW

Het doelpunt van de Hongaar Tamas Hajnal in de slotminuut van de Uefa Cup-return tussen Udinese en Borussia Dortmund leverde de Duitsers uiteindelijk geen plaats op in poulefases. Toch is de treffer van Hajnal, ex-STVV, de belangrijkste uit zijn carrière. Hij redde er immers het leven van de vijfjarige Ben Andernach mee.

2 oktober
Op 2 oktober speelde Borussia de terugmatch in de eerste ronde van de Uefa Cup op het veld van het Italiaanse Udinese. De heenmatch in het eigen Westfalenstadion werd met 0-2 verloren, maar Hajnal zorgde in de slotminuut van de return voor dezelfde score. De Italianen hadden uiteindelijk strafschoppen nodig om Dortmund van het Europese toneel te weren.

Ben
Toch is die bewuste 2 oktober voor eeuwig in het geheugen gegrift bij Hajnal en de familie Andernach. Papa Jens keek met zijn vijfjarig zoontje Ben naar de eerste helft van de partij en beloofde Ben te wekken als Dortmund in de tweede helft alsnog zou scoren. Dat gebeurde zodat er verlengingen kwamen. Jens stormde naar de kinderkamer om het goede nieuws te vertellen.

Sokken
Een enorme rookontwikkeling kwam Jens echter tegemoet op de trap en hij vreesde het ergste. Eenmaal de kamer ingekomen zag hij Ben roerloos liggen in zijn bedje. De jongen was aan het stikken maar werd er uiteindelijk nog doorgehaald. Zijn sokken waren de boosdoener, hij had ze op zijn nachtlampje gelegd om het licht te minderen.

Ontroerend
"Dat doelpunt zal ik nooit meer vergeten", zegt Hajnal. "Ook al werden we later op de avond uitgeschakeld, het was de belangrijkste goal uit mijn leven. Ik ben nog steeds diep ontroerd als ik bij de Andernachs langsloop." Kleine Ben, die niets aan het ongeluk overhield, heeft met Hajnal ook een nieuwe favoriete speler. Eind goed, al goed.

Ici c est Paris


RKSVW

Citaat van: Ici c est Paris op dec 24, 2008, 17:52:43
Heel mooi verhaal.
Vond ik ook en ik ben beretrots dat het een Hongaar is ;)
----------------
Now playing: Sevdah Baby - Do U Like It?
via FoxyTunes