Een weekend vol voetbal in Berlijn

Gestart door DutchBee, jun 28, 2015, 21:20:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DutchBee

....Tenminste,dat moet er komen...

Laat ik me direct even voorstellen aangezien ik the new guy ben ;-). Maikel,geboren Vlaardinger,31,pappa van 2,getrouwd,speelt nog steeds selectievoetbal in de 4de klasse en is dol op wedstrijdjes meepikken hier en daar. Net als zovelen hebben ook wij een vriendengroepje dat eens in de zoveel tijd een stad aan doet om er vervolgens stadions te bezichtigen of wedstrijden te bekijken. En dit x...Tja, Berlijn!!

En zo kwam ik dus op dit forum terecht. na menig topic te hebben gelezen denk ik dus dat ik hier op de goede plek zit. Ik kom er namelijk niet helemaal uit via google en in mijn omgeving is er blijkbaar weinig volk dat Berlijn heeft aangedaan.

Eind Oktober (30-10 / 1-11 of een weekje eerder..) Zitten we dus in Berlijn en zoals het er nu uit ziet gaan we naar de wedstrijd Hertha - Borussia MG op de Zaterdag. Maar we willen dus ook nog een wedstijd op de Vrijdag ervoor zien en natuurlijk 1 uit de onderste regionen. Ik heb al wat onderzoek verricht en als ik t goed heb moet ik dus zoeken in de  Regionalliga Nordost(?). of de Oberliga Nordiost(?).  En elke week zijn er wel wat wedstrijden die zich dan afspelen op de Vrijdagavond... Maar waar moet ik op letten? zijn er clubs uit die divisie,s die echt interessant zijn om te zien? het liefst natuurlijk met een fanatieke achterban,een mooi stadion,een goede geschiedenis,etc...

Ik hoop iig op wat hulp van jullie. Uiteraard zal dit uitgebreid worden met een mooie samenvatting!

Voetbalman

Hey DutchBee, fan van Brentford of heeft je nickname een andere achtergrond? In ieder geval hartelijk welkom! Ik heb zelf Berlijn nog niet bezocht, maar je zit hier absoluut op de juiste plaats voor informatie. Genoeg Duitsgezinde groundhoppers die je met plezier tips zullen geven. Union Berlin zou mijn 'main target' zijn, lijkt me een hele lekkere club. Veel plezier!

DutchBee

Scherp!! ja idd, groot fan van Brentford. Het stadion (mede door de 4 kroegen) deed mn hart sneller kloppen ;-)

Ik weet t, Union,de achterban...je hoort er veel over,echter ben ik bang dat deze club in deze periode zn wedstrijden op Zondag zal spelen...dat is niet te doen. Ik hoop dus op een wonder en we alsnog deze periode naar Union kunnen. Duidelijk is dat we eind Oktober onze pijlen moeten zetten op de Vrijdagavond en de Zaterdag.

Bier und Bratwurst

Hallo Dutchbee, welkom op het forum!!
Voor Berlin heb je naast de grote competities veel mooie kleine clubs met leuke stadionnetjes.
Voor een goede website met alle lage competities raad ik je http://www.fupa.net/start aan.
Als je dan op Berlin klikt kun je zo naar de diverse competities toe. Voor foto's hoe het terrein of stadion eruit ziet kun je het beste naar http://www.europlan-online.de/ gaan. Als je dan op Duitsland klikt kun je zo naar de betreffende competitie gaan.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Het had ook Barnet kunnen zijn!

Welkom.

Ik hoop wel dat je er rekening mee houdt dat ook Hertha v BMG op zondag gespeeld zou kunnen worden, die duels zijn nog niet vastgesteld.

DutchBee

thks Bier und Bratwurst! dat zijn nog is leuke tips! ik ga meteen is kijken.

het had idd ook Barnet kunnen zijn... ;-)
Idd, de speeldata staat nog niet vast. We hopen iig dat we 2 leuke potten kunnen kijken.


cafebac

Union is wel echt een aanrader, hele bijzondere club en fanatieke fans :)

Ik weet niet met wat voor gezelschap je gaat maar behalve dat Berlijn sowieso een te gekke en tevens hele relaxte stad is, zijn er ook nog een aantal hele gave techno-clubs te vinden. Een nachtje housen in een oude fabriek in Oost hoort eigenlijk wel bij de experience daar :)

HRM1880

Union heeft afgelopen seizoen geregeld op vrijdag thuis gespeeld. Daarnaast werkt TeBe Berlin zijn thuiswedstrijden ook vaak op vrijdag af. Los van de kleur is het een echte aanrader naar ik gehoord heb. Nog geen wedstrijd van hen gezien, maar wel reeds een wedstrijd in het stadion gezien toen Charlottenburg thuis speelde. Sowieso is er genoeg in Berlijn en ook buiten het voetbal.
Ben er ondertussen reeds een keer of vijf geweest en nummer zes prober ik volop te plannen.

Langemannetje

Mijn vader is woonachtig in Brieselang, ten westen van Berlijn. Dat is ook gelijk de reden dat ik er 4-6 keer per jaar kom en eigenlijk pak ik iedere keer wel een potje voetbal mee. Net zoals de meeste forumleden hier prefereer ook ik Union boven Hertha. De kleurrijke geschiedenis, het stadion en de fanatieke fans bezorgen je zoiezo een geslaagde middag. Union speelt zijn wedstrijden vaak op zondag om 13.30. Wat is de reden dat de zondag niet mogelijk is voor je?

Zo'n 3 jaar geleden heb ik Hertha - BMG (met een uitblinkende Marco Reus bij BMG) ook nog bezocht. Het voordeel is dat je voor Hertha bijna altijd kaartjes aan het loket kunt halen. Het Olympiastadion is reusachtig maar eigenlijk een slag te groot voor een club als Hertha. Voor de wedstrijd zou ik de S-Bahn naar Hackescher Markt pakken. In de stationshal onder het spoor zit een Irish pub, Kilkenny, waar je een prima 'voorbeschouwing' kunt draaien. Tapijt op de muren, Schotten in kilt, voetbal op een stuk of 5 schermen en grooooote pullen bier.

Zoals cafebac terecht zei is je weekend Berlin niet compleet zonder een nachtje rauzen in Berghain, Tresor, Watergate of een andere club. Verwacht veel graffiti, donkere kelders met stroboscopen, spijkerhard geluid en een goede sfeer onder de feestgangers want in Berlijn is het toch vooral; Leef en laat leven.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in misschien wel de leukste stad van Europa!
73 grounds in 14 verschillende landen

DutchBee

Zoals jullie zelf al zeggen, een avondje (of 2) in een kluis of een silo aan de techno gaat dan ook op zeker gebeuren. Vandaar eigenlijk ook dat de Zondag voor ons vrijwel geen doen is...Ik ben nu eenmaal ook geen 18 meer en de Maandag erop moet ik weer een bedrijf leiden.

Als ik het goed heb is t definiteive schema in de week van 6 Juli... Ik hoop echt stiekem op een wonder,want ookal is Hertha ook nieuw voor me en vind ik het stadion prachtig, de verhalen van Union ken ik en trekt meer ons aandacht. 

cafebac

Wat betreft stappen in Berlijn trouwens(ik vind de Tresor echt de gaafste): deurbeleid wil nogal eens lastig zijn voor toeristen en zeker mannen. In kleine groepjes naar binnen en voorkom Nederlands gelal. Een paar korte Duitse woordjes werkt veel beter.

DutchBee

Ja ik lees idd dat t deurbeleid flink lastig kan wezen.  We gaan het zien,waren iig van plan naar Tresor of Berghain te gaan/proberen.
En is de wijk Mitte nou ook een beetje de meest levendige wijk voor volk als ons? Oftewel, moeten we daar ons hotel zoeken?
Die wedstrijden vinden we wel met t openbaar vervoer maar het zou natuurlijk top wezen als we lekker dicht bij de technofeestjes zitten.

Langemannetje

Mitte is opzich prima maar wat ik je aanraad is een appartement in Kreuzberg of Friedrichshain. Ik boek zelf vaak via wimdu.nl of berlinlux apartments. Appartementen zijn een stuk groter en vaak voordeliger dan een hotelkamer, eten en drinken doe je in Berlijn voor een prikkie en bij voorkeur buiten de deur. Qua stappen kan ik je ook de Magdalena (makkelijker deurbeleid dan Watergate of Berghain) of Stattbad Berlin (een oud zwembad omgetoverd tot een technobunker) aanbevelen.
73 grounds in 14 verschillende landen

Langemannetje

Als je tijd en vooral honger genoeg hebt pak dan U7 of U8 naar Hermannplatz. Een paar straten verderop zit Berlin Burger International. Voor 5 - 8 euro krijg je een burger waar een paard de hik van krijgt.
73 grounds in 14 verschillende landen

spons

Citaat van: Langemannetje op jun 29, 2015, 18:39:25
Als je tijd en vooral honger genoeg hebt pak dan U7 of U8 naar Hermannplatz. Een paar straten verderop zit Berlin Burger International. Voor 5 - 8 euro krijg je een burger waar een paard de hik van krijgt.

Genoeg goede restaurants in Berlijn, zonde om voor het junkfood te gaan
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen