Hoofdmenu

FC Limburg

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

NAC hoeft van mij trouwens niet opgeheven te worden hoor, vind het altijd een leuke uitwedstrijd, lekker dichtbij, lekker fanatiek publiek al was de beatrixstraat vroeger leuker.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Breda op feb 17, 2009, 16:12:07
Alleen Fortuna en Roda opheffen is voor jou dus genoeg?

hoeft niet zouden van mij ook mogen blijven maar niet ten koste van alles, vind dat er sowieso een promotie / degradatieregeling tussen 1e divisie en amateurs moet komen en er zijn een paar clubs waarvan ik denk dat ze niet zo veel toegevoegde waarde hebben in het nederlandse betaalde voetbal
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Bron : sportweek

Billenknijpen voor iedereen die Roda JC een warm hart toedraagt. De gemeenteraad in Kerkrade beslist woensdagavond of er voor drie miljoen euro steun wordt verleend aan de eredivisieclub. 'Doen we dat niet, dan haalt Roda het eind van de maand niet meer,' zei CDA-fractievoorzitter Max Ruiters dinsdag al tegen De Telegraaf. Een faillissement van Roda JC zou betekenen dat de club zijn eredivisieplaats kwijtraakt. Voor de ranglijst zou dat immense gevolgen hebben.

De officiële KNVB-regels leren ons dat bij uitsluiting van een team uit de competitie alle reeds behaalde resultaten worden geschrapt. Dat zou betekenen dat AZ zes punten moet inleveren, omdat het twee keer won van Roda JC. FC Twente en PSV zijn spekkoper, want beide ploegen hoeven maar één punt af te staan en lopen in op de koploper. De achterstand van FC Twente op AZ wordt verkleind van negen naar vier punten en de titelrace is weer open. Nummer drie Ajax verliest drie punten en het gat met FC Twente wordt vergroot van drie naar vijf punten.

Ook lager op de ranglijst zorgt een mogelijke uitsluiting van Roda JC voor een aardverschuiving. NAC Breda is de klos. De ploeg van Robert Maaskant verliest zes punten en wordt ingehaald door NEC. Feyenoord ziet het degradatiespook nog dichterbij komen. De Rotterdammers stonden zes punten boven de gevreesde streep, maar dat verschil wordt verkleind tot drie. ADO Den Haag stijgt twee plaatsen en voor FC Volendam, dat drie punten verliest, is degradatie bijna een feit.

'Het is natuurlijk sportief gezien een onwenselijke situatie,' reageert Renske Bruinsma, persvoorlichter bij de KNVB tegenover Sportweek. 'Toch kunnen we niet anders dan alle uitslagen schrappen, omdat je anders een ongelijke verdeling van het aantal wedstrijden krijgt. Mocht de situatie zich voordoen, komen clubs waarschijnlijk in opstand, maar zo zijn de regels nu eenmaal. Het is heel vervelend, maar uitsluiting van een team heeft altijd gevolgen voor de ranglijst.'

Hoe de strijd tegen degradatie gaat verlopen zonder Roda JC, is binnen de KNVB nog onduidelijk. Het meest waarschijnlijk is dat nummer 15 van de ranglijst het nacompetitiestokje overneemt. Het ligt volgens de voetbalbond niet voor de hand om een ploeg uit de Jupiler League door te schuiven naar de play-offs voor eredivisievoetbal. © Sportweek

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Houseman

CiteerLimburgse fusieclub vindt geen grote sponsor

De nieuwe fusieclub in Zuid-Limburg is er niet in geslaagd een grote sponsor te vinden. Dat bevestigt woordvoerder Arie de Zeeuw van de stuurgroep Topvoetbal in Limburg aan L1. Door het ontbreken van een grote sponsor gaat de nieuwe fusieclub volgend jaar werken met een van de laagste begrotingen in de Eredivisie. De stuurgroep legt op dit moment de laatste hand aan het Businessplan, dat later deze week gepresenteerd gaat worden. Op basis van dat plan moeten twee Roda-stichtingen hun fiat geven voor de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard.

Komende week overlegt de Stuurgroep nog met de gemeentes Kerkrade en Sittard-Geleen en de Provincie Limburg. De overheid moet een substantiele bijdrage leveren in de sanering van de schulden van Fortuna Sittard en Roda JC.

