De Eredivisie 2009 / 2010

Gestart door spons, jun 09, 2009, 17:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Feyenoord begint volgens de website ELF voetbal op zondag 1 augustus met een thuiswedstrijd tegen SC Heerenveen.

Hoe het verdere programma eruit ziet, zal waarschijnlijk in de loop van volgende week bekend worden gemaakt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Het staat allemaal nog lang niet vast. Dat tijdschrift gaat uit van een allereerste concept, dat naar de clubs en gemeenten is gestuurd. Sowieso vinden daar altijd nog wijzigingen in plaats. Dit seizoen werd zelfs het hele schema afgeschoten en moest er een compleet nieuwe komen. Dit omdat men in Arnhem, logischerwijs, liever naar een concert kijkt dan naar het voetbal van Vitesse.

Joost

Het tijdschrift heeft zich gebaseerd op een verzonnen bron. Hoe immers kun je PSV en NAC laten spelen op zaterdag terwijl zij donderdag europees spelen. En misschien nog wel grappiger, op het moment van Roda v Sparta vinden in het stadion de laatste voorbereidingen plaats voor het slotweekend van het Wereld Muziek Concours.

spons

Citaat van: Joost op jun 10, 2009, 09:53:10
En misschien nog wel grappiger, op het moment van Roda v Sparta vinden in het stadion de laatste voorbereidingen plaats voor het slotweekend van het Wereld Muziek Concours.

Volgens mij is het bezitten van een geschikte locatie de verantwoording van de desbetreffende club.

Er was al lang bekend dat de competite dat weekend zou beginnen dus hadden ze het stadion nooit voor andere doeleinden moeten verhuren.


2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op jun 10, 2009, 12:45:13
Volgens mij is het bezitten van een geschikte locatie de verantwoording van de desbetreffende club.

Er was al lang bekend dat de competite dat weekend zou beginnen dus hadden ze het stadion nooit voor andere doeleinden moeten verhuren.

Dan is de vraag, wie was er eerst. Het WMC is een WK voor amateurblaasorkesten, marching- en showbands, slagwerkensembles en dirigenten met hoogwaardige concerten door meest professionele orkesten en ensembles. Het wordt vierjaarlijks gehouden in Kerkrade met de mars en showwedstrijden vier weekenden lang in het stadion. het is een gigantisch evenement dat al jaren vantevoren wordt gepland.

Sowieso wordt het stadion niet verhuurd maar bestaat er een overeenkomst tussen Roda en de organisatie dat het stadion gebruikt mag worden. De data van het WMC staan al vast voor een aantal edities dus dat het stadion bezet was is al minstens 6 jaar bekend.


spons

Daar heeft de KNVB denk ik niets mee te maken die stellen gewoon eisen aan een club, maar misschien kan Roda nog een thuiswedstrijd in Sittard spelen.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Houseman

Als Vitesse wedstrijden kan verplaatsen vanwege Marco Borsato moet het Roda ook wel lukken. Bovendien is dit schema niet correct dus is deze discussie van weinig waarde volgens mij.

Sebastiaan_W

Dat is echt de verantwoording van de clubs als er op speeldagen andere evenementen zijn in de stadions. Het gebeuren in de Gelredome was echt te belachelijk voor woorden.

Batflyer

Citaat van: Joost op jun 10, 2009, 13:26:55
Dan is de vraag, wie was er eerst. Het WMC is een WK voor amateurblaasorkesten, marching- en showbands, slagwerkensembles en dirigenten met hoogwaardige concerten door meest professionele orkesten en ensembles. Het wordt vierjaarlijks gehouden in Kerkrade met de mars en showwedstrijden vier weekenden lang in het stadion. het is een gigantisch evenement dat al jaren vantevoren wordt gepland.

Sowieso wordt het stadion niet verhuurd maar bestaat er een overeenkomst tussen Roda en de organisatie dat het stadion gebruikt mag worden. De data van het WMC staan al vast voor een aantal edities dus dat het stadion bezet was is al minstens 6 jaar bekend.

