Patro Eisden - KVV Heusden Zolder

Gestart door Pieros, okt 12, 2008, 22:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieros

12-10-'08 Patro Eisden – KVV Heusden Zolder

Ik was laatst foto's aan het bekijken van eerdere wedstrijden die ik gezien heb en zo kwam ik weer mooie afbeeldingen tegen van een tripje naar Turnhout (Villa Park), Zwarte Leeuw (Louis van Roeystadion) en van Hoogstraten waar ik de wedstrijd heb gezien tegen Spouwen Mopertingen. Het was de tweede keer dat ik naar België ging voor het voetbal, maar de eerste keer dat ik alleen naar een wedstrijd ging. Nu een paar jaar verder kan ik zeggen dat het één van mijn indrukwekkendste voetbalreis is geweest die ik heb meegemaakt. Van het begin tot het eind heb ik ontzettend genoten van het toen nog onbekende België. Daarnaast nog net het Villa Park gezien(een maand later werd het gesloopt) en voor het eerst het stadion van Zwarte Leeuw van binnen gezien. Beiden maakten veel indruk. Ondanks dat ik toen erg genoten heb, ben ik daarna bijna nooit meer alleen op pad gegaan. Daarom besloot ik dat daar dit weekend maar eens verandering in moest komen. NEC hoeft niet te spelen ivm het interlandvoetbal, dus mooi een gelegenheid om weer eens ergens anders te gaan kijken. Op zaterdag bleek er niet veel soeps te spelen, dus werd het een zondagwedstrijd. Een revisit naar Antwerp, Zwarte Leeuw of Turnhout zou wel leuk zijn, maar ook Patro Eisden klonk heel goed. Patro Eisden is voor mij een beetje hetzelfde als Zwarte Leeuw. Eind jaren 80, begin jaren 90 zetten we steevast na Studio Sport op zondagavond de TV op België 1. Daar kwam namelijk dan ook nog voetbal, inclusief uitslagen van de Tweede Klasse. Zo leerde ik op vroege leeftijd al de naam Zwarte Leeuw, maar ook Patro Eisden. De club is daarna erg veranderd. Het heeft even Maasland Maasmechelen geheten, maar ook Patro Maasmechelen en volgens mij heet de club nu officieel Patro Eisden Maasmechelen. Daarnaast zijn ze ook een keer in vereffening gegaan, maar misschien kunnen de Patro-supporters op dit forum daar meer over zeggen. Op teletekst kijk ik altijd wel naar de uitslagen van Patro, maar verder hoefde ik niet zo naar Eisden toe, tot vandaag.

Volgens de routeplanner deed ik er 1uur en 20 minuten over, dus wanneer ik een beetje harder zou rijden zou half twee een mooie tijd zijn om weg te rijden thuis. Ik twijfelde nog even over de route via Venlo en Roermond aangezien daar gekut was met de tunnels (bij de play off wedstrijd van Roda-NEC afgelopen seizoen), maar aangezien ik er al een tijd niets meer van gehoord heb, dacht ik dat die problemen opgelost waren. Helaas, was dat dus niet het geval. Ik moest via kleine dorpjes het stuk tussen Venlo en Roermond afleggen. En als je haast hebt, valt het des te meer op dat er veel zondagsrijders op de weg zitten. Goed, op een gegeven moment zat er niks anders op dan te accepteren dat ik te laat zou komen voor de kick off. Gelukkig heeft het stadion nog mooie ouderwetse hoge lichtmasten, dus had ik van af verre al een goed richtpunt.

Vanaf de parkeerplaats


Nadat ik de auto had neergezet en een kaartje had gekocht voor de staantribune maakte ik ff snel een rondje stadion. Het stadion heeft twee tribunes, één hoofdtribune met alleen maar zitplaatsen en een businessruimte en aan de andere kant een tribune met voor de thuissupporters alleen maar staanplaatsen en voor de uitsupporters een staan- en zitgedeelte. Dit was trouwens vandaag open, dus kon je overal komen. Ik vind het stadion erg lijken op die van Excelsior, alleen hebben ze bij de Rotterdamse club ook achter de doelen nog tribunes.

de hoofdtribune


De overkant


Achter de goal kun je gewoonweg niks zien door de reclameborden


Corner Patro


Na het kleine rondje nam ik plaats op de staantribune. De klok gaf aan dat er net 12 minuten gespeeld waren, dus zoveel had ik niet gemist. Patro speelt in het paars-wit en ik moet eerlijk zeggen dat paars niet echt mijn favoriete voetbalkleur is. Maar de shirts van Patro vind ik erg mooi. Het shirt lijkt op het shirt van FC Utrecht. Een diagonaal vlak paars en een vlak wit. Patro speelde vandaag tegen KVV Heusden Zolder die vandaag in gifgroene shirts aantrad. Ik hoop voor ze dat dat de uitshirts zijn en dat ze niet al hun wedstrijden in dat shirt moeten spelen. Wat lelijk zeg. De club Heusden Zolder ken ik niet echt. Ik weet dat een gelijknamige club een jaartje in Eerste Klasse heeft gespeeld, maar of en op welke manier dat met deze club te maken heeft weet ik niet. Zover ik weet is het huidige KVV Heusden Zolder het resultaat van verschillende fusies en zo te zien kost zoiets toch supporters, ik heb in ieder geval geen uitsupporters gezien.

Achter de andere goal


Nu de wedstrijd. Patro was beter en kwam verdiend op 1-0 door Davy Heymans na een mooie voorzet van Patrick Monziba. Patro kreeg nog twee zeer grote kansen voor rust, maar het geluk zat ze niet mee. In de rust nam ik wat meer tijd voor een rondje en ging ook nog op zoek naar een fanshop of iets dergelijks. Helaas was dat er niet of kon ik het gewoonweg niet vinden. Hieronder nog een paar fotootjes.

Wedstrijdmomentje


Eénmanstifo


Uitvak


Achterkant tribune


Zijkant tribune


Spandoek Fanatics


Businessruimte


Na rust ging de wedstrijd wat meer gelijk op, al kreeg de thuisclub wel meer kansen. Heymans scoorde zijn tweede van de wedstrijd, wat zou moeten betekenen dat Patro de wedstrijd rustig zou kunnen uitspelen. Maar Heusden Zolder bracht 3 minuten later de spanning terug door tegen te scoren. Zo werd het laatste kwartier toch nog echt spannend en was iedereen opgelucht toen de scheids voor de laatste keer floot die middag. Nadat de spelers en de supporters elkaar bedankt hadden was dat voor mij het sein om weer richting Wijchen te gaan. Helaas weer met een omleiding en frustraties, maar wel met een leuke wedstrijd/ clubbezoek in mijn hoofd.

Na de wedstrijd bedanken spelers/supporters elkaar






Hij had er nog eentje


De hoofdtribune met fotomodel


De Fanatics ruimen de boel op op een verder lege tribune


Patro Eisden is me erg goed bevallen, ondanks het moderne stadion. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd sowieso ook meer kan genieten van nieuwere stadions. Tuurlijk heb ik afgelopen december ontzettend genoten van de oude meuk van Colchester United, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook genoten heb van het moderne stadion van Borussia Monchengladbach. Het stadion van Patro is dan wel geen topper, maar je hebt goed zicht en je kunt lekker staan. Of ik nog een keer terugkom? Wie weet, Verbroedering Maasmechelen speelt in dezelfde klasse en volgens mij is dat wel een hele leuke derby om te zien.
 

Mar

Hallo,

Ik was vandaag ook aanwezig op de wedstijd ( voor de eerste keer in heel mijn leven op de zittribune). We zaten met een 6tal sfeermakers op de zittribune om toch een kleine protest uit te drukken naar de spelers en bestuur toe en voor de rest waren veel supporters niet komen opdagen na de slechte resultaten van de club. Achter een maand staat de derby van het jaar op programma. Verbroedering - Patro Eisden. Een aanrader voor iedere voetbalsupporter. Het zal een fel bevochte wedstrijd worden en het potje zal meerdere malen gaan overkoken op het plein. Want de dorps-mensen van mechelen kunnen niet om met de clubrijke traditie van Patro Eisden

georgesv

leuke report

ik heb in dat stadion vorig jaar verbr maasmechelen - spouwen mopertingen gezien
foto's op http://www.groundhopping.be/beelden/verbroederingmaasmechelen/index.html

Pieros

Citaat van: Mar op okt 12, 2008, 22:47:54
Verbroedering - Patro Eisden. Een aanrader voor iedere voetbalsupporter. Het zal een fel bevochte wedstrijd worden en het potje zal meerdere malen gaan overkoken op het plein. Want de dorps-mensen van mechelen kunnen niet om met de clubrijke traditie van Patro Eisden

Kun je iets zeggen over de verdeling van supporters Verbroedering/Patro in de regio?

Verbroedering speelt in november thuis. Betekent dat dat jullie alleen het uitvak hebben?

Mar

Citaat van: Pieros op okt 13, 2008, 09:07:41
Kun je iets zeggen over de verdeling van supporters Verbroedering/Patro in de regio?

Verbroedering speelt in november thuis. Betekent dat dat jullie alleen het uitvak hebben?

Neen, 2jaar geleden hebben wij de lange tribune gekregen + de zittribune en hun enkel het uitvak. Van verbroedering moet je echt niets voorstellen, het is en het zal altijd een provenciaal ploegje blijven. 2jaar geleden probeerde de jeugdspelers nog sfeer in het stadion te brengen maar dit is ook al voorbij. Enkele weken geleden hebben wij (de supporters) een opstootje gehad met de spelers van verbroedering en kwam het bijna tot een vechtpartij. Het zal zeker en vast een geladen match worden want verbroedering heeft maar 1doel, winnen van Patro en hun seizoen is geslaagd...

Pieros

Citaat van: Mar op okt 13, 2008, 11:08:20
Neen, 2jaar geleden hebben wij de lange tribune gekregen + de zittribune en hun enkel het uitvak. Van verbroedering moet je echt niets voorstellen, het is en het zal altijd een provenciaal ploegje blijven. 2jaar geleden probeerde de jeugdspelers nog sfeer in het stadion te brengen maar dit is ook al voorbij. Enkele weken geleden hebben wij (de supporters) een opstootje gehad met de spelers van verbroedering en kwam het bijna tot een vechtpartij. Het zal zeker en vast een geladen match worden want verbroedering heeft maar 1doel, winnen van Patro en hun seizoen is geslaagd...

Supporters een opstootje met spelers? Daar moet je meer over vertellen.

Sebastiaan_W

Hoeveel publiek verwachten ze bij de derby?

Ik ben namelijk dat weekend van plan om naar de wedstrijd VfB Oldenburg - SV Meppen te gaan. Volgens mij de enige interessante wedstrijd in de Oberliga Niedersachsen West of heb je je gister prima vermaakt Dennis1981? Deze wedstrijd wordt ook gezien als een derby en de supporters liggen elkaar volgens mij ook niet.

Maar ja als dit ook een leuke derby is, misschien dat ik dan nog wel naar Maasmechelen ga...


Stadionhopper

Vóór de wedstrijd heb ik me prima vermaakt. Nordhorn heeft een leuk stadionnetje. De eerste helft was niet om aan te zien en vroeg me af of dit voetbal genoemd mocht worden. In de tweede helft vielen gelukkig nog 3 doelpunten en kwamen er meer mogelijkheden.

De stand van SV Meppen werd door de stadionspeaker nauwkeurig in de gaten gehouden, dit komt vooral omdat Nordhorn nu langzaam naar de top begint te stijgen waar Meppen al staat.

Qua sfeer in het stadion is het in Nordhorn nul komma nul.

VFB Oldenburg - SV Meppen lijkt me ook de meest interessante wedstrijd in deze competitie. Let wel dat je niet in het Marschweg Stadion moet komen met -5 graden, het is er niet uit te houden!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Mar

De derby zal toch bijgewoond worden door een 2.000man. De eerste match (2jaar geleden) waren er 3500man aanwezig en het was een heel gezellig sfeertje. Voor mij is deze wedstrijd een aanrader!

3434

#9
Als jullie het stadion willen bezoeken én sfeer meemaken, zal het tegen verbroedering of geel zijn. Voor de rest zijn het maar saaie tegenstanders (op sfeergebied en opkomst uitsupporters)

Misschien even illustreren met hoeveel patro "op verplaatsing was".. De overzijde met zitjes was ook voor patro. En zoals mar zei de thuisploeg verbroedering kreeg het uitvak.. Maak dat mee he :)

voor de match:






Al denk ik dat jaar dat het ook gaat afhangen hoe patro het gaat doen totaan de derby. Omdat veel fans het een beetje beu zijn die 4de klasse (na 4 lange saaie jaren) en met uitblijvende resultaten. Wil je een vol uitvak kom dan naar patro-geel. Natuurlijk wel een risicomatch aangezien er al vanalles gebeurd is in het verleden en dit seizoen.

Bron foto : Patro Maasmechelen/E.Claessen
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Wanneer spelen jullie thuis tegen Verbroedering en Geel?

Die match in novemeber gaat mij niet lukken, misschien eens 1 van die andere proberen.

Pieros

Citaat van: Hugo op okt 13, 2008, 22:49:49
Wanneer spelen jullie thuis tegen Verbroedering en Geel?

Die match in novemeber gaat mij niet lukken, misschien eens 1 van die andere proberen.

24-1-09 thuis tegen Geel
07-3-09 thuis tegen Verbroedering

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op okt 13, 2008, 17:47:42
Vóór de wedstrijd heb ik me prima vermaakt. Nordhorn heeft een leuk stadionnetje. De eerste helft was niet om aan te zien en vroeg me af of dit voetbal genoemd mocht worden. In de tweede helft vielen gelukkig nog 3 doelpunten en kwamen er meer mogelijkheden.

De stand van SV Meppen werd door de stadionspeaker nauwkeurig in de gaten gehouden, dit komt vooral omdat Nordhorn nu langzaam naar de top begint te stijgen waar Meppen al staat.

Qua sfeer in het stadion is het in Nordhorn nul komma nul.

VFB Oldenburg - SV Meppen lijkt me ook de meest interessante wedstrijd in deze competitie. Let wel dat je niet in het Marschweg Stadion moet komen met -5 graden, het is er niet uit te houden!

Ik verwacht en hoop dat SV Meppen of VfB Oldenburg zal gaan promoveren in deze divisie. Persoonlijk hoop ik op SV Meppen en dat ze volgend seizoen in de Regionalliga Nord uit zullen komen. In die divisie zitten een aantal aantrekkelijke tegenstanders.

Na de verliezen in de eersten speelronden(tegen Meppen en Oldenburg) is Eintracht Nordhorn met een mooie reeks bezig. Stadion is zeker leuk, maar veel publiek trekt deze club niet. Nordhorn is ook een handbalstad.

De bratwursten currywirsten smaken prima in het stadion van Nordhorn. Wil iemand Nordhorn dit seizoen nog bezoeken, dan zou ik toch de thuiswedstrijd tegen VfB Oldenburg pakken, want deze vereniging heeft een aardige away-support.

Meppen is al op bezoek geweest in Nordhorn.

Stadionhopper

Currywurst + pommes was inderdaad erg lekker!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Bij SV Meppen zal ik altijd blijven denken aan het onderstaande moment:

"Der Abschlag von Antczak flog und flog und flog. Dann senkte er sich an der SVW-Strafraum-Linie zu Boden, sprang über den zu weit vor seinem Tor postierten Keeper Halilovic hinweg und landete im Netz. ,,Das war ein Jahrhundert-Tor", schwärmte der Meppener Trainer Hubert Hüring."
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen