Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Is Brussels tegen Woluwe (2e Klasse) eigenlijk een wedstrijd die wat leeft onder de fans?

Joost

Citaat van: Hugo op dec 19, 2011, 20:52:12
Is Brussels tegen Woluwe (2e Klasse) eigenlijk een wedstrijd die wat leeft onder de fans?

Ik kan helaas momenteel eventjes niet de toeschouwerstabel tevoorschijn toveren. Maar Woluwe trekt niet vaak meer dan 500 toeschouwers. Zouden die allemaal naar de andere kant van Brussel trekken dan is het uitvak nog niet vol.

Bier und Bratwurst

Ik ben bij de derby  in het Stade Fallon dit jaar geweest. Toen waren er maar 1100 toeschouwers.
White Star heeft een hele kleine aanhang.Meer dan de helft was ook RWDM/Brussels aanhanger.
Het ene stadion is het andere niet!

Niels_Zitterd

Ik refereerde er al in een ander topic naar, maar ik zal de vraag hier even voorleggen.
In mijn foto bestand zitten, van veel terreinen in België, foto's zonder wedstrijd. Is er interesse in als ik daar een apart foto topic open op het forum?

AthleticHolanda

Citaat van: Niels_Zitterd op jan 17, 2012, 12:29:55
In mijn foto bestand zitten, van veel terreinen in België, foto's zonder wedstrijd. Is er interesse in als ik daar een apart foto topic open op het forum?

Ja!!!

georgesv

Citaat van: Niels_Zitterd op jan 17, 2012, 12:29:55
Ik refereerde er al in een ander topic naar, maar ik zal de vraag hier even voorleggen.
In mijn foto bestand zitten, van veel terreinen in België, foto's zonder wedstrijd. Is er interesse in als ik daar een apart foto topic open op het forum?


Han

Ik was ooit bij de wedstrijd Lokeren vs Newcastle United; vermoedelijk Intertoto.
Rechts van de hoofdtribune bevond zich no man's land en dat is heden ten dage nog steeds zo. Ik ben er niet in geslaagd om een foto te vinden van wat vermoedelijk ooit de (Oost?) -Tribune was. Wel zag ik op de officiële clubsite een flits op een 'videoclip'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op dec 13, 2012, 21:31:16
Ik was ooit bij de wedstrijd Lokeren vs Newcastle United; vermoedelijk Intertoto.
Rechts van de hoofdtribune bevond zich no man's land en dat is heden ten dage nog steeds zo. Ik ben er niet in geslaagd om een foto te vinden van wat vermoedelijk ooit de (Oost?) -Tribune was. Wel zag ik op de officiële clubsite een flits op een 'videoclip'.

Je was er net te laat. De wedstrijd waar je op doelt was in 2001, de betreffende (zuid) tribune werd in 2000 gesloten en afgebroken.

Ik heb wel een foto uit het boek Voetbaltempels van de Lage Landen van Stefan van Loock maar deze is genomen uit de noord-west hoek van het stadion. De heel kleine tribune aan de zuidkant is nauwelijks zichtbaar.

Daarop is ook te zien dat sinds 2000 te hoofdtribune zoals jij die zag vergroot is.
Op mijn foto uit 2008 kun je de nieuwbouw zien:

Het betreft het deel aan de linkerzijde zonder lichten aan het dak. Als je naar de opbouw van de tribune kijkt is het de grote ingang iets links van het midden plus alles links daarvan dat nieuw is.

Tijdens jou bezoek werd de kleinere hoofdtribune geflankeerd door enkele rijden staantribune. Exact dat is wat er ook aan de zuidzijde van het stadion stond. Onoverdekt.

Hier vind je iets van foto's:
http://www.sporting.be/site/verbouwingen-aan-het-daknamstadion-tussen-2000-en-2003

En specifiek op deze foto zie je een klein gedeelte van de oude zuid tribune:
http://www.sporting.be/images/stadium/bouw08g.jpg

Meer hier:
http://www.sporting.be/site/het-daknamstadion-voor-de-verbouwingen-van-2000-2003

manus

ik ga volgende week naar standard luik-club brugge weet iemand waar je het best kunt parkeren??

wekke

Citaat van: manus op dec 15, 2012, 11:57:25
ik ga volgende week naar standard luik-club brugge weet iemand waar je het best kunt parkeren??

De parkeergelegenheden rond Sclessin zijn een ware ramp. Vertrek op tijd en zoek je een plaatsje naast de weg. Let wel goed op de verkeersborden. Je zou de eerste niet zijn die weg gesleept wordt.

voetbalfan

Aan de andere kant van de maas en dan de brug over met vele Standard-supporters en geeft je tevens een mooi zicht op het stadion.

Nort

Citaat van: manus op dec 15, 2012, 11:57:25
ik ga volgende week naar standard luik-club brugge weet iemand waar je het best kunt parkeren??

Als je vroeg bent kun je redelijk dicht bij het stadion parkeren, wij waren er ong. 2 uur van te voren en hebben op de stoep (zoals alle andere) geparkeerd. Als je niet zeker weet of je er mag parkeren zou ik de mensen in de buurt even vragen, zij weten het vaak als beste.

HRM1880

Citaat van: voetbalfan op dec 15, 2012, 12:39:25
Aan de andere kant van de maas en dan de brug over met vele Standard-supporters en geeft je tevens een mooi zicht op het stadion.
Dit! Gewoon aan de andere kant van de Maas. Brug wordt na de wedstrijd toch verkeersvrij gemaakt.
Anders zit er achter de hoofdtribune ook een grote parking.

Han

Citaat van: Joost op dec 13, 2012, 21:56:58
Je was er net te laat. De wedstrijd waar je op doelt was in 2001, de betreffende (zuid) tribune werd in 2000 gesloten en afgebroken.

Zeer bedankt voor de gedocumenteerde response! Dan durf ik ook wel iets te vragen over Zulte Waregem:

CiteerIn de gloriedagen van Essevee kon het Regenboogstadion meer dan 20.000 mensen herbergen en werden er verschillende malen Europese clubs ontvangen. Er waren toen twee staantribunes achter de doelen (vakken X en Y), één daarvan (vak Y - kant Zwembad) is na de promotie naar Eerste Klasse in 2005 neergehaald en vervangen door een reclamewand.

Die reclamewand is prominent zichtbaar, aan de rechterkant vanuit camera-optiek bij samenvattingen op de BRT. Ik heb van die voormalige tribune geen materiaal aan kunnen treffen en ik ben níet lui.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Sander11

Zaterdag mogelijk naar AA Gent iemand voor de zaterdagmiddag nog Tips om wat te bezoeken?!
HEYA DEN BOSCH!