Ik heb vier jaar geleden meegedaan aan de marchingwedstrijden op het WMC. Het is inderdaad een mega-evenement, waarbij data al lang bekend zijn voordat de KNVB een competitieprogramma in elkaar puzzelt. De KNVB kan moeilijk verlangen dat het WMC even een paar data verandert, zodat al die deelnemers van over de hele wereld de vliegtickets kunnen annuleren.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Joost

Citaat van: witte leeuw op jun 10, 2009, 14:20:53
Dat is echt de verantwoording van de clubs als er op speeldagen andere evenementen zijn in de stadions. Het gebeuren in de Gelredome was echt te belachelijk voor woorden.

Er is, vind ik, een verschil tussen planbare evenmenten zoals Marco Borsato en iets vaststaand zoals het WMC.

spons

Citaat van: Batflyer op jun 10, 2009, 14:27:16
Ik heb vier jaar geleden meegedaan aan de marchingwedstrijden op het WMC. Het is inderdaad een mega-evenement, waarbij data al lang bekend zijn voordat de KNVB een competitieprogramma in elkaar puzzelt. De KNVB kan moeilijk verlangen dat het WMC even een paar data verandert, zodat al die deelnemers van over de hele wereld de vliegtickets kunnen annuleren.

Het primaire doel van een VOETBALstadion is voetbal, er is pas ruimte voor andere evenementen als een stadion die dag niet gebruikt hoeft te worden.

De KNVB is hier veel te makkelijk in, als je europees voetbal zou spelen en je zegt tegen de UEFA dat je die dag niet kunt spelen of de burgemeester verbied een wedstrijd dan wordt je gewoon uit het toernooi gezet maar dan kan er opeens wel altijd gespeeld worden.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Ik zie het verschil niet. Vroeger was een voetbalstadion een voetbalstadion, tegenwoordig hebben clubs allerlei constructies wat betreft het stadionbeheer en worden er allerlei evenementen georganiseerd. Hartstikke leuk en aardig, maar dan moeten clubs voor die speeldag maar een ander speelveld zien te regelen of er voor zorgen dat het gedurende het seizoen niet wordt verhuurd voor evenementen of wat dan ook. Clubs weten ook dat de seizoenen niet altijd op dezelfde data beginnen.

En dan kan een evenement wel vaststaand of planbaar zijn(ik zie het verschil al helemaal niet), dat is niet aan de KNVB om er rekening mee te houden.

Joost

Citaat van: witte leeuw op jun 10, 2009, 15:07:39
Ik zie het verschil niet. Vroeger was een voetbalstadion een voetbalstadion, tegenwoordig hebben clubs allerlei constructies wat betreft het stadionbeheer en worden er allerlei evenementen georganiseerd. Hartstikke leuk en aardig, maar dan moeten clubs voor die speeldag maar een ander speelveld zien te regelen of er voor zorgen dat het gedurende het seizoen niet wordt verhuurd voor evenementen of wat dan ook. Clubs weten ook dat de seizoenen niet altijd op dezelfde data beginnen.

En dan kan een evenement wel vaststaand of planbaar zijn(ik zie het verschil al helemaal niet), dat is niet aan de KNVB om er rekening mee te houden.

het WMC wordt al sinds de jaren 60 ihet stadion gehouden in de maand juli en eventueel de eerste paar dagen van augustus. Dat is nog nooit in het voetbalseizoen gevallen. Dat is verschillend met bijvoorbeeld het Gelredome waar ze middenin het seizoen een evenement plannen.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op jun 10, 2009, 15:15:24
het WMC wordt al sinds de jaren 60 ihet stadion gehouden in de maand juli en eventueel de eerste paar dagen van augustus. Dat is nog nooit in het voetbalseizoen gevallen. Dat is verschillend met bijvoorbeeld het Gelredome waar ze middenin het seizoen een evenement plannen.

Leuk en aardig, maar dan nog is de primaire functie toch VOETBALstadion en dan vind ik niet dat de KNVB rekening hoeft te houden met een evenement wat sinds de jaren '60 in een stadion wordt gehouden.

Die lijsten die clubs en gemeentes voor het nieuwe seizoen inleveren wordt ook met het seizoen gekker.

Rokerman

Volgens mij zijn in NL de meeste clubs geen eigenaar (meer) van het stadion waar ze af en toe in mogen spelen. Kortom, de eigenaar (meestal gemeente) beslist of het stadion verhuurd wordt en waarvoor. Lijkt mij dus wie het eerst komt.....
FTM