De irrationele, nergens op gebaseerde, onverklaarbare sympathie

Gestart door hgrm, okt 28, 2008, 21:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: witte leeuw op nov 05, 2008, 16:50:03
SV Chio Waldhof

Deze club is niets anders dan het bekende Waldhof Mannheim. Niet zo gek lang geleden nog Bundesliga, daarna afgezakt naar de Oberliga SW, inmiddels in de kopgroep van de Regionalliga Süd. Chio was overigens een sponsor.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Grasshoppers

is toch een naam die aan onze gezamenlijke hobby doet denken.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op nov 11, 2008, 15:34:42
Grasshoppers

is toch een naam die aan onze gezamenlijke hobby doet denken.

Mwah een coffeeshop bezoeken behoort niet tot mijn hobby.....

Maroboduus

Citaat van: hgrm op nov 09, 2008, 21:22:21
Deze club is niets anders dan het bekende Waldhof Mannheim. Niet zo gek lang geleden nog Bundesliga, daarna afgezakt naar de Oberliga SW, inmiddels in de kopgroep van de Regionalliga Süd. Chio was overigens een sponsor.

Inderdaad. Chio is één van 's lands grootste en bekendste chipsfabrikanten (www.chio.de) en heeft in het verleden kennelijk enkele jaren de naam aan de club kunnen binden. Overigens ligt de tijd dat Waldhof 1. Bundesliga speelde vrij lang achter ons. In de 2. Bundesliga was men echter een vaste waarde. Het seizoen voor het financiële debacle waardoor de club in de Oberliga Baden-Württemberg verder moest, eindigde men als 4de en miste dus ternauwernood promotie naar de 1. Bundesliga.

CiteerVfR Oli Bürstadt

Ook een interessante club. De club heeft overigens op een korte en succesvolle periode na altijd gewoon VfR Bürstadt geheten. Ook "Oli" was een sponsornaam, ookal heb ik geen idee wat voor bedrijf dat zou moeten zijn. Bürstadt kwam in totaal 4 seizoenen in de 2. Bundesliga uit. In 2002 speelde men nog in de Oberliga Hessen. Daarna ging het stijl bergaf. Tegenwoordig komt de bekendste club uit het stadje dat niet ver van Worms aan de hessische kant van de Rijn is gelegen in de KIA Kreisliga A van de Kreis Bergstraße uit. Daar mag het tegen grootmachten als TG Jahn Trösel, Alemannia Groß-Rohrheim en FSV Zotzenbach aantreden. Het stadion dat aan 12.000 toeschouwers plaats biedt, staat er nog steeds getuige o.a. deze link met prachtige foto's:
http://www.stadien-in-baden-wuerttemberg.de/dateien/stadion/hessen/buerstadt/ground.html
Eigenlijk zou ik er binnenkort eens een kijkje moeten nemen, superver is het immers niet.

CiteerFSV Salmrohr

Deze club speelde in de jaren 80 kortstondig in de 2. Bundesliga en is daarmee synoniem geworden voor een succesvolle dorpsclub die evensnel weer van het landelijke voetbaltoneel verdween als dat ze was verschenen. De club pendelde de afgelopen jaren tussen Oberliga Südwest en Verbandsliga Rheinland. Dit seizoen komt men in die laatste divisie uit. Zelf heb ik jaren geleden eens een wedstrijd van ze in de Oberliga tegen de voormalige Bundesligist FC Homburg 08/Saar bezocht. Dat was op een doordeweekse dag en er zaten toen nog geen 150 man in het stadion waar meer dan 10.000 toeschouwers in passen. Het was in de tijd dat ik nog altijd met de trein reed. Salmrohr heeft weliswaar een stationnetje, maar veel treinen stoppen er niet. Overigens ligt dat station ook helemaal in de middle of nowhere. Ik ben toen ruim op tijd vertokken en moest nog een kilometer of vijf lopen. Op de heenweg namen een paar reservespelers van Homburg die uitgerekend mij de weg naar het stadion vroegen (Salmrohr was totaal uitgestorven, zoals waarschijnlijk altijd) mij nog een stukje mee.

Han

Het topic-thema over onverklaarbare sympathie zou met fantasie eventueel van toepassing kunnen op Coventry City na hun nomadeninterbellum

http://www.coventrytelegraph.net/news/coventry-news/coventry-city-agree-deal-return-7620919


Misschien wordt dit weer een vertrouwd beeld:


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FCT1980

De magische clubs die ik perse wil/wilde zien.

