Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Nickky

Leuk om te lezen, Nort. Ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken bij het begin van de laatste alinea!

Joost

Maar dat ding in Airdrie heet wel het Penny Cars Stadium tegenwoordig ;)

Nickky

Afgelopen weekend ben ik ook het water over gevlogen. Een weekendje Bristol. Twee jaar geleden ben ik daar ook al eens geweest, prima bevallen, leuke stad. De vorige keer had ik Bristol City bezocht en daarom zijn the Rovers deze keer aan de beurt.

Stiekem was ik een beetje angstig voor een gezapige pot. Blackpool kwam op bezoek en beide teams zijn eigenlijk al uitgespeeld dit seizoen en vastgeroest in de middenmoot, maar het loopt even anders. Het is puur smikkelen! Blackpool komt na een minuut op voorsprong en laat de 400 meegereisde fans uit hun dak gaan. Bristol probeert wel wat, maar tot meer dan een handjevol halve kansen komen ze niet. Vlak voor rust maakt één van de verdedigers van Blackpool een onnodige snoeiharde tackle van achteren: Rood.

De tweede helft is echt een voetbalgenot waar je het allemaal voor doet. Iedereen voelt bij the Rovers dat het nog kan. Windkracht 9 mee in je rug, een mannetje meer, dat wordt 45 minuten alles naar voren pompen en volle bak gaan. Slagregens, hagelstenen, modder, veel fysiek, overtredingen, bloed, heerlijk. Tot groot genoegen van de kleine 7000 supporters streept een kwartier voor tijd de laatste man de gelijkmaker in de kruising, en als the Rovers een paar minuten later ook nog de winnende maken, kan het niet meer op.

Echt een heerlijke potje ouderwets lange ballen spierballen voetbal.

Afijn, dan waar het hier om gaat.  Ik heb genoten van het stadion. The Memorial Ground, een oud Rugby stadion met totaal verschillende tribunes. Bijzonder en uniek. Ik vind sowieso zittribunes met daarvoor staanplekken altijd het allermooiste.

Hieronder een paar foto's voor de liefhebbers. Ik vond het echt een mooie vinck én toevallig ook nog met een beauty van een wedstrijd. Lucky me!
(De terugvlucht zondag terug viel reuze mee. Het rook wel behoorlijk naar kots in het toen we instapten, ik vermoed dat de mensen richting Bristol het zwaarder hebben gehad.....)



















Saltacampos

Leuk verslag, Bristol staat ook met stip genoteerd bij ons (beide clubs met fcbisart en co).
Over land and sea

Tribuneklanten

Ook wij waren in Bristol en bezochten de Rovers.
De eerste helft was echt verschrikkelijk om te zien, wat een gezapig gedoe.
De 2e helft was erg vermakelijk en wij stond dan ook op de staantribune naast de fanatieke supporters die mee gingen in de flow op het veld en dat kwam de sfeer wel degelijk ten goede.
Na de schitterende 1-1 voelde je dat de 2-1 ging vallen en door een carambole voor de goal van Blackpool viel de verdiende 2-1, gekkenhuis op ons vak.
Sfeertechnisch een prima 2e helft en het belachelijk maken van de keeper van Blackpool maakte het compleet. Na het laatste fluitsignaal een kleine cynische lach van Maxwell richting de Rovers supporters en een laatste "Goodnight Irene".

Vooraf weinig van verwacht, achteraf een hele leuke vinck. Come on GAS! 

Joost

Carnavalszaterdag was een ideale dag om twee potjes voetbal te bekijken, onze keuze viel op de combinatie Kaiserslautern & Strasbourg.

Zonder enige vorm van vertraging legden we de 3 uur naar Kaiserslautern af, al was het toch best lastig om ergens een beker koffie te krijgen bij gebrek aan stops langs de route. De ervaring met P&R in Duitsland is ronduit fantastisch dus ook bij Kaiserslautern kozen we hiervoor.

Bij de Universiteit werd gratis geparkeerd en na een paar minuten wachten kwam de bus die ons richting stadion bracht. De shuttlebus stopt halverwege de berg waar nog een extra bus klaarstond voor het laatste stukje voor mensen die minder goed ter been zijn. Wij namen de flink trap omhoog en aan het eind doemde het Fritz Walter Stadion op.

