DFB Pokal 2014-2015

Gestart door Hugo, jun 01, 2014, 20:00:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terranova

Citaat van: ALenstra op jul 21, 2014, 20:08:07
Eerlijk gezegd vind ik het stadion van VfL Bochum een van de lelijkste stadions van Duitsland. Qua sfeer tref je het ook niet echt.

Ik vind die tribube achter de goal (fanatieke aanhang) juist geweldig. Anderhalf jaar geleden de pokalkraker tegen 1860 bezocht. Vond het echt geweldig, hutjemutje daar op die staantribune.

Saltacampos

Citaat van: Terranova op jul 22, 2014, 10:32:12
Ik vind die tribube achter de goal (fanatieke aanhang) juist geweldig. Anderhalf jaar geleden de pokalkraker tegen 1860 bezocht. Vond het echt geweldig, hutjemutje daar op die staantribune.
Ik ben een jaar of tien geleden in Bochum geweest en ik vond de sfeer ook wel ok, al kwam die voornamelijk van de 96-fans aan de overkant, die waren echt goed. Het stadion zelf is een echt voetbalstadion en was destijds toch één van de populairste bij de Duitse fans omdat het toen één van de weinige was zonder atletiekpiste. Toch een aanrader, vind ik.
Over land and sea

Sebastiaan_W

Ik ben één keer bij Bochum geweest(2006 tegen Energie Cottbus) en ik vond het een leuk stadion. Maar ja smaken verschillen en je kan het het beste zelf ondervinden.

FCT1980

Vorig seizoen in de voorbereiding met Villa bij Bochum geweest. Vanuit het uitvak leek het me ook best een leuk stadion. Niet speciaal maar er zijn slechtere stadions hoor.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Citaat van: FCT1980 op jul 23, 2014, 11:39:34
Vorig seizoen in de voorbereiding met Villa bij Bochum geweest. Vanuit het uitvak leek het me ook best een leuk stadion. Niet speciaal maar er zijn slechtere stadions hoor.

Eens.
En ondanks dat ze zelden uitverkopen, is het er best gezellig (als je maar wel een staanplaats neemt in de Heimkurve).

Het leuke van het Ruhrstadion vind ik dat het eigenlijk het eerste 'moderne' stadion in Duitsland is: geheel overdekt, dichte hoeken, overal dezelfde daklijn. Precies de dingen die ik in andere stadions (van RKC tot Doncaster en van Roda tot Rostock) verafschuw, kan ik in Bochum waarderen omdat zij de eerste waren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rogo_breda

Homburg-Mönchengladbach daar gaan we heen!

Niels_Zitterd

Veel plezier in Homburg, een leuk stadion hebben ze aldaar. De naam Waldstadion klopt daar echt :-)

rogo_breda

Zeker en dat gaat lukken want het is al bijna uitverkocht met 17.000 toeschouwers.

watergatehopper

Citaat van: rogo_breda op jul 24, 2014, 13:36:18
Homburg-Mönchengladbach daar gaan we heen!

Voor wat betreft de dfb-pokal had ik eigenlijk al Victoria Koln - Hertha BSC in de planning staan. Homburg wilde ik dit jaar combineren met Metz echter na het lezen van je post heb ik mijn plannen gewijzigd. Homburg daar gaan we heen!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Ik heb zojuist ook maar geboekt; ga er toch maar een weekendje van maken.

Voor zondag ga ik proberen kaarten te bemachtigen voor Trier - Freiburg. Lukt dat niet, dan is er in Luxemburg vast wel een wedstrijdje te vinden of anders bij de amateurs in Duitsland.

Op de heenreis pak ik MVV-Jong PSV mee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rogo_breda

Haha mooi! Ik maak er ook een weekend van met op zondag een wedstrijd in Luxemburg en overnachting in Trier.

Gerrit-Jan

Zit er ook aan te denken om naar Homburg te gaan (dagtrip). Eventueel daarna door naar Siegen - FSV Frankfurt (begint om 20.30u). Is alleen nog onduidelijk of ik een auto beschikbaar heb.

hgrm

Citaat van: Gerrit-Jan op jul 28, 2014, 13:40:41
Zit er ook aan te denken om naar Homburg te gaan (dagtrip). Eventueel daarna door naar Siegen - FSV Frankfurt (begint om 20.30u). Is alleen nog onduidelijk of ik een auto beschikbaar heb.

Dat lijkt me een vrij onuitvoerbaar plan.
Homburg begint om 15.30, dus dat is niet voor 17.20 afgelopen. Het zal er druk zijn, van de infrastructuur stel ik me niet veel voor en het is 3 uur rijden naar Siegen. Dus tenzij je minstens een kwartier voor het einde weggaat, gaat dat niet lukken.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Trier-Freiburg gaat overigens morgen (ook online) in de voorverkoop.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gerrit-Jan

Citaat van: hgrm op jul 28, 2014, 14:39:26
Dat lijkt me een vrij onuitvoerbaar plan.
Homburg begint om 15.30, dus dat is niet voor 17.20 afgelopen. Het zal er druk zijn, van de infrastructuur stel ik me niet veel voor en het is 3 uur rijden naar Siegen.

Volgens mij had ik op google maps gezien dat het 2,5 uur rijden is. Nog steeds aan de krappe kant, maar wel te doen lijkt mij...