Stijgers & Dalers 2012/13

Gestart door Joost, apr 08, 2013, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Freekos79 op apr 23, 2013, 10:40:08
Weet iemand wanneer er een uitspraak komt mbt de licentie van Beerschot?
Geen idee, in alle nieuwsberichten is dat niet te vinden.

wekke


3434

Is het niet zo dat als het BAS zegt dat de licentie onterecht geweigerd is dat de KBVB dan een licentie moet geven?  Als ze weer alles moeten keuren is dat toch dubbelwerk? En waarom zouden ze van hun standpunt veranderen vraag ik me af, de feiten zijn toch de feiten.

Of kijk het BAS enkel naar 'procedurefouten', ik bedoel de manier waarop ze de beslissing genomen hebben zoals het hof van Cassatie?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Ik meende gelezen te hebben dat het BAS weldegelijk de inhoud van het dossier bekijkt en niet enkel eventueleprocedurefouten. Over de invloed van hun beslissing heb ik twee verschillende opties gehoord: het definitief toezeggen van een licentie of de licentiecommissie verplichten om het dossier weer helemaal te bekijken. Welke van beide correct is, weet ik zelf niet.

Joost

Citaat van: wekke op apr 23, 2013, 11:22:45
Toch gevonden. Via nr10.be. Het BAS doet zijn uitspraak op 5 mei.

http://www.nr10.be/tweedeklasse/nieuws/item/bas-bepaalt-dag-des-oordeels-voor-beerschot
Dat bericht is van vandaag en stond er volgens mij nog niet vanochtend.

Ook Boussu Dour Borinage stapt naar het BAS.
WS Woluwe gaat met een gehavende selectie en zonder trainer (die wel Eupen versloeg) de eindronde in en wil volgend jaar verder als... jawel... RWDM.
Ze hebben daarnaast een aanvraag ingediend om het Edmond Machtens Stadion te spelen vanaf komend seizoen.
Mogi Bayat wil topspelers naar Woluwe brengen en er zou een budget zijn van 6 miljoen.

Wat ik zelf nog het meest gekke vind is dat de clubs door naar het BAS te stappen zichzelf meer tijd gunnen. Er is een deadline voor het indienen van een licentie. Waarom worden zaken die daarna nog geregeld worden meegenomen in het dossier?

3434

Ze moeten gewoon ooit zeggen: genoeg is genoeg! Zaken blijven al jaren aanslepen en zo worden er weer precedenten gecreëerd..

Volgend jaar 20 ploegen in 2de klasse.. Er moet gewoon een finale datum komen waar alles stopt. Indien de club dan toch onrecht is aangedaan is dat jammer. X-aantal weken om alles in orde te krijgen en gedaan. Waarom zou ge u als club nog haasten om alles in orde te brengen?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

In Nederland staat in de bondsstatuten dat het sectiebestuur kan beslissen om een club bijvoorbeeld uit de competitie te nemen en dat er geen beroep tegen die beslissing mogelijk is. Dat weten clubs (want door deel te nemen aan de competitie committeren ze zich aan de statuten) en als het eens een keer gebeurt, wordt de beslissing geaccepteerd en is er geen gezeik.
Waarom zou zoiets in België niet kunnen???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: 3434 op apr 23, 2013, 14:06:06
Ze moeten gewoon ooit zeggen: genoeg is genoeg! Zaken blijven al jaren aanslepen en zo worden er weer precedenten gecreëerd..

Volgend jaar 20 ploegen in 2de klasse.. Er moet gewoon een finale datum komen waar alles stopt. Indien de club dan toch onrecht is aangedaan is dat jammer. X-aantal weken om alles in orde te krijgen en gedaan. Waarom zou ge u als club nog haasten om alles in orde te brengen?
Het hele BAS is een orgaan te ver.

Je dient een aanvraag in, eventueel kun je in beroep gaan tegen die weigering. Waarom zou er dan NOG een beroepsmogelijkheid zijn?

Het grote verschil is wel het volgende;
(uit het Bondsreglement)
Het Belgisch Arbitragehof voor de Sport herneemt de zaak in zijn geheel zowel in rechte als in feiten en heeft volheid van rechtsmacht. Zij beoordeelt de zaak evenwel met dezelfde beoordelingsbevoegdheid als de Licentiecommissie voor Hoger Beroep. Dit wil zeggen dat het Belgisch Arbitragehof voor de Sport mag rekening houden met alle nieuwe betalingen of nieuwe akkoorden inzake afbetaling. Het Belgisch Arbitragehof voor de Sport is verplicht na te gaan of de sedert de behandeling in beroep de ontstane nieuwe schulden als bedoeld in Art. 406.12.4° zijn voldaan en ze zal ook rekening houden met alle nieuwe feiten.


Freekos79

Citaat van: wekke op apr 23, 2013, 11:22:45
Toch gevonden. Via nr10.be. Het BAS doet zijn uitspraak op 5 mei.

http://www.nr10.be/tweedeklasse/nieuws/item/bas-bepaalt-dag-des-oordeels-voor-beerschot

Thanks Wekke! Ben erg benieuwd naar het vervolg van deze soap.
Volgende wedstrijd: ?

cafebac

Citaat van: Joost op apr 23, 2013, 13:57:51
Dat bericht is van vandaag en stond er volgens mij nog niet vanochtend.

Ook Boussu Dour Borinage stapt naar het BAS.
WS Woluwe gaat met een gehavende selectie en zonder trainer (die wel Eupen versloeg) de eindronde in en wil volgend jaar verder als... jawel... RWDM.
Ze hebben daarnaast een aanvraag ingediend om het Edmond Machtens Stadion te spelen vanaf komend seizoen.
Mogi Bayat wil topspelers naar Woluwe brengen en er zou een budget zijn van 6 miljoen.

Wat ik zelf nog het meest gekke vind is dat de clubs door naar het BAS te stappen zichzelf meer tijd gunnen. Er is een deadline voor het indienen van een licentie. Waarom worden zaken die daarna nog geregeld worden meegenomen in het dossier?

Het is dat Michel De Wolf schijnbaar toch flink kwaad bloed gezet heeft bij het plukje aanhang van Bleid/Molenbeek, anders zou je gaan denken dat hij de opbrengst van die licentie, zich inkoopt bij de licentie van White Star en daar vrolijk verder gaat.
Verhuizen naar Edmond Machtens zou in ieder geval dan ook geen optie zijn.
Er van uitgaande dat het puur een project van die Bayat is, vraag ik me af wat hij denkt te bereiken met het pompen van vijf miljoen in een dood paard.

Joost

#85
Gisteren was er inhaal;

3B
* Ik had een rekenfoutje gemaakt, Virton had 5 punten meer dan Bocholt met nog 3 duels te gaan. Winst bij Bertrix (0-2) zorgt dus nog niet voor de titel aangezien Bocholt ook won (1-0 tegen Verviers)
* Winst bracht Doornik voorbij Ath naar een veilige plaats

4C
* Leopoldsburg won nipt in Duffel en doet haar plicht. Winst tegen Oosterzonen levert de titel op.
* Leopoldsburg pakte door de zege de 3e periode, daardoor gaan de nummers 2, 3 en 4 de eindronde in
* Naast Leopoldsburg of Oosterzonen is Bree zeker van de eindronde
* De derde plaats gaat naar Hasselt (53 uit 31), Spouwen-Mopertingen (51 uit 30) of Duffel (49 uit 30)

4D
* Na 2 inhaalduels heeft nu iedere ploeg 28 van de 30 duels gespeeld
* Ook hier zullen de nummers 2, 3 en 4 eindronde spelen
* Namen is zeker van de eindronde, FC Luik won gisteren en bezet plaats 3
* Voor 2 plaatsen komen in aanmerking: FC Luik 51, Aywaille, 49 en Grace-Hollogn, 48.

Provinciale
* In Henegouwen halen ze vanavond in
* In Luik eindigde de topper tussen Spa en Solieres op 1-1. Nog 3 duels en beide 57 punten met evenveel winstpartijen
* Op de 4e eindronde plaats staat nu Tilleur St. Gilles met 38, hiervoor komen 9 ploegen in aanmerking


3434

Klein detail: het is 4C en niet 4B. Voor de rest top hoor! Leuke overzichten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Woluwe krijgt geen licentie dus moet naar derde klasse, de eindronde plaats wordt door Sint Truiden overgenomen.

3434

Klopt, maar ook zij kunnen nog naar het 'BAS' stappen. Al zou ik dat raar vinden want zij hebben na het ontvangen van het geld uit Dubai nog steeds geen licentie gekregen.  Heel dat BAS vind ik overbodig. We mogen er toch van uit gaan dat de licentiecommissie haar werk grondig en serieus uitvoert?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op apr 25, 2013, 19:17:41
Klopt, maar ook zij kunnen nog naar het 'BAS' stappen. Al zou ik dat raar vinden want zij hebben na het ontvangen van het geld uit Dubai nog steeds geen licentie gekregen.  Heel dat BAS vind ik overbodig. We mogen er toch van uit gaan dat de licentiecommissie haar werk grondig en serieus uitvoert?

Als ik het licentiereglement goed gekezen heb dan mogen  bij het beroep geen nieuwe zaken gebruikt worden, bij het BAS wel.