Kaiserslautern en de Betzeberg behoort mijns inziens tot het cultureel erfgoed van het Duitse voetbal, ondanks dat de club nu is weggezakt en er nog maar 16.000 toeschouwers op de wedstrijden afkomen. Ik herinner me nog goed hoe Lauteren 1998 als totale outsider Bayern van de titel hield.  Voor het WK in 2006 werd eerst de zuidtribune verlengd en daarna de beide tribunes aan de korte zijde. De hoofdtribune of noordtribune veranderde ogenschijnlijk weinig, ruimte is er ook niet om deze uit te bouwen omdat hij aan de rand van de berg staat. Wel werden er in de hoeken gebouwen neergezet voor vips en TV.

Doordat de tribunes aan de achterkant zijn uitgebouwd en er geen nieuwe ring is gemaakt is het voor mensen met hoogtevrees geen pretje. Zeker aan de korte zijde waar de stoeltjes direct naast de glazen wand staan, een blik naar de zijkant geeft je naast een schitterende uitzicht over de stad ook een angstige kijk in de afgrond.

Mijn voorzichtig geschuifel bovenin de tribune werd ook opgemerkt door een steward die me droog verklaarde dat ik niet in het goede vak zat. Wetende dat de bovenste ring vrijwel leeg zou blijven een nogal onnodige opmerking. Ik zocht mijn heil toch maar een stuk lager op de staantribune.

Kaiserslautern is zoals gezegd ver teruggevallen. Tot 1996 was de club onafgebroken aanwezig in de Bundesliga. Daarna volgde in 1997 de bekende titel in de 2. Bundesliga en een jaar later in de 1. Bundesliga. In 2006 volgde een nieuwe degradatie, tussen 2010 en 2012 weer twee jaar op het hoogste niveau maar sinds 2018 is Lautern in de 3. Liga actief. En daar gaat het dit seizoen niet bepaald lekker.

Net als tegenstander Zwickau staat Kaiserslautern net boven de rode streep. In augustus won Kaiserslautern met liefst 3-5 in Zwickau maar zover zou het zaterdag niet komen. Het meegezongen clublied van Lautern was al lauw, de support op de staantribune nog lauwer en de wedstrijd was het aanzien niet waard. Het veld was dramatisch en ondanks alle inzet lukte het de 22 voetballers niet om iets voor elkaar te spelen. Na 20 minuten mocht de spits van Lautern alleen op doel af maar hij straalde een en al onzekerheid uit en miste. Even later zou Zwickau scoren maar gooide de grensrechter roet in het eten. Laat in de wedstrijd werd de thuisploeg nog gereduceerd tot 10 man maar Zwickau vond het punt wel prima.

Direct na afloop daalden we de trap af, sprongen in de shuttlebus en gingen op weg naar Straatsburg.

De route naar Straatsburg is het eerste uur dwars door een bos, pas daarna volgt ook nog snelweg. Er waren geen opstopping en zo konden er twee uur voor aftrap de auto netjes parkeren. Het was nog een paar minuten lopen naar het stadion waar onder andere een McDonalds zat. Wij kozen voor de naastgelegen pizzeria en dat is een aanrader.

Het Stade de la Meinau werd in 1938 gebruikt bij het WK en in 1984 voor het EK en was tevens de plek waar KV Mechelen de Europacupfinale won van Ajax in 1988. Voorafgaand aan het EK werd het stadion volledig herbouwd en hoewel het dus al 40 jaar oud is valt het er niet aan af te zien. Het meer recent verbouwde Jan Breydel Stadion in Brugge ziet er aanmerkelijk slechter uit. De aanvankelijke capaciteit van ruim 40.000 plaatsen is door de reducering van het aantal staanplaatsen wel teruggebracht tot ruim 26.000.

Binnen de poorten kun je vrijwel volledig rondlopen maar toegang tot de vakken is strikt voorbehouden aan mensen met een kaartje. Er zijn allerlei standjes en een gezellige bedrijvigheid. Ook kun je er op grote schermen de eerdere wedstrijd in Ligue 1 kijken.

Achter een van de doelen is nog een grote staantribune en rondom is op de onderste ring drie rijen met railseating. Hoewel dus al 40 jaar oud ziet het er allemaal erg netjes uit en door die grote staantribune erg sfeervol.

