Hoofdmenu

Tsjechie

Gestart door Daffy, apr 18, 2008, 18:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalman

Citaat van: ALenstra op mrt 29, 2015, 14:52:15
Ik ben van 14 mei tot 17 mei in Praag voor het WK ijshockey. Nou is vrijdag 15 mei een rustdag dus ik vroeg me af of er een kans op een voetbalwedstrijd is. Heb de fixtures van o.a. Synot Liga bekeken maar ik begrijp dat de exacte tijden nog vastgesteld moeten worden? Worden in Tsjechie wedstrijden op vrijdag gespeeld?

Jep, ik ga bijvoorbeeld binnen twee weken op vrijdag naar Bohemians 1905 - Banik Ostrava. Er is altijd wel een wedstrijd op vrijdag, maar daarom natuurlijk niet altijd in Praag zelf.

Joost

Citaat van: ALenstra op mrt 29, 2015, 14:52:15
Ik ben van 14 mei tot 17 mei in Praag voor het WK ijshockey. Nou is vrijdag 15 mei een rustdag dus ik vroeg me af of er een kans op een voetbalwedstrijd is. Heb de fixtures van o.a. Synot Liga bekeken maar ik begrijp dat de exacte tijden nog vastgesteld moeten worden? Worden in Tsjechie wedstrijden op vrijdag gespeeld?

Ik ben bang dat je er weinig voetbal zult zien want in eigenlijk alle divisies is er een speelronde op donderdag en zondag gepland. Behalve dus de hoogste divisie.

ALenstra

Het lijkt er op dat Sparta Praag-Slovacko op vrijdag 15 mei gespeeld wordt. Precies als er geen ijshockey is dus ik kan er naar toe. Iemand ervaring met Sparta Praag?

Saltacampos

Citaat van: ALenstra op apr 29, 2015, 14:16:25
Het lijkt er op dat Sparta Praag-Slovacko op vrijdag 15 mei gespeeld wordt. Precies als er geen ijshockey is dus ik kan er naar toe. Iemand ervaring met Sparta Praag?
Ben er ooit eens geweest, maar dat was in 1993, misschien dat het beter is dat iemand die er recenter is geweest reageert. Ik herinner me dat de tram vlak aan het stadion stopte en dat de sfeer indrukwekkend was (maar het was wel een kwalificatiematch voor de Champions League toen). Er werd ook nog een stevig robbertje gevochten tussen beide supportersgroepen (de tegenstander was AIK uit Zweden) aan het stadion. Tickets waren toen spotgoedkoop.
Over land and sea

Freekos79

Citaat van: ALenstra op apr 29, 2015, 14:16:25
Het lijkt er op dat Sparta Praag-Slovacko op vrijdag 15 mei gespeeld wordt. Precies als er geen ijshockey is dus ik kan er naar toe. Iemand ervaring met Sparta Praag?

3 weken terug naar de derby geweest. Erg leuk. Knus, oud stadion waar je binnen gezellig een biertje kan drinken en een worst kan eten. Makkelijk te bereiken met de metro. Sfeer was toen top, maar tegen de mindere gkden is het vaak een stuk  minder druk. Ik zou dicht bij de ultras gaan zitten.die zitten op de korte zijde boven. Eronder zou ik niet doen. Ze gooiden allerlei spul gewoon naar beneden.


Volgende wedstrijd: ?

Voetbalman

Was er ook bij met de derby. Zoals Freekos zegt top verbinding met de metro, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik richting Generali Arena gaan via Letna Park. Indrukwekkend park, met skaters, yummie mummies, en een adembenemend zicht over de stad en de rivier. Stadion zelf vond ik ook best mooi, ik zat in de moderne tribune en dat vond ik toch wel minder. Voordeel was dat ik een perfect zicht had op het veld, maar om de rest van het stadion (supporters) te zien, daarvoor moest ik toeren uithalen. Wat ik uiteraard ook deed.

HRM1880

Citaat van: Freebird op apr 29, 2015, 16:06:13
Was er ook bij met de derby. Zoals Freekos zegt top verbinding met de metro, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik richting Generali Arena gaan via Letna Park. Indrukwekkend park, met skaters, yummie mummies, en een adembenemend zicht over de stad en de rivier. Stadion zelf vond ik ook best mooi, ik zat in de moderne tribune en dat vond ik toch wel minder. Voordeel was dat ik een perfect zicht had op het veld, maar om de rest van het stadion (supporters) te zien, daarvoor moest ik toeren uithalen. Wat ik uiteraard ook deed.
Ik vind het leuker om na de wedstrijd via het park door te gaan. Dan is het naar beneden. ;-)

Voetbalman

Citaat van: HRM1880 op apr 29, 2015, 20:04:05
Ik vind het leuker om na de wedstrijd via het park door te gaan. Dan is het naar beneden. ;-)

Het waren inderdaad redelijk veel trappen, maar zeker de moeite waard ;)

Tijdens de wedstrijd een migraine-aanval gekregen, dus na de match toch snel de metro in hoor. Blij dat die er was -)

GiertjeNL

Ik vertrek morgen met een maatje naar Praag om vervolgens door te reizen naar Jablonec voor het potje van Ajax.
Wie heeft er nog tips voor Praag (helaas geen wedstrijden in de buurt...)

Joost

Ik vind het enorme Strahov stadion in Praag echt geweldig.

Verder moet je er gewoon een beetje als toerist doorheen lopen, daar heb je echt geen tips voor nodig.

Overigens speelt Dynamo Dresden thuis woensdagavond, dat is niet bijzonder ver van Praag.

hgrm

Qua stadions vind ik het Julisce-stadion van Dukla, het stadion van Zizkov en het Dolicek-stadion van Bohemians de moeite van het bekijken waard.

Zizkov ligt pal achter het centraal station, de andere twee zijn makkelijk met de tram te bereiken. Toen ik er was, was binnenkomen ook geen probleem. Bij Dukla moest je langs een loket met een man in uniform (legerclub....) maar dat ging probleemloos. Bij Bohemians waren ze aan het trainen en stond de boel open (inclusief museumpje onder de hoofdtribune) en bij Zizkov kon ik ook zo naar binnen lopen.

Het Strahov-stadion is stadiontechnisch de mooiste, al is het van oorsprong geen voetbalstadion. Het Rosickeho-stadion ernaast is ook de moeite waard. Als je vanaf de binnenstad de rivier oversteekt vind je aan de Ujezd (hoofdstraat parallel aan de rivier) een soort tram die steil de heuvel op gaat. Als je die neemt, kom je bovenop de heuvel in een park met een soort mini-Eiffeltoren. Die kun je beklimmen en vanaf boven heb je een mooi uitzicht op het Strahov-stadion
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: https://www.facebook.com/Tschechischer-Fu%C3%9Fball-315651971897697/?fref=nfUm Viktoria Zizkov steht es ganz mies. Aktueller Stand ist, sie müssen aus dem Stadion ausziehen, sie trainieren derweil bei Sokol Zizkov. Das Stadion soll abgerissen und Wohnungen+Büros entsehen. Grund sind die Schulden für das Areal, denen Viktoria nicht mehr nachkommen kann.

Ganz mieses Ding!

Beetje jammer als dit doorgaat.

HRM1880

Inderdaad zeer jammer nieuws voor zover ik het allemaal begrijp. Wat dan met Vysehrad?

AthleticHolanda

Geen idee, dat vroeg ik me ook al af...