Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Dan raad ik de wedstrijd tegen Dortmund aan, het stadion loopt voor die wedstrijd al weer redelijk vol, voor andere wedstrijden zijn nog meer dan genoeg kaarten te krijgen.

Ook raad ik aan op de zuidtribune (als dat nog kan tegen Dortmund) of lange zijde te gaan zitten. Je zit dan naast het uitvak met een mooi zicht op de fanatieke noordtribune.

Joost

Je moet buitenland ook niet overdrijven he.

Je gaat gewoon naar MG en kijkt voetbal. Na afloop met de bus en de trein terug.

hgrm

De kaartjes van de clubs in het Ruhrgebiet zijn tevens vervoersbewijzen voor het VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr). Het komt er op neer dat je vanaf Kempen, Moers, Dinslaken en Kaldenkirchen op het kaartje kunt reizen.

Het goedkoopst is dus waarschijnlijk met een Kruitvatkaartje naar Venlo, daar een retourtje Kaldenkirchen (eerste station over de grens) en dan vanaf daar op je kaartje verder reizen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: THFC82 op aug 24, 2011, 15:48:24
Ik overdrijf niets. Het is een ruime 400 kilometer van mijn woonplaats, totaal zo'n zeven uur reistijd. Het enige wat ik me afvraag is of het verstandig is om de eerste keer naar Duitsland alleen te gaan. Niet meer. Niet minder.
Gaan jullie alleen naar een wedstrijd? Of reizen jullie alleen en ontmoeten jullie bij het stadion iemand?

Er kan niets gebeuren hoor. MG kan je haast geen buitenland noemen, ze worden niet voor niets die Ostholländer genoemd.

Bijna alle wedstrijden die ik in Duitsland bezoek, bezoek ik met het OV, is altijd prima geregeld. Vooral bij 1. en 2. Bundesliga wedstrijden, dan rijden er altijd gratis bussen van het Hauptbahnhof en evt een ander bahnhof naar het stadion. Zo ook in MG, let wel op dat je niet de bus naar Rheydt Hbf neemt dan vanaf het stadion terug.

Ik reis ook geregeld alleen in Duitsland zonder dat ik iets afspreek met anderen, is verder niets mis mee toch? Het is natuurlijk wel wat minder gezellig maar je hebt wel alle vrijheid, het heeft zoals alles z'n voor- en nadelen.

Overigens zou ik geen kaartje Venlo-Kaldenkirchen v.v. kopen, gewoon zeggen dat je er niks van snapt en dat je geen Duits kan als je gecontroleerd word, overigens vind die controle in 99% van de gevallen niet plaats tussen Venlo en Kaldenkirchen.


Hugo

Als het je lukt om in Nederland te reizen en voetbalwedstrijden te bezoeken dan mag met enige voorbereiding Dortmund of Gladbach geen probleem zijn. En als dat wat lukt kan je een volgende keer wat verder met mogelijk een overnachting.

Joost

Citaat van: THFC82 op aug 24, 2011, 15:48:24
Ik overdrijf niets. Het is een ruime 400 kilometer van mijn woonplaats, totaal zo'n zeven uur reistijd. Het enige wat ik me afvraag is of het verstandig is om de eerste keer naar Duitsland alleen te gaan. Niet meer. Niet minder.
Gaan jullie alleen naar een wedstrijd? Of reizen jullie alleen en ontmoeten jullie bij het stadion iemand?

Ik wil het niet bagetaliseren maar MG is haast geen buitenland. Ik neem aan dat je wel 26 woorden Duits spreekt en dan kom je al een heel eind.

Zeker MG zal niet lastig zijn. Je stapt gewoon in Venlo in de trein en in MG eruit. Dan staan er daar tig bussen klaar die je naar het stadion brengen en later weer terug.

Er kan net zoveel misgaan als wanneer je met de trein naar pakweg Den Bosch v Telstar gaat.

Of je zo'n hele reis alleen aan kan ligt aan jezelf. Ik zou voor zo'n lange trip eigenlijk niet alleen gaan, dat vind ik te saai.

Joost

Als je een niet bestaand rekeningnummer invult worden de kaartjes niet betaald, dus ook niet geleverd.

