Hoofdmenu

St Pauli

Gestart door georgesv, jan 03, 2009, 12:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

georgesv

Ik wil binnenkort es naar St Pauli gaan zien. Beetje een oude 'droom'. Volg hen al een tijdje, maar er nog nooit geweest.
Nu vroeg ik me af wie van juilie er al geweest is en welke ervaring/tips je wil delen.
+ hoe het best aan tickets geraken?



Hugo

Ik ben er in 2003 geweest en heb toen via een online service tickets besteld. Een bezoek aan Millerntor is natuurlijk niet compleet zonder een avondje stappen op de Reeperbahn.

Stadionhopper

Helaas is Millerntor niet meer de oude Millerntor. De modernisering heeft er ook zijn slag geslagen. Heb er helaas zelf geen wedstrijd gezien, ben er wel ooit als "toerist" in geweest. Zal het punt Millerntor ook moeten pakken in de nieuwe versie.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

Ben er afgelopen april geweest, halverwege de verbouwing en ik zat op de nieuwe tribune. Tickets gewoon online te bestellen, vond het wel vrij prijzig overigens. Maar het was het meer dan waard. Fantastisch sfeertje, heel apart. Hopelijk hebben ze de fanshop ook vernieuwd want de wachttijden om binnen te komen zijn lang.

georgesv

Citaat van: Houseman op jan 03, 2009, 13:32:14
Ben er afgelopen april geweest, halverwege de verbouwing en ik zat op de nieuwe tribune.

is dit dan deze tribune rechts? zitplaatsen boven en staanplaatsen onder?
http://www.willnauer-blog.de/wp-content/uploads/2008/02/suedtribuene2.jpg

Houseman

Ja. Ik zat bovenin de hoek waar je op die foto de lege stoeltjes ziet.

Denniz1974

pffff. Enkele jaren geleden daar geweest, helaas zonder wedstrijd. Gelukkig het stadion nog wel in oude glorie mogen bezoeken ... ik heb niet de drang om er speciaal voor naar Hamburg te karren om eens een thuiswedstrijd van de Hanseaten te bekijken.

AthleticHolanda

Citaat van: georgesv op jan 03, 2009, 12:08:21
Ik wil binnenkort es naar St Pauli gaan zien. Beetje een oude 'droom'. Volg hen al een tijdje, maar er nog nooit geweest.
Nu vroeg ik me af wie van juilie er al geweest is en welke ervaring/tips je wil delen.
+ hoe het best aan tickets geraken?

Heb zelf sympathie voor Sankt Pauli en probeer ze regelmatig te bezoeken. Omdat ik dicht bij de grens woon zijn de uitwedstrijden in West-Duitsland wat dat betreft ideaal voor mij. Hamburg is toch vrij ver zonder auto, ben wel één keer op Millerntor geweest, helaas was toen een tribune aan de korte kant al verdwenen vanwege de verbouwing, desalniettemin een topweekend gehad.
De eerstvolgende uitwedstrijden in het Westen zijn die op 30/1 in Osnabrück en 13/2 in Oberhausen, beide op een vrijdag om 18.00 uur. Ben er bijna zeker van dat er in Oberhausen gewoon kassaverkoop is voor het uitvak.

Vergeet niet dat de ultras en veel volgers wel vrij extreem linkse politieke ideëen hebben en dat ook wel tot uiting proberen te brengen, schrik er niet van. :-)

Voor thuiswedstrijden is het tegenwoordig erg makkelijk om via de officiële website kaartjes te bestellen, zie hier --> http://stpauli.showare.ch/General/ShoWareFrontEndHome.aspx .

