Hoofdmenu

Overzicht 2020

Gestart door rogo_breda, dec 30, 2020, 10:44:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watergatehopper


6 wedstrijden
6 nieuwe stadions
5 in het buitenland (1x ENG, 2x DE, 2x BE)

Almere - Fanny Blankers Koen
Nijlen - Ophoven
Brussel - stade communal de Jette
Cambridge - Abbey stadium
Herne - am Schloss
Bergisch Gladbach - Paffrather Straße

16 goals, geen 0 - 0.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Hunebed on tour

Waar het seizoen erg mooi begon met het bezoeken van Griffin Park op 11 januari is er daarna niet veel meer bijgekomen.
In totaal 19 wedstrijden bezocht in 4 verschillende landen. 13 nieuwe stadions bezocht afgelopen jaar.

jdebruin96

Het seizoen begon zoveel belovend, uiteindelijk slechts 3 potjes gezien. Waren gelukkig allen wel hele leuke potjes.

- AS Roma - Juventus
- Beerschot - Lommel SK
- KV Oostende - Racing Genk

Bier und Bratwurst

In 2020 heb ik 49 wedstrijden gezien in 42 stadions waarvan 31 nieuwe stadions

5 landen:
               Duitsland   18
               Polen         4
               Tsjechië     3
               Engeland    1
               Nederland  rest
Het ene stadion is het andere niet!

Nort

Het voetbal ligt stil en ook de 'zin' om terug te blikken op 2020. Het jaar begon goed met twee weekenden Schotland en een weekend Engeland. Het vervolg zou nog beter zijn met een heerlijke paastrip en een lang weekend Marokko...

Uiteindelijk zag ik in totaal 28 wedstrijden in 6 landen (15 wedstrijden in het buitenland), maar bezocht ik voor het eerst in 10 jaar geen nieuw land.

De top-5:

1.   AFC Bournemouth 0-3 Watford 11-01-2020
Het bezoeken van Bournemouth in de Premier League was zo goed als uitgesloten door de beperkte beschikbaarheid van kaartjes. Echter kon ik via een bekende Watford fan, vier kaartjes aankomen voor het uitvak. De sfeer in het uitvak was om te genieten en mede dankzij een 0-3 overwinning, kwam Watford virtueel boven de degradatie streep uit. Bournemouth werd gecombineerd een verblijf in Portsmouth en een bezoek aan de plaatselijke FC. Een perfecte combinatie tussen een klassiek stadion en voetbal op niveau met een fijne sfeer. 


2.   Pollok FC 2-0 Hurlford United 18-01-2020
De bekendste junior club van Glasgow heeft een heerlijk terrein met een mix van diverse staantribunes. De flats op de achtergrond en de 'wetteloosheid' bij de organisatie van Juniors (geen stewards, geen politie), was wel eens fijn in de UK. De opkomst was met 600 toeschouwers goed te noemen en er hing een lekkere fanatieke sfeer. Het meegebrachte blikje bier werd in het begin nog in het geniep genuttigd, maar al snel bleek het aantal mensen met bier of Buckfast in de tientallen te lopen. Het bier heeft ook z'n keerzijde, want de 1-0 werd gemist omdat ondergetekende de blaas aan het legen was. 


3.   Stahl Brandenburg 5-0 Wittstock 10-10-2020
In oktober gingen de grenzen weer geleidelijk op slot en zagen we kans om nog één keer diep Duitsland in te trekken. Het eerste doel was het Olympisch Stadion, maar 18 uur voor de aftrap besloot de Burgemeester om alle toeschouwers bij sportwedstrijden in München tot nader order te weren. Gelukkig kende ze in voormalig Oost-Duitsland niet z'n strenge regelgeving en hield niemand zich in Brandenburg aan de social-distancings regels. Het stadion van Brandenburg is nog een echte ouderwetse klassieker, al zijn jammer genoeg de lichtmasten wel gesloopt, met een klassiek scorebord en omroep hokje.


4.   AFC 6-3 Rijnsburgse Boys 08-02-2020
Een wedstrijd in Amsterdam in de top-5? Tja, er zijn wel gekkere dingen in 2020 gebeurd die we nooit voor mogelijk hadden gehouden. Bij mijn bezoek wist ik dat het hoofdveld op de nominatie stond om gesloopt te worden. Echter werd ik bij binnenkomst verteld dat het zou gebeuren na afloop van deze wedstrijd. De ligging van het sportpark is op z'n minst bijzonder te noemen. Midden in de megalomane Zuid-As, waar een simpel kantoor een status symbool is geworden. In druilige weersomstandigheden zorgde beide ploegen voor een heerlijk duel met in totaal 9 doelpunten. Na afloop nam de jeugd beslag van het veld en twee dagen later reden de bulldozers het terrein op.


5.   AFC Wimbledon 0-0 Bolton Wanderers 07-03-2020
Kingsmeadow werd bezocht met een klassieke dagtrip. Wekkertje vroeg, de tunnel in, om 12:00 de auto bij het stadion parkeren en op zoek naar een kroeg/restaurant voor een goede lunch. De bezoekers waren praktisch al gedegradeerd, maar toch hadden z'n 1.000 fans de lange rit van Bolton naar het Zuiden gemaakt. Een fijne wedstrijd werd het allerminst en we zagen een onvermakelijke 0-0. Na afloop bleek het niet alleen de laatste wedstrijd voor maanden te zijn, maar het zou ook de laatste wedstrijd op Kingsmeadow van AFC Wimbledon zijn. In september keerden zij terug naar hun oude wijk en hebben de dames van Chelsea voortaan het alleenrecht van het fijne kleine, non-league ogend, stadionnetje.