Racing Strasbourg is een frequente gast in Ligue 1. In de 69 seizoenen voor 2010 speelde de club er 56 op het hoogste en 13 op het tweede niveau. Daarna ging het mis en moest ze zelfs op het vijfde niveau beginnen. Maar sinds 2017 is RC Strasbourg weer terug waar ze thuishoort.

In 2017 promoveerde ook tegenstander Amiens naar het hoogste niveau maar dat was een unicum. In de stand vinden we Strasbourg ronde de Europese plaatsen, Amiens staat voorlaatste en handhaving zal moeilijk worden. Overigens, wat een spuuglelijk logo heeft Amiens.

Een week eerder hield Amiens PSG nog op 4-4, en eerder dit seizoen won Strasbourg met 0-4 maar zaterdag parkeerde Amiens de bus. Strasbourg kwam er nauwelijks doorheen en Amiens koesterde met veel passie de 0-0. 1 Fatsoenlijke kans in de eerste helft, en een knappe redding in de blessuretijd waren de enige hoogtepunten. Na 180 minuten voetbal bleef de teller dus op 0 goals staan.

We waren vlot weer terug bij de auto, reden 100m en kwamen toen in de file. Een ongeluk bij de oprit 1000m verderop versperde het hele verkeer en zodoende waren we pas diep in de nacht thuis. Geen goals, wel erg prettig gezelschap en mooie stadions gezien.

Hunebed on tour

Citaat van: Joost op feb 26, 2020, 13:32:58
Carnavalszaterdag was een ideale dag om twee potjes voetbal te bekijken, onze keuze viel op de combinatie Kaiserslautern & Strasbourg.

Zonder enige vorm van vertraging legden we de 3 uur naar Kaiserslautern af, al was het toch best lastig om ergens een beker koffie te krijgen bij gebrek aan stops langs de route. De ervaring met P&R in Duitsland is ronduit fantastisch dus ook bij Kaiserslautern kozen we hiervoor.

Bij de Universiteit werd gratis geparkeerd en na een paar minuten wachten kwam de bus die ons richting stadion bracht. De shuttlebus stopt halverwege de berg waar nog een extra bus klaarstond voor het laatste stukje voor mensen die minder goed ter been zijn. Wij namen de flink trap omhoog en aan het eind doemde het Fritz Walter Stadion op.

Kaiserslautern en de Betzeberg behoort mijns inziens tot het cultureel erfgoed van het Duitse voetbal, ondanks dat de club nu is weggezakt en er nog maar 16.000 toeschouwers op de wedstrijden afkomen. Ik herinner me nog goed hoe Lauteren 1998 als totale outsider Bayern van de titel hield.  Voor het WK in 2006 werd eerst de zuidtribune verlengd en daarna de beide tribunes aan de korte zijde. De hoofdtribune of noordtribune veranderde ogenschijnlijk weinig, ruimte is er ook niet om deze uit te bouwen omdat hij aan de rand van de berg staat. Wel werden er in de hoeken gebouwen neergezet voor vips en TV.

Doordat de tribunes aan de achterkant zijn uitgebouwd en er geen nieuwe ring is gemaakt is het voor mensen met hoogtevrees geen pretje. Zeker aan de korte zijde waar de stoeltjes direct naast de glazen wand staan, een blik naar de zijkant geeft je naast een schitterende uitzicht over de stad ook een angstige kijk in de afgrond.

Mijn voorzichtig geschuifel bovenin de tribune werd ook opgemerkt door een steward die me droog verklaarde dat ik niet in het goede vak zat. Wetende dat de bovenste ring vrijwel leeg zou blijven een nogal onnodige opmerking. Ik zocht mijn heil toch maar een stuk lager op de staantribune.

Kaiserslautern is zoals gezegd ver teruggevallen. Tot 1996 was de club onafgebroken aanwezig in de Bundesliga. Daarna volgde in 1997 de bekende titel in de 2. Bundesliga en een jaar later in de 1. Bundesliga. In 2006 volgde een nieuwe degradatie, tussen 2010 en 2012 weer twee jaar op het hoogste niveau maar sinds 2018 is Lautern in de 3. Liga actief. En daar gaat het dit seizoen niet bepaald lekker.

Net als tegenstander Zwickau staat Kaiserslautern net boven de rode streep. In augustus won Kaiserslautern met liefst 3-5 in Zwickau maar zover zou het zaterdag niet komen. Het meegezongen clublied van Lautern was al lauw, de support op de staantribune nog lauwer en de wedstrijd was het aanzien niet waard. Het veld was dramatisch en ondanks alle inzet lukte het de 22 voetballers niet om iets voor elkaar te spelen. Na 20 minuten mocht de spits van Lautern alleen op doel af maar hij straalde een en al onzekerheid uit en miste. Even later zou Zwickau scoren maar gooide de grensrechter roet in het eten. Laat in de wedstrijd werd de thuisploeg nog gereduceerd tot 10 man maar Zwickau vond het punt wel prima.

Direct na afloop daalden we de trap af, sprongen in de shuttlebus en gingen op weg naar Straatsburg.

De route naar Straatsburg is het eerste uur dwars door een bos, pas daarna volgt ook nog snelweg. Er waren geen opstopping en zo konden er twee uur voor aftrap de auto netjes parkeren. Het was nog een paar minuten lopen naar het stadion waar onder andere een McDonalds zat. Wij kozen voor de naastgelegen pizzeria en dat is een aanrader.

Het Stade de la Meinau werd in 1938 gebruikt bij het WK en in 1984 voor het EK en was tevens de plek waar KV Mechelen de Europacupfinale won van Ajax in 1988. Voorafgaand aan het EK werd het stadion volledig herbouwd en hoewel het dus al 40 jaar oud is valt het er niet aan af te zien. Het meer recent verbouwde Jan Breydel Stadion in Brugge ziet er aanmerkelijk slechter uit. De aanvankelijke capaciteit van ruim 40.000 plaatsen is door de reducering van het aantal staanplaatsen wel teruggebracht tot ruim 26.000.

Binnen de poorten kun je vrijwel volledig rondlopen maar toegang tot de vakken is strikt voorbehouden aan mensen met een kaartje. Er zijn allerlei standjes en een gezellige bedrijvigheid. Ook kun je er op grote schermen de eerdere wedstrijd in Ligue 1 kijken.

Achter een van de doelen is nog een grote staantribune en rondom is op de onderste ring drie rijen met railseating. Hoewel dus al 40 jaar oud ziet het er allemaal erg netjes uit en door die grote staantribune erg sfeervol.

Racing Strasbourg is een frequente gast in Ligue 1. In de 69 seizoenen voor 2010 speelde de club er 56 op het hoogste en 13 op het tweede niveau. Daarna ging het mis en moest ze zelfs op het vijfde niveau beginnen. Maar sinds 2017 is RC Strasbourg weer terug waar ze thuishoort.

In 2017 promoveerde ook tegenstander Amiens naar het hoogste niveau maar dat was een unicum. In de stand vinden we Strasbourg ronde de Europese plaatsen, Amiens staat voorlaatste en handhaving zal moeilijk worden. Overigens, wat een spuuglelijk logo heeft Amiens.

Een week eerder hield Amiens PSG nog op 4-4, en eerder dit seizoen won Strasbourg met 0-4 maar zaterdag parkeerde Amiens de bus. Strasbourg kwam er nauwelijks doorheen en Amiens koesterde met veel passie de 0-0. 1 Fatsoenlijke kans in de eerste helft, en een knappe redding in de blessuretijd waren de enige hoogtepunten. Na 180 minuten voetbal bleef de teller dus op 0 goals staan.

We waren vlot weer terug bij de auto, reden 100m en kwamen toen in de file. Een ongeluk bij de oprit 1000m verderop versperde het hele verkeer en zodoende waren we pas diep in de nacht thuis. Geen goals, wel erg prettig gezelschap en mooie stadions gezien.

Klinkt als een goed bestede dag.
Jammer dat het zo slecht gaat met Kaiserslautern, toch een club met een rijke geschiedenis.

Nort

Afgelopen zaterdag stond de dagtrip samen met Headout naar AFC Wimbledon – Bolton Wanderers op de planning. De een vecht tegen degradatie, de ander is praktisch al gedegradeerd maar vooral opgelucht dat hun club nog bestaat. Ik zag AFC Wimbledon dit seizoen al twee keer spelen op bezoek bij MK en Portsmouth, die beiden verloren gingen. Daar tussendoor sprokkelde de club wel punten en staat het momenteel boven de degradatiestreep. Drie punten tegen Bolton waren niet alleen welkom, maar ook vereist om de concurrentie op afstand te houden.