AthleticHolanda

Ik zou gewoon even bellen met Borussia.

hgrm

Afgezien daarvan:
Als je van plan bent vaker naar Engeland, Duitsland of andere landen te gaan, is een creditcard wel heel erg handig.
Tegenwoordig kun je bij bijna elke club online kaartjes bestellen met een creditcard maar ook voor het boeken van reis en verblijf scheelt het een hoop gedoe.
Als je een ING-rekening heb, kun je goedkoop een mastercard aanvragen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vladimir1973

Citaat van: THFC82 op aug 24, 2011, 15:48:24
Ik overdrijf niets. Het is een ruime 400 kilometer van mijn woonplaats, totaal zo'n zeven uur reistijd. Het enige wat ik me afvraag is of het verstandig is om de eerste keer naar Duitsland alleen te gaan. Niet meer. Niet minder.
Gaan jullie alleen naar een wedstrijd? Of reizen jullie alleen en ontmoeten jullie bij het stadion iemand?

eerlijk gezegd ga ik het liefst alleen naar het buitenland kijken. Je gaat en staat waar en wanneer en hoelang je zelf wil.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

AthleticHolanda

Citaat van: THFC82 op aug 24, 2011, 17:40:12
Hoe kan ik dat dan het beste uitleggen? Vertellen dat ik geen creditcard heb en dat de automatische afschrijving niet werkt omdat ik geen Duitse bankrekening heb?
Ik denk niet dat de medewerkers daar iets mee kunnen.

Mijn ervaring is dat Duitse clubs altijd erg behulpzaam zijn, als je gewoon het probleem uitlegt zullen ze je vast op de een of andere manier willen helpen.
Je kan ook altijd nog zonder kaartje naar het stadion gaan en op de zwarte markt voor een redelijke prijs een kaartje kopen, dat kan in Duitsland altijd.

Joost

Is er geen vader, neef, oom, buurman die een credit card heeft?


Hugo

Het lukt vast allemaal wel. Je schrijft toch wel een verslagje over je belevenissen?

Stadionhopper

Borussia M'gladbach is misschien wel de beste buitenlandse club om voor het eerst in het buitenland een wedstrijd te bezoeken. Het was ook mijn eerste buitenlandse wedstrijd en heb er 4 jaar een seizoenkaart gehad.
Alhoewel er veel Nederlanders zullen zijn wil ik mijn mede-forumleden er wel op wijzen dat M'gladbach wel als buitenlands aangezien moet worden. Als je voor het eerst de landsgrenzen passeert en je gaat naar een Duitse wedstrijd is de beleving totaal anders. De sjaals worden niet om de hals gedragen maar aan de polsen. De hele sfeer en toeleven naar een wedstrijd is geheel anders. Het ruikt naar een combinatie van rook, bier en bratwurst (al heb ik misschien nu de oude Bökelberg gedachte in mijn hoofd).

Nu zijn er twee wedstrijden waar je bij Gladbach niet aan kaartjes kunt komen (zonder de zwarte markt te raadplegen) en dat zijn de wedstrijden tegen Köln en tegen Bayern. Waarschijnlijk is er tegen Dortmund gewoon kassaverkoop op de wedstrijddag zelf, wees er dan wel vroeg bij is het advies.

Zoals eerder gezegd, mocht je op je heenreis nog niet in het bezit zijn van een wedstrijdkaartje, koop een enkeltje voor Kaldenkirchen - M'gladbach aangezien het wedstrijdkaartje ook geldt als vervoersbewijs in het VRR gebied (strekt zich tot aan Dortmund). Kaartje voor Venlo - Kaldenkirchen is het zogenaamde "zusatzticket" verkrijgbaar aan de duitse ticketautomaat op station Venlo. Zorg dat je in het midden van de trein zit dan wordt je niet / nauwelijks gecontroleerd tussen de grens. Mochten ze na Kaldenkirchen vragen waar je ingestapt bent zeg je gewoon Kaldenkirchen, de duitse conducteurs vallen in de categorie "niet snugger".

De zuidtribune is de meeste kans op het verkrijgen van een kaartje. Zorg dat je of op de tweede ring zit of in Block 1 of 2 dan heb je geen last van de vangnetten achter het doel.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust en je krijgt een antwoord.

Es gibt nur eine Borussia....die macht vom Niederrhein!!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Joost op aug 24, 2011, 10:14:15
Gladbach is natuurlijk ook niet leuk ;)

Tja wat moet ik hier nu van zeggen.... ;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper