Week 43 maandag 25 oktober t/m zondag 31 oktober

Gestart door AthleticHolanda, okt 13, 2010, 21:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclebob

Klopt, 1989/90. Uit het seizoen met de 1-1 in de Beatrixstraat
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

Voor ons het mooiste seizoen. Het jaar erop in de Kuip was waardeloos, alhoewel ik toch nog aardig wat uitwedstrijden heb meegepakt. Klinkt gek: NAC had in 1991 beter kunnen promoveren: dan was SVV ongetwijfeld niet met Dordrecht gefuseerd, maar gewoon in Schiedam verder gegaan in de 1e divisie.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

Dat klopt, ik kan het niet nalaten om er altijd even langs te rijden. Ook al doen de lichtmasten het al 3 jaar niet meer, zijn de staantribunes begroeid met brandnetels en mos... Harga is de jaren 80!!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Prachtig stadionnetje inderdaad in Schiedam, het is toch altijd jammer om te zien dat clubs als Wageningen, Vlaardingen, Haarlem en SVV zijn 'verdwenen'. Hoe slecht ze soms ook warne en hoe weinig publiek er zat, ze hoorden er toch bij.

ðe waan

Jammer ook dat SVV het niet zelfstandig als amateurclub kon bolwerken. SVVSMC ziet er niet uit natuurlijk.

Cyclebob

Citaat van: Breda op nov 03, 2010, 21:36:30
Toevallig dat juist over NAC in dat enerverende seizoen 1990/91 een aardig stuk staat in de Voetbal International die vandaag is uitgekomen: pp. 62-63. Wie meer over Toto Cornelissen en Whopper de Grauw te weten wil komen, moet het beslist even lezen.

Ik heb 'm voor me liggen. Was voor NAC inderdaad een seizoen met hoge uitslagen.
Zie je dat shirt in Breda nog wel eens op de tribune?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

Citaat van: ðe waan op nov 04, 2010, 11:55:09
Jammer ook dat SVV het niet zelfstandig als amateurclub kon bolwerken. SVVSMC ziet er niet uit natuurlijk.
SVV had in 1997 als tweedeklasser te maken met groot gebrek aan sponsors, dreef op een grote groep (bejaarde) vrijwilligers en had een grote jeugdopleiding. SMC (eigenlijk de voorloper ervan, SFC) was het speeltje van autohandelaren, promoveerde vaker dan SVV en had geen stadion. Na een hoop gelazer in het bestuur zijn deze mannen incl. hun aanhang en de betalingen zo goed als allemaal verdwenen en zitten we met een afgezakte voetbalclub met een bijna dodelijke belastingschuld.

Wat nog blijft zijn het stadion, een paar die-hard SVV supporters, een aantal SVV'ers op leeftijd die elkaar bij de wedstrijden ontmoet en een jeugdafdeling die met de historie niets van doen heeft.
Nu wordt er gesproken over een nieuwe fusie met SVDPW. Ik wil niet over de naam nedenken (...). Het mooist zou zijn dat hierin in ieder geval de rood-groene kleuren voortleven. Nu is in de statuten is opgenomen dat de clubcleuren oranje zijn.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

Citaat van: Breda op nov 04, 2010, 14:43:47
In maart 2008 heb ik een tijdje staan praten met de huidige voorzitter van SVVSMC, die toevalligerwijs ook Van Dijk heet maar geen familie is van John. Die vertelde dat op iedere jaarvergadering punt 1 op de agenda een voorstel van supporters is om de clubkleuren te veranderen van oranje naar roodgroen - een voorstel dat ieder jaar weer afgewezen wordt. Blijkbaar zitten er dus genoeg SMC'ers in de leiding om dergelijke nostalgische ideeën de kop in te drukken?
Inderdaad geen familie. Deze aardige man (heeft me ook wel eens een lift gegeven toen ik met panne stond na een wedstrijd in Lisse) heeft echter geen Schiedams voetbalverleden en staat hier ook niet achter.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga