Week 16 : maandag 16 april tot en met zondag 22 april

Gestart door spons, mrt 17, 2018, 11:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

casper.eniesee

Citaat van: FC_Emmen op apr 21, 2018, 11:20:43
Wolves zijn al kampioen ;) Desondanks leuk potje.

Ze hadden officieel nog 1 punt nodig.
Instagram: Groundhopper024

Danny

18/4  Schalke 04 - Eintracht Frankfurt
19/4  FC Utrecht - FC Groningen
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

FCT1980

Citaat van: Danny op apr 22, 2018, 07:35:09
18/4  Schalke 04 - Eintracht Frankfurt
19/4  FC Utrecht - FC Groningen

Wat vond je van Schalke?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Danny

Citaat van: FCT1980 op apr 22, 2018, 22:39:28
Wat vond je van Schalke?

De wedstrijd zelf was matig van beide kanten. De beleving en spanning maakten een hoop goed. Mooie tifo vooraf van Schalke. Ik las dat er na de wedstrijd nog wat relletjes uitbraken zowel in als buiten het stadion maar daar heb ik weinig van mee gekregen.
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

FCT1980

Bij Ost 1 ging het er idd even goed op.
Voor mij is Schalke niet de club meer die het was in het Parkstadion en op dit moment eigenlijk alles wat ik zo haat aan het moderne voetbal.
Ga eigenlijk alleen nog maar om bekenden te zien en een mooie dag te hebben met jongens van Twente en Schalke. Verder kan die Arena me gestolen worden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op apr 24, 2018, 08:50:09
Bij Ost 1 ging het er idd even goed op.
Voor mij is Schalke niet de club meer die het was in het Parkstadion en op dit moment eigenlijk alles wat ik zo haat aan het moderne voetbal.
Ga eigenlijk alleen nog maar om bekenden te zien en een mooie dag te hebben met jongens van Twente en Schalke. Verder kan die Arena me gestolen worden.

Het is de verbeterde versie van de Amsterdam Arena. Één keer in het huidige stadion geweest en vond het tegenvallen. Helaas nooit het Parkstadion bezocht.

Een kennis van mij stond in het uitvak en ik hoorde van hem dat het na de wedstrijd flink los ging in het stadion en vervolgens ook buiten het stadion. Zoiets had hij al jaren niet meer gezien.

ALenstra

Amsterdam Arena of Arena auf Schalke zijn voor mij één pot nat. Beiden geen mooie gebouwen. Het grote verschil is dat auf Schalke de sfeer op de tribunes beter is omdat het publiek luidruchtiger is dan in Amsterdam.

FCT1980

Maar om die twee stadions met elkaar te vergelijken gaat nergens over. Alleen de naam is hetzelfde.
Bij Schalke is het stadion geen ovaal zoals in Amsterdam en daarbij is er een ouderwetse staantribune achter het doel aanwezig. Het uitvak zit op de eerste ring en de gehele infrastructuur rondom het stadion is anders. De Amsterdam Arena is van binnen wel te vergelijken met het stadion in Düsseldorf.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op apr 24, 2018, 10:43:54
Maar om die twee stadions met elkaar te vergelijken gaat nergens over. Alleen de naam is hetzelfde.
Bij Schalke is het stadion geen ovaal zoals in Amsterdam en daarbij is er een ouderwetse staantribune achter het doel aanwezig. Het uitvak zit op de eerste ring en de gehele infrastructuur rondom het stadion is anders. De Amsterdam Arena is van binnen wel te vergelijken met het stadion in Düsseldorf.
Dat zijn slechts accenten die verschillen, qua architectuur lijkt het verdomd veel op elkaar.

FCT1980

Citaat van: Nort op apr 24, 2018, 15:04:48
Dat zijn slechts accenten die verschillen, qua architectuur lijkt het verdomd veel op elkaar.

Ik weet niet welke studie jij hebt gevolgd maar qua architectuur lijken ze in niets op elkaar. Enige is dat ze een dak hebben en twee ringen maar dat hebben wel meer stadions.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op apr 24, 2018, 15:29:46
Ik weet niet welke studie jij hebt gevolgd maar qua architectuur lijken ze in niets op elkaar. Enige is dat ze een dak hebben en twee ringen maar dat hebben wel meer stadions.
Dat is geen studie, maar slechts een mening op eigen waarneming. Het nieuwe stadion van Lille en AIK vallen in dezelfde categorie (al heb ik die van AIK nog nooit zelf van binnen gezien).

Jij mag het daar niet mee eens zijn, maar ik kan me 100% vinden in de mening van ALenstra.

FCT1980

De mening van alenstra ben ik het ook mee eens. Het zijn beiden geen mooie gebouwen. Maar qua stadionarchitectuur lijken ze gewoon niet op elkaar. En dan gaat het niet om de accenten.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!