Mijn Sankt Pauli wedstrijden tot nu toe;
- Leverkusen II (uit)
- RW Ahlen (Millerntor)
- Alemannia Aachen (uit)
- 1. FC Köln (uit)
- Borussia MG (uit)
- SC Paderborn (uit)
- FC Augsburg (uit)

georgesv

tanx!
een uitwedstrijd lijkt me wel es leuk, maar op vrijdag kan ik onmogelijk; en ik wil ze toch vooral es thuis zien spelen.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op jan 07, 2009, 16:42:09
Vergeet niet dat de ultras en veel volgers wel vrij extreem linkse politieke ideëen hebben en dat ook wel tot uiting proberen te brengen, schrik er niet van. :-)

Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op jan 07, 2009, 19:44:29
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Naja het lijkt me geen geheim dat een groot gedeelte van de ultras ook extreem-linkse activisten zijn en daardoor o.a. deel nemen aan verschillende manifestaties, en demonstraties, zoals bv in 2007 tegen de G8 in Rostock maar ook gewoon in Hamburg en heel Duitsland tijdens demonstraties tegen fascisme en racisme. De kans is vrij groot dat je daar Sankt Pauli vlaggen tegen zal komen. Buiten deze demonstraties wordt het voetbal ook wel eens als uitlaatklep gebruikt.
In de kurve kan je behalve het symbool met de vuist en de swastika bv. ook makkelijk de hamer en de sikkel, Ché en meer van dat soort symbolen tegen komen. Verder is het ook weer niet erg slim om met Spanje of Engeland shirtjes naar Sankt Pauli te gaan, etc. etc. etc.

Niet dat je er als hopper ooit problemen door zal krijgen, maar misschien is het wel handig om te weten.

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op jan 07, 2009, 20:16:20
Naja het lijkt me geen geheim dat een groot gedeelte van de ultras ook extreem-linkse activisten zijn en daardoor o.a. deel nemen aan verschillende manifestaties, en demonstraties, zoals bv in 2007 tegen de G8 in Rostock maar ook gewoon in Hamburg en heel Duitsland tijdens demonstraties tegen fascisme en racisme. De kans is vrij groot dat je daar Sankt Pauli vlaggen tegen zal komen. Buiten deze demonstraties wordt het voetbal ook wel eens als uitlaatklep gebruikt.
In de kurve kan je behalve het symbool met de vuist en de swastika bv. ook makkelijk de hamer en de sikkel, Ché en meer van dat soort symbolen tegen komen. Verder is het ook weer niet erg slim om met Spanje of Engeland shirtjes naar Sankt Pauli te gaan, etc. etc. etc.

Niet dat je er als hopper ooit problemen door zal krijgen, maar misschien is het wel handig om te weten.

En dat stoort mij dus ontzettend als ik St. Pauli zie. Tot overdrevenheid toe.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Batflyer

Citaat van: AthleticHolanda op jan 07, 2009, 20:16:20
Naja het lijkt me geen geheim dat een groot gedeelte van de ultras ook extreem-linkse activisten zijn en daardoor o.a. deel nemen aan verschillende manifestaties, en demonstraties, zoals bv in 2007 tegen de G8 in Rostock maar ook gewoon in Hamburg en heel Duitsland tijdens demonstraties tegen fascisme en racisme. De kans is vrij groot dat je daar Sankt Pauli vlaggen tegen zal komen. Buiten deze demonstraties wordt het voetbal ook wel eens als uitlaatklep gebruikt.
In de kurve kan je behalve het symbool met de vuist en de swastika bv. ook makkelijk de hamer en de sikkel, Ché en meer van dat soort symbolen tegen komen. Verder is het ook weer niet erg slim om met Spanje of Engeland shirtjes naar Sankt Pauli te gaan, etc. etc. etc.

Niet dat je er als hopper ooit problemen door zal krijgen, maar misschien is het wel handig om te weten.

Wat vind je dan zo sympathiek aan deze club?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

georgesv

met anti-racisme is niks mis me dunkt

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op jan 07, 2009, 21:44:06
En dat stoort mij dus ontzettend als ik St. Pauli zie. Tot overdrevenheid toe.

Het is een bont gezelschap en ze mogen zich inderdaad graag profileren. Qua opkomst en sfeer zit het altijd wel goed. Ik heb ze inmiddels hier en daar zien spelen maar dat mogelijke extreem linkse karakter is me nooit zo opgevallen. Gelukkig want ik heb niks met zowel extreem links als extreem rechts.