Aston Villa v
Wolverhampton Wanderers v
Leeds United
Sheffield Wednesday
Sheffield United v
Tottenham Hotspur v
Carlisle
AS Roma v
Sampdoria
Brönby
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wekke

Mijn sympathieën komen vaak voort uit tv-beelden. Een live verslag of een samenvatting waarbij de sfeer bij een bepaalde club van het televisiescherm af spat. Zodoende had ik al 'openbaringen' bij de hartstochtelijke gezangen van FC Sevilla tijdens de Europa League finale in Eindhoven of de uiterst vijandige en gekke sfeer in Griekenland bij Panathinaikos en in mindere maten Olympiakos.

De laatste jaren kijk ik nauwelijks nog voetbal op tv of het moesten de samenvattingen uit België en Nederland zijn. Tot vorige week. Ik was net thuis van mijn werk en koos voor een lui avondje voetbalsamenvattingen bekijken op tv. Op Match of the Day waren net de grote teams aan bod geweest toen het de beurt was aan Leicester City - Everton. Het met hartstocht spelende Leicester City had inmiddels mijn volledige aandacht getrokken toen het scoorde. Het gejuich van de Leicester fans bliezen me haast van mijn sokken. Alsof de achterklank van hun gejoel wilde zeggen 'hier zijn we, schrijf ons gerust af, maar we zijn hier om te knokken voor elke meter, een heel seizoen lang!'. De rest van Match of the Day interesseerde me geen moer meer en ik droomde weg bij de gedachte om op Filbert Way te zijn tijdens de laatste thuismatch van het seizoen waarin Leicester City het behoud in de Premier League verzekert. Wederom een nieuw puntje op de 'to-do list'.

FCT1980

Filbert Street bestaat al een aantal jaren niet meer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Arjen

Citaat van: FCT1980 op aug 21, 2014, 20:47:40
Filbert Street bestaat al een aantal jaren niet meer.
Het nieuwe stadion ligt aan Filbert Way.

Joost

Ik zag vooral ultra's bij Leicester die met hun rug naar het veld stonden te hupsen. En dat ook nOg in een lelijk stadion.

Sorry!

Niels1977

Mijn verhaal past misschien net niet helemaal hier, want het gaat bij mij verder dan sympathie.
Maar ik heb het eigenlijk gewoon met de club waar ik van kinds af aan voor ben: Go Ahead Eagles.
Toen ik mijn eerste paniniboek kreeg had ik geen favoriete club. In de stad waar ik opgroeide zat en zit nog steeds geen profclub. Toen ik het boek doorbladerde vond ik Go Ahead Eagles zo'n fantastische naam dat ik tegen iedereen vertelde dat ik voor die club was.
Iedereen bij mij op school was voor Ajax, Feyenoord, PSV of Utrecht. Ik niet en dat vond ik wel grappig.
Op een gegeven moment vroegen klasgenoten of ik er wel eens heen ging, het antwoord was nee. Op een gegeven moment waren er steeds meer vrienden die het wel leuk leken er een keer heen te gaan. Van het een kwam het ander, TV supporter veranderde in sporadisch wedstrijdbezoek en resulteerde in de aanschaf van een seizoenskaart.
Mijn liefde voor de club is dus in eerste instantie enkel en alleen gebaseerd op de naam. 

Freekos79

Heart of midlothian
Rode ster belgrado
Sheffield wednesday
Glentoran
Volgende wedstrijd: ?

headout

Everton - als hele kleine jongen een sjaal van gekregen, daarna geobsedeerd geraakt door de club én later ook het stadion.
Cambridge United - tig jaren terug voor gekozen in het spel Football Manager. Staat al heel lang op de lijst om langs te gaan.
Sampdoria - Gian Luca Vialli
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

TeeZee

Fijn, ik zit de 31e bij Leicester v Arsenal. Vertelt Joost net dat daar ultra's zitten. De horror.

Joost

Citaat van: TeeZee op aug 22, 2014, 10:28:35
Fijn, ik zit de 31e bij Leicester v Arsenal. Vertelt Joost net dat daar ultra's zitten. De horror.

https://www.youtube.com/watch?v=QqtyKoMqAWA

3 minuut 17.