Welford Road, home to Leicester Tigers RFC; & More Rugby Coverage

Gestart door hgrm, dec 18, 2007, 21:39:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik bezocht deze ground in 1992 en het is zowel verbluffend als aangenaam om te constateren dat er aan de lange zijden hoegenaamd niets is veranderd.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik neem de vrijheid om dit topic aan te grijpen om rugby grounds die ik heb vastgelegd tijdens mijn 'onzwervingen' hier te publiceren. Allereerst een aanvulling op Welford Road:










Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Het is zeer wel mogelijk dat een zeer fors aantal grounds dat de revue gaat passeren niet meer in gebruik is,  opgeofferd is aan  'real estate development of (deels) onherkenbaar verbouwd.
Volgende in de serie:

Unknown Doncaster








Wheldon Road Castleford







Boulevard Hull










Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Barrow







Manor Street Aberavon (Port Talbot) Wales










Inverleith Edinburgh





Twickenham London


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

St Helens Swansea






Stradey Park Llanelli







Belle Vue Wakefield Trinity








Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Kippenvel loopt van links naar rechts en terug over m'n rug bij het zien van zoveel moois.

Van een aantal grounds de huidige status:

Welford Road, Leicester: Wordt langzamerhand omgebouwd tot een modern stadion

Central Park, Wigan: verdwenen, vervangen door Robin Park (aka DW Stadium)

Knowsley Road, St Helens: verdwenen, vervangen door nieuw stadion

Wheldon Road, Castleford: Momenteel nog in gebruik, maar zeer binnenkort gaat Castleford verhuizen.

Headingley, Leeds: Nog in gebruik. De open terracing achter een goal is vervangen door een moderne staan/zittribune. Desondanks nog een prachte sfeervolle ground met veel staanplaatsen. Er wordt nagedacht over verdere modernisering, waarbij de grote overdekte staantribune en de open terracing achter de andere goal het meeste gevaar lopen.
De main stand vormt één geheel met de tribune van de cricketground erachter.

The Boulevard, Hull: Na de opening van het KC Stadium nog een tijdje gebruikt, maar nu inmiddels gesloopt.

Naughton Park, Wigan: Onherkenbaar verbouwd tot Halton Stadium

Wilderspool, Warrington: Nadat Warrington RLFC vertrok naar het nieuwe Haliwell Jones Stadium, is Wilderspool open gebleven en wordt nu gebruikt door Warrington Wizzards.

Thrum Hall, Halifax: Gesloopt, de rugbyclub groundsharet nu met de voetbalclub op The Shay

St Helen's, Swansea: Wordt nu alleen nog gebruikt voor cricket, de rugbyclub speelt in het Liberty Stadium.

Stradey Park, Llanelli: Gesloopt, vervangen door Scarlets Park

Belle Vue, Wakefield: Bestaat nog, maar wel met vergevorderde (?) plannen om de boel te moderniseren

Craven Park, Barrow: Bestaat nog en nog in gebruikt.

Manor Street, Port Talbot: Bestaat nog en nog in gebruik.

Inverleigt, Edinburgh: Bestaat nog.

Doncaster: Volgens mij gesloopt nadat de club is vertrokken naar het Keepmoat Stadium

Twickenham: Nu helemaal verbouwd maar nog steeds de spiritual home van het Engelse Rugby Union.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Het kan ook het nog deels bestaande stadion in Doncaster zijn waar ik met Hugo, AH en HRM de pijn van de afgelasting van Frickley heb verteerd.

Han

Citaat van: hgrm op jan 21, 2013, 22:18:52
Kippenvel loopt van links naar rechts en terug over m'n rug bij het zien van zoveel moois.

Van een aantal grounds de huidige status:

Doncaster: Volgens mij gesloopt nadat de club is vertrokken naar het Keepmoat Stadium


Citaat van: Joost op jan 21, 2013, 23:09:56
Het kan ook het nog deels bestaande stadion in Doncaster zijn waar ik met Hugo, AH en HRM de pijn van de afgelasting van Frickley heb verteerd.

Zeer bedankt voor de update.

Inmiddels is de voormalige rugby ground van Doncaster RLFC ' onthuld' via deze link:

http://www.flickriver.com/photos/groundhopper27/popular-interesting/

Het betreft kennelijk Tattersfield.

Op de bewuste link is een aantal rugby-juweeltjes zichtbaar; waaronder Swinton RLFC's The Willows and Leigh RLFC's Hilton Park.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/rugby-league/14721033

Ik heb op die twee grounds wellustig staan weg te klikken om naderhand te constateren dat er geen rolletje in mijn camera zat. Doodzonde.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed