Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Nou Hugo, ik stel voor dat we in Antwerpen parkeren bij de luchthaven en ons per parachute boven de Ghelamco laten droppen.

georgesv

nog beter is een bus te nemen vanuit bvb `Gentbrugge , erg makkelijk en goedkoop, na de match kan je meteen bus terug nemen
een recent verslag van paar groundhoppers: http://lostboyos.wordpress.com/2014/08/22/lost-in-gent/

jona93

Citaat van: georgesv op aug 27, 2014, 14:59:32
nog beter is een bus te nemen vanuit bvb `Gentbrugge , erg makkelijk en goedkoop, na de match kan je meteen bus terug nemen
een recent verslag van paar groundhoppers: http://lostboyos.wordpress.com/2014/08/22/lost-in-gent/
Idd toffe mensen die groundhoppers was er mee dat weekend naar de Brugse derby geweest waar er ook een verslag op staat op hun site
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Hugo

Parkeren bij AA Gent viel erg mee ondanks dat we vrij laat in Gent aankwamen. Ik had de navigatie ingesteld op de straat die Syntric opgaf. De route daarheen voerde door een woonwijk waar ik diverse fans zag lopen. Auto snel in zijstraat geparkeerd en achter de meute aan in 20 minuten bij het stadion. Ik was zeer onder de indruk van het de Ghelamco Arena/Arteveldestadion, ziet er aan de buitenkant al fraai uit met het glas en het vele licht. Aan het interieur viel mij vooral de piekfijne afwerking op, er was duidelijk genoeg budget.

Joost

Wellicht interessant voor iedereen die geen auto heeft; de Deutsch Bahn onderhoud een bus(!)dienst van Dusseldorf via Eindhoven naar Antwerpen en van Dusseldorf via Roermond naar Brussel.

Met beide diensten kun je prima op zondagmiddag een potje bezoeken in Antwerpen of Brussel en omgeving.

hgrm

Wellicht is het een stille hint om de IJzeren Rijn weer open te krijgen?

Wat in ieder geval ook interessant kan zijn is dat de Belgische Spoorwegen plannen hebben om de treindienst tussen Neerpelt en Weert te hervatten. Daarmee krijgt Belgisch Limburg een goede verbinding met Nederland.
Wanneer dit zou moeten gaan gebeuren is nog onduidelijk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Ik denk nooit. Er zullen altijd wel ergens 3 bomen staan die toch niet zomaar gekapt mogen worden :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: hgrm op okt 21, 2014, 16:22:55
Wellicht is het een stille hint om de IJzeren Rijn weer open te krijgen?

Wat in ieder geval ook interessant kan zijn is dat de Belgische Spoorwegen plannen hebben om de treindienst tussen Neerpelt en Weert te hervatten. Daarmee krijgt Belgisch Limburg een goede verbinding met Nederland.
Wanneer dit zou moeten gaan gebeuren is nog onduidelijk.

Ik zie Limburg nog eerder onafhankelijk worden dan dat de Ijzeren Rijn heropent wordt.

Citaat van: 3434 op okt 21, 2014, 16:35:54
Ik denk nooit. Er zullen altijd wel ergens 3 bomen staan die toch niet zomaar gekapt mogen worden :)
In dit geval is dat niet zo, het spoor ligt er al en af en toe rijdt er zelfs een goederentrein overheen.
Sowieso rijdt de trein al tot Hamont sinds dit voorjaar en is het naar Weert echt maar een heel klein stukje.


Hoekie_B

Beste heren,

Morgen maak ik een tripje naar Lille-Everton en wil op de heenreis wat stadionnetjes in belgie aan doen.
Ik heb nu dit lijstje op de route:
Freethiel  - Beveren
Puyenbeke stadion - Sint Niklaas
Daknam stadion – Lokeren
Ghelamco arena – Gent (AA Gent)
Emanuel Hielstadion – Gent (Gent Zeehaven)
Marcel de Kerpelstadion – Wetteren (Standaard Wetteren)
Van de Wielestadion – Deinze (SK Deinze)
Regenboogstadion –Waregem (Zulte Waregem)
Forestierstadion – Harelbeke
Guldensporenstadion – Kortrijk (KV Kortrijk)
Stade Le Cannonier – Moeskroen (Moeskroen Peruwelz)

Mis ik nog iets wat ik wel zou moeten bezoeken? Staat er iets bij wat niet meer bestaat?

georgesv


Emanuel Hielstadion – Gent (Gent Zeehaven) is nu een atletiekstadion, enkel nog de hoofdtribune staat er.
Regenboogstadion –Waregem (Zulte Waregem) zijn ze nieuwe tribune a h bouwen

jona93

Als je van Brussel komt in de richting van Gent ligt er naast de autostrade een stadion van Eendracht Hekelgem gewoon afrit Affligem nemen richting de lichten en dan naar rechts over de rotonde en je bent er
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Hoekie_B

Toch andere route genomen langs Charleroi, La Louviere en Mons.
Het tweede stadion in Charleroi (Olympique Charleroi?) was hermetisch afgesloten, wordt daar nog gevoetbald?

Hoogtepunt was de oude hoofdtribune van Mons, volgens mij staat die op het punt gesloopt te worden. Binnen alleen maar rommel. oude mappen, spandoeken en andere rotzooi. Zelfs in de fanshop lagen nog enkele sjaals en andere attributen. Alsof het zo snel mogelijk verlaten moest worden.

Saltacampos

Citaat van: georgesv op okt 22, 2014, 14:30:18
Emanuel Hielstadion – Gent (Gent Zeehaven) is nu een atletiekstadion, enkel nog de hoofdtribune staat er.
Regenboogstadion –Waregem (Zulte Waregem) zijn ze nieuwe tribune a h bouwen
Ook aan de hoofdtribune worden nu veranderingen aangebracht. Het lijkt in bijna niets meer op het oude stadion.
Over land and sea

Bier und Bratwurst

Citaat van: rrcg1899 op okt 24, 2014, 15:26:00
Ook aan de hoofdtribune worden nu veranderingen aangebracht. Het lijkt in bijna niets meer op het oude stadion.

Waarom moest Gent-Zeehaven daar dan überhaupt weg? Ze hadden daar toch dan ook kunnen blijven nu dat stadion voor atletiek word gebruikt? Ik dacht dat er huizen of kantoren werden gebouwd toen ze weggingen naar Oostakker.
Het ene stadion is het andere niet!

Saltacampos

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 24, 2014, 19:14:57
Waarom moest Gent-Zeehaven daar dan überhaupt weg? Ze hadden daar toch dan ook kunnen blijven nu dat stadion voor atletiek word gebruikt? Ik dacht dat er huizen of kantoren werden gebouwd toen ze weggingen naar Oostakker.
Een combinatie van redenen:
*begin jaren 2000 fuseerde de club met Standaard Meulestede en KFC Oostakker (twee totaal zinloze fusies), waardoor niet alleen een pak verborgen schulden van Oostakker werden bekomen, maar ook veel te veel terreinen waar huur voor moest worden betaald aan de stad. De jeugdafdeling belandde in het nieuwe complex in Oostakker, het eerste elftal bleef in Gentbrugge, wat niet echt wenselijk werd geacht voor de cohesie tussen beide, in Gentbrugge was te weinig plaats, zeker omdat het vroegere B-terrein al door de atletiekclub werd gebruikt
*sommige mensen in het bestuur wilden een nieuwe VIP-ruimte laten bouwen voor de club, maar de plannen voor Gentbrugge werden geweigerd door stedenbouw, hierdoor wendde men (met druk van de stad en van in de atletiekclub actieve politici) de steven naar Oostakker, daar werd wel toestemming gegeven
*het bestuur heeft altijd gezegd dat ze door de stad zijn gedwongen naar Oostakker te verhuizen, maar het verhaal met de VIP-ruimte brengt een veel genuanceerder verhaal

Pijnlijke details zijn dat de club tot de jaren zestig eigenaar was van het hele complex in Gentbrugge (kort nadien wegens schulden aan de stad verkocht) en dat de atletiekclub die toen begon, toestemming kreeg van de voetbalclub om daar te beginnen en de terreinen ook te gebruiken, ze konden toen niet weten dat de atletiekclub zich later als een koekoeksjong zou gedragen en de oorspronkelijke gastheer met hulp van de nieuwe eigenaar (de stad) zou verjagen.

Resultaat: een traditioneel en voor ons supporters echt "thuis" stadion (sinds 1905 onafgebroken door de club gebruikt) midden in een volkse buurt waar een groot deel van de aanhang vandaan komt, werd ingeruild voor een zielloos afgelegen sportcomplex in een residentiële buurt van een andere deelgemeente waar niemand iets voor de club voelt. Enfin, het verhaal van veel nu kleine clubs die vroeger groot waren zeker ?

Voor mij dus een combinatie van incompetent clubbestuur (dat enkel kijkt naar het eigen belang, niet dat van de club) en betere "pr" (of vriendjespolitiek) van de atletiekclub bij de stad...
Over land and sea