Hoofdmenu

Tsjechie

Gestart door Daffy, apr 18, 2008, 18:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Dukla heeft inderdaad een kleine aanhang. Het stadion van Bohemians is leuker, dus ik zal daar voor gaan.
Edit: Wat AthleticHolanda zegt.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Luccie op jan 03, 2018, 15:16:38
Begin april zit ik een aantal dagen in Praag. Ik wil graag dan een wedstrijd bezoeken en kwam uit op de volgende opties:

Sparta Praag - Dukla Praag
Bohemains 1905 - Viktoria Plzen

ik sta te twijfelen welke wedstrijd ik zal bezoeken.
Zo op het oog is de eerst genoemde wedstrijd het meest aantrekkelijk, maar heb niet het gevoel dat deze derby echt leeft.

Wat zouden jullie mij aanbevelen?

Alvast dank voor de reacties :)


Bohemians!! En dan ff praten met meneer Panenka!
Het ene stadion is het andere niet!

Luccie

Dank voor de reacties en de meningen hierover zijn meer dan duidelijk.

Het stadion van Bohemains is zeker meer dan de moeite waard en ga dan ook voor deze wedstrijd!

Joost

Citaat van: Luccie op jan 04, 2018, 08:50:06
Dank voor de reacties en de meningen hierover zijn meer dan duidelijk.

Het stadion van Bohemains is zeker meer dan de moeite waard en ga dan ook voor deze wedstrijd!

Je moet ook echt naar Strahov, het trainingscomplex van Sparta Praag gaan.

Luccie

Citaat van: Joost op jan 04, 2018, 10:28:52
Je moet ook echt naar Strahov, het trainingscomplex van Sparta Praag gaan.

Bedankt voor de tip, Joost. Ik zal het onthouden als we wat tijd over hebben :)

Saltacampos

#50
Begin jaren negentig heb ik zowel Bohemians als Sparta op een paar dagen tijd bezocht en hoewel Bohemians mij de sympathiekste club van de twee leek en inderdaad een leuk stadion heeft, vond ik de sfeer en de beleving maar tam.
Letna, het stadion van Sparta, vind ik een bijna ideaal voetbalstadion en de sfeer is er indrukwekkend, mede doordat het geluid er enorm blijft hangen, naast het geweldige fanatisme van de aanhang.
Dat was mijn indruk, ruim 25 jaar geleden.
Over land and sea

Robbie

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 03, 2018, 21:25:48

Bohemians!! En dan ff praten met meneer Panenka!

Heeft iemand hier ooit Panenka gezien/ontmoet bij Bohemians?

Joost

Citaat van: Luccie op jan 04, 2018, 14:18:29
Bedankt voor de tip, Joost. Ik zal het onthouden als we wat tijd over hebben :)

Ik zou het omdraaien, ik zou éérst naar Strahov gaan en dan pas kijken of je tijd over hebt.

Je hebt er ook een prachtig uitzicht over de stad.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Robbie op jan 05, 2018, 07:43:27
Heeft iemand hier ooit Panenka gezien/ontmoet bij Bohemians?

Ik heb hem gezien toen ik er was... Was te druk om even met hem te praten. Maar ik heb van anderen die er zijn geweest gehoord dat als je op tijd bent Panenka vaak wel de tijd neemt voor een gesprekje.
Het ene stadion is het andere niet!

Olav

Citaat van: Robbie op jan 05, 2018, 07:43:27
Heeft iemand hier ooit Panenka gezien/ontmoet bij Bohemians?

Ik was er in oktober. Toen ik daar was en het veld op liep (het was gewoon open) kwam er een man die vertelde dat hij bij de club werkte (ik meen te hebben gehoord dat hij aandelen had), maar als ik nu op de naam Panenka google heb ik zo'n gevoel dat dat hem was. Hij boodt aan om een foto van mij te maken bij het stadion. Maar m'n geheugen is niet goed genoeg om zeker te weten dat dat hem was.

Jehoentelaar

Ik denk eraan om in het voorjaar richting Tsjechië te trekken om daar wat wedstrijden te zien. Slovan Liberec of Bohemians Praag moet er sowieso bij en dan aangevuld met wat binnen de mogelijkheden ligt. Normaal probeer ik het zelf wel uit te vogelen, maar is er enige regelmaat in hoe ver van tevoren wedstrijden in deze contreien worden vastgesteld op dag en tijd?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

jdebruin96

Citaat van: Jehoentelaar op nov 13, 2018, 15:10:16
Ik denk eraan om in het voorjaar richting Tsjechië te trekken om daar wat wedstrijden te zien. Slovan Liberec of Bohemians Praag moet er sowieso bij en dan aangevuld met wat binnen de mogelijkheden ligt. Normaal probeer ik het zelf wel uit te vogelen, maar is er enige regelmaat in hoe ver van tevoren wedstrijden in deze contreien worden vastgesteld op dag en tijd?

De wedstrijden worden circa 2 weken van te voren vastgesteld.
Nog een tip: Ga een dagje naar Brno. Buiten het feit dat de stad best gezellig is staat er een schitterende lost ground: Stadion Za Luzankami. Werkelijk een plaatje!

hgrm

Treinen in Tsjechië zijn vrij goedkoop; ik heb ooit een kaartje Praag-Brno gekocht voor een bedrag waarvoor ik hier nog geen kaartje naar Naarden-Bussum zou kunnen kopen. Dus uiteindelijk maar een kaartje eerste klas gekocht.....Ging allemaal heel simpel online.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Pfoe, twee weken van tevoren is behoorlijk krap. Denk dat ik in dat geval een vaste uitvalsbasis kies (Praag) en zodra de wedstrijddata bekend zijn maar zie hoe het valt. Scheelt dat het in die stad verder goed toeven is!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

#59
Citaat van: Jehoentelaar op nov 13, 2018, 16:03:20
Pfoe, twee weken van tevoren is behoorlijk krap. Denk dat ik in dat geval een vaste uitvalsbasis kies (Praag) en zodra de wedstrijddata bekend zijn maar zie hoe het valt. Scheelt dat het in die stad verder goed toeven is!

In Praag heb je 4 clubs in de hoogste klasse (Slavia, Sparta, Bohemians, Dukla); er zullen er vast wel twee thuis spelen. Verder heb je nog Zizkov een divisie lager dat ook de moeite waard is. En in de omgeving heb je met Mlade Boleslav, Pribram, Pilzen, Hradec, Usti nad Labem ook nog genoeg eerste- en tweedeklassers die te bereizen zijn. Zoals gezegd: het OV is in Tsjechië redelijk goed geregeld en goedkoop.

In de buurt van Liberec zit ook Jablonec op het hoogste niveau; dat geeft ook nog een optie.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de leuke grounds in Praag op lager niveau. Loko Vlatavin, Admira Praha, Meteor Praha, Motorlet Praha....

Ik kan me niet voorstellen dat je geen leuk programma kunt verzinnen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen