Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Alle hoofdstukken zijn af voor de beoogde Engelstalige publicatie over alle Nederlandse clubs die de eindstrijd bereikten van de Europa Cup 1,2, 3 of varianten erop én de finales van de Intercontinental Cup of varianten erop.

De finales van het Nederlands XI laat ik in retrospect en om moverende, niet nader toe te lichten redenen, achterwege.

Het 'manuscript' ligt sinds kort bij de uitgever voor 'editing & fact checking purposes'. De deadline daarvoor is medio April 2018.

De publisher en ondergetekende buigen zich over een 'pakkende titel'...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

-How Europe coloured oranje

-Conquering Europe

-Rise and fall of the Dutch

-To the top and back
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op jan 11, 2018, 09:24:17
-How Europe coloured oranje

-Conquering Europe

-Rise and fall of the Dutch

-To the top and back

Bedankt voor de tips!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Han op jan 10, 2018, 21:19:06
Alle hoofdstukken zijn af voor de beoogde Engelstalige publicatie over alle Nederlandse clubs die de eindstrijd bereikten van de Europa Cup 1,2, 3 of varianten erop én de finales van de Intercontinental Cup of varianten erop.

De finales van het Nederlands XI laat ik in retrospect en om moverende, niet nader toe te lichten redenen, achterwege.

Het 'manuscript' ligt sinds kort bij de uitgever voor 'editing & fact checking purposes'. De deadline daarvoor is medio April 2018.

De publisher en ondergetekende buigen zich over een 'pakkende titel'...

Waarom in het Engels ? Ik denk dat er buiten Nederland niet al te veel belangstelling voor zal zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Het blad 11Freunde heeft een mooie spezial uitgebracht "Die andere geschichte der WM". Een verzameling leuke en opvallende verhalen uit voorgaande WK's.

Han

Citaat van: hgrm op jan 11, 2018, 09:24:17
-How Europe coloured oranje

-Conquering Europe

-Rise and fall of the Dutch

-To the top and back



Update:


Han, ik speelde al geruimere tijd met de gedachte om te spelen met ' rise and fall'.

Ik heb uiteindelijk de volgende werktitel ingezonden voor het 'project':

'The Rise & Fall of the Flying Dutchmen'


De response van de uitgever: 'I must say that the book title you have chosen is brilliant!

Wordt vervolgd...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

watergatehopper


Gisteren ben ik benaderd door Sandro Solinas. Hij heeft tien jaar geleden voor het eerst het boek StadiD'Italia op de markt gebracht en heeft er maarliefst zes jaar over gedaan om het samen te stellen en te schrijven. Hoewel het alleen in het Italiaans verkrijgbaar is lijkt het me zeer de moeite waard! Voorlopig komt er geen Engelse versie gezien de vertaling te kostbaar blijkt. Wellicht er nog een sponsor gezocht wordt om dit te gaan bekostigen. Onderstaand een verkorte versie in pdf en een link naar youtube. Om aandacht te vragen voor zijn boek heeft hij een filmpje gemaakt. Uiteindelijk is dit opgepakt door de nationale tv en zijn er 8 afleveringen gemaakt! Top prestatie al zeg ik het zelf. 





link naar een verkorte pdf versie
file:///C:/Users/Vermanen/Downloads/Stadi-dItalia-2018-Estratto.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=orMy78HWxQw&feature=youtu.be
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Het is echt een heel mooi boek, aanradertje!

Saltacampos

Interessant, in Italië zijn heel wat pareltjes te vinden in lagere afdelingen, waar ook nog vaak een leuke sfeer is. Leuk land om in te groundhoppen, zeker omdat je veel met de trein kan doen daar en die bovendien spotgoedkoop is.
Over land and sea

Bier und Bratwurst

Prachtig boek....aanrader
Het ene stadion is het andere niet!

Mokum1900

Aston villa's wounded lion  ik twijfel om deze aan te schaffen lees deze goed weg ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

Defender

Citaat van: Mokum1900 op jul 24, 2018, 12:33:36
Aston villa's wounded lion  ik twijfel om deze aan te schaffen lees deze goed weg ?
Als Aston Villa supporter is er een kameraad die deze bestelde en nog gaat lezen, wacht beetje op hem om hem te kunnen lezen..
Hopelijk is het boek beter dan dat de club eraan toe is
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

FCT1980

Citaat van: Mokum1900 op jul 24, 2018, 12:33:36
Aston villa's wounded lion  ik twijfel om deze aan te schaffen lees deze goed weg ?

Zeker. Prima boek.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Freekos79

Komt het boek ook in het Nederlands uit?
Volgende wedstrijd: ?