Met vertrektijd om 06:15 konden we relatief gezien uitslapen en dankzij een rustige Eurotunnel, konden we een trein eerder nemen. Zodoende parkeerden we om 11:00 de auto nabij het stadion en was er voldoende tijd om alvast een kijkje te nemen bij het stadion. Aan het stadion raakten we aan de praat met een fan, die stelde dat de CEO afgelopen dinsdag haar doel/ambitie uitsprak om al in september in hun nieuwe stadion te spelen.

AFC Wimbledon verhuist dan terug naar de plek van haar oorspronkelijke stadion, die ze in 1991 noodgedwongen moesten verlaten. 29 jaar later en een nieuwe club verder, kunnen de fans dan eindelijk hun lang verwachte comeback maken. Voor de Londonse wijk Kingston en met name het stadion Kingsmeadow is het een hardgelach dat het succes van de phoenix club, hun ondergang wordt wat betreft league voetbal. Chelsea kocht vier jaar geleden het stadion en sindsdien is Kingstonian F.C., de oorspronkelijke eigenaar, al uit het stadion gezet en spelen de dames van Chelsea er.   

Na een rondje in en rond het stadion, liepen we richting The Black horse pub voor een klassieke fish & chips lunch. Langzaam druppelden de voetbalfans binnen en in de nabije pub bij het stadion, de Bricklayers Arms stond het zelfs vol met zowel thuis- als uitsupporters. Degene die we spraken, konden niet wachten tot de verhuizing terug naar Plough Lane. Voor de kroegen zal het wel een aderlating zijn als de klandizie van +- 30 thuiswedstrijden per jaar wegvalt.   

Voor de relegation clash, zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen, was het stadion nagenoeg uitverkocht en was het proppen geblazen op de staantribunes. Liefst 650 fans van Bolton hadden de vier uur lange reis gemaakt, in de wetenschap dat degradatie een kwestie van tijd is. Het zorgde voor prima omstandigheden voor een leuke wedstrijd.

In de eerste vijf minuten leek dat ook te gebeuren met goede kans over en weer. Daarna kwam de klad erin en werd het van kwaad tot erger. Doeltrappen die direct over de zijlijn werden getrapt, aannames die 10 meter van de voet sprongen, corners die niet hoger dan 1 meter van de grond kwamen en nog veel meer afbraakvoetbal. Het leverde een stortvloed aan commentaar op vanuit de thuisvakken en de wissels werden met gejuich begroet.

Bovendien stonden de concurrenten allemaal op voorsprong en veranderde een mooie mogelijkheid om afstand te nemen van de concurrentie in het tegenovergestelde en komt degradatie naar League Two weer dichterbij. Gescoord werd er niet en zo eindigde het duel in een hele slechte 0-0. Daardoor is Tranmere dichterbij gekomen en kan het in theorie met twee inhaal duels langszij komen. Voor de club is het niet te hopen, want een stadion openen in de League One zal toch een heel stuk fijner voelen dan de League Two.

Koning Kriel

Afgelopen 10 dagen in Schotland geweest voor een prachtige vakantie, als je niet per se naar de zon wil een absolute aanrader. Tijdens de vakantie samen met mijn vrouw twee wedstrijden bezocht.

Als eerste zijn we op dinsdagavond naar Hibs - Hearts geweest. Het stadion was uitverkocht (al zag ik her en der wel wat vrije stoeltjes) en beide supportersgroepen hadden er zin in. De sfeer aan het begin van de wedstrijd was erg goed. Hearts stond laatste maar was absoluut de betere ploeg, dat was ook op de tribunes te merken want ook daar kreeg Hearts de bovenhand. De bezoekers liepen gedurende de wedstrijd uit naar 0-3 en het geluid dat het uitvak (een hele korte zijde) produceerde was werkelijk waar fenomenaal. Ik heb nog nooit zo hard gezang gehoord als die dinsdag, dat was echt genieten. Het publiek van Hibs was na de 0-3 vertrokken en onderweg naar huis of de pub want aan het einde zat er denk ik nog 10% van het thuispubliek. Dat het nog 1-3 geworden is zullen veel mensen hooguit in de krant gelezen hebben.

Op zaterdag zijn we nog op en neer gegaan naar Glasgow voor een bezoek aan Celtic park. We kennen wat St Mirren supporters en met hen hebben we plaatsgenomen in het uitvak. Het stadion vond ik erg mooi maar net als bij veel grote clubs is er nauwelijks sfeer tegen de kleinere ploegen. Rondom de goals hoor je wel hoe het zou kunnen zijn maar echt massaal is er niet gezongen. Celtic won de wedstrijd 5-0 en het hoogtepunt van de dag was eigenlijk gewoon de gezelligheid in de pub. Leuk om een keer geweest te zijn maar absoluut geen aanrader tenzij je er een grotere wedstrijd kan bezoeken.

jdebruin96

Citaat van: Koning Kriel op mrt 10, 2020, 08:00:54

Op zaterdag zijn we nog op en neer gegaan naar Glasgow voor een bezoek aan Celtic park. We kennen wat St Mirren supporters en met hen hebben we plaatsgenomen in het uitvak. Het stadion vond ik erg mooi maar net als bij veel grote clubs is er nauwelijks sfeer tegen de kleinere ploegen. Rondom de goals hoor je wel hoe het zou kunnen zijn maar echt massaal is er niet gezongen. Celtic won de wedstrijd 5-0 en het hoogtepunt van de dag was eigenlijk gewoon de gezelligheid in de pub. Leuk om een keer geweest te zijn maar absoluut geen aanrader tenzij je er een grotere wedstrijd kan bezoeken.

Afgelopen maart heb ik Celtic ook bezocht. Destijds was Aberdeen de tegenstander die toen 3e stond. Het was stijf uitverkocht maar er was, op het You Never Walk Alone na, helemaal geen sfeer. Tot overmaat van ramp nog een verschrikkelijke 0-0 waarbij er slechts 2 grote kansjes geweest zijn... Celtic staat bij mij echt in de ''Teleurstelling top-5''. De pie was gelukkig wel heerlijk

Hunebed on tour

Citaat van: jdebruin96 op mrt 10, 2020, 08:55:25
Afgelopen maart heb ik Celtic ook bezocht. Destijds was Aberdeen de tegenstander die toen 3e stond. Het was stijf uitverkocht maar er was, op het You Never Walk Alone na, helemaal geen sfeer. Tot overmaat van ramp nog een verschrikkelijke 0-0 waarbij er slechts 2 grote kansjes geweest zijn... Celtic staat bij mij echt in de ''Teleurstelling top-5''. De pie was gelukkig wel heerlijk

Dan ben ik wel nieuwsgierig wat die andere 4 zijn?

jdebruin96

Eintracht Frankfurt, Gornik Zabrze, Borussia MG en Anderlecht

John Sleeuwenhoek

Citaat van: jdebruin96 op mrt 10, 2020, 09:03:38
Eintracht Frankfurt, Gornik Zabrze, Borussia MG en Anderlecht

Soms moet je het inderdaad treffen. Frankfurt is wel een verrassende. Daar hoor je toch vaak goede dingen over.

Voor mij was PAOK onlangs tegen Olympiacos een enorme tegenvaller. Veel vuurwerk, maar heel erg weinig geluid gedurende de wedstrijd op enkele momenten na.

Hunebed on tour

Citaat van: John Sleeuwenhoek op mrt 10, 2020, 09:26:02
Soms moet je het inderdaad treffen. Frankfurt is wel een verrassende. Daar hoor je toch vaak goede dingen over.

Voor mij was PAOK onlangs tegen Olympiacos een enorme tegenvaller. Veel vuurwerk, maar heel erg weinig geluid gedurende de wedstrijd op enkele momenten na.

Mogelijk dat je hierdoor onrealistische verwachtingen creëert.

Semper Fidelis

Citaat van: jdebruin96 op mrt 10, 2020, 09:03:38
Eintracht Frankfurt, Gornik Zabrze, Borussia MG en Anderlecht

BMG staat bij mij ook hoog op het lijstje grote tegenvallers. St Pauli doet het daar ook goed. Hunebed heeft wel een goed punt met de verwachtingen die je hebt.