De stuurgroep geeft zichzelf hiermee een prachtig brevet van onvermogen. Een fusieclub die van start gaat met een lagere begroting dan Roda zelfstandig. En teruglezende heeft Joost gelijkgekregen voor wat betreft de luchtkastelen van de stuurgroep.

AthleticHolanda

Sporting Limburg?

http://www.limburger.nl/article/20090323/REGIONIEUWS01/281656511/1056
Citeer'Sporting Limburg' in het geelblauw?

Nu de definitieve beslissing over het al dan niet doorgaan van de fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard steeds dichterbij komt, draait het geruchtencircuit over tal van zaken op volle toeren.

SITTARD/KERKRADE

Beide clubs is gevraagd na te denken over enkele suggesties met betrekking tot de naam en het tenue. Sporting Limburg, Roda For United en Roda Limburg zouden zijn geopperd als naam voor de club. Om een geheel nieuwe start te kunnen maken staat Sporting Limburg bovenaan de lijst, bevestigen verschillende bronnen die betrokken zijn bij de besprekingen. De derde optie lijkt onacceptabel voor Fortuna.
Daarnaast zou gesproken zijn over twee tenues: geelblauw verticaal gestreept of een volledig gele outfit. Om de Limburgse identiteit te benadrukken wordt bekeken of het mogelijk is het wapen van de provincie een plekje te geven op het shirt. Zo'n shirt zou er mogelijk uit kunnen zien als de afbeelding bij dit artikel. Arie de Zeeuw, woordvoerder van de stuurgroep die de fusiemogelijkheden onderzoekt, wil niet reageren. Volgens De Zeeuw vinden deze week nog zoveel gesprekken plaats dat er niets gezegd kan worden over onder andere de naam.



Tip: kijk ook hier hehe --> http://www.sportinglimburgfans.nl/ die zijn er wel snel bij.


Joost

Leuke actie van de pieren.

Een van de andere kanshebbers was overigens Rofort United. De mooiste optie wordt echter nergens genoemd: Verbroedering Mijnstreek. Maar ach, nog een paar dagen en dit hele verhaal is ook weer van de baan.

AthleticHolanda

Verbroedering Mijnstreek is inderdaad de mooiste optie, als het er dan toch komt geef het dan een naam zoals deze...

Verder, wie wint de slag om Roermond?
http://www.l1.nl/jsp/mediaplayerbanner.jsp?commercialId=null&videoId=3604691


Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 23, 2009, 21:04:31
Verbroedering Mijnstreek is inderdaad de mooiste optie, als het er dan toch komt geef het dan een naam zoals deze...

Verder, wie wint de slag om Roermond?
http://www.l1.nl/jsp/mediaplayerbanner.jsp?commercialId=null&videoId=3604691


Sittard-Geleen wenst niet mee te werken aan de smerige spelletjes van de stuurgroep en de provincie dus das een flinke tegenslag voor ze. Nu is het afwachten of het STAK terug om tafel gaat om haar besluit te herzien nadat is duidelijk geworden dat ze zijn voorgelogen.

hgrm

In de Telegraaf van vanochtend (die ik wel eens lees, vooral om me te ergeren aan het over het algemeen hersenloze commentaar op de artikelen) zag ik dat de fusie op losse schroeven is komen te staan en dat er een sluitend(?) plan ligt om Fortuna zelfstandig door te laten gaan. Vanuit andere kanten wordt dat weer tegengesproken.

Wie o wie (Joost??) kan een up-to-date update geven???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2009, 10:36:31
In de Telegraaf van vanochtend (die ik wel eens lees, vooral om me te ergeren aan het over het algemeen hersenloze commentaar op de artikelen) zag ik dat de fusie op losse schroeven is komen te staan en dat er een sluitend(?) plan ligt om Fortuna zelfstandig door te laten gaan. Vanuit andere kanten wordt dat weer tegengesproken.

Wie o wie (Joost??) kan een up-to-date update geven???
Merkwaardig artikel.

De beslissingsstructuur is als volgt. Eerst moet de algemeen directeur van Roda tekenen, vervolgens wordt het Administratiekantoor Roda JC (STAK) om een mening gevraagd en daarna de Stichting Roda JC.

Directeur Narinx weigert momenteel nog te tekenen omdat hij geen meerwaarde ziet ten opzichte van het huidige Roda JC. Het STAK heeft zijn besluitvorming al eerder gedaan en stemt met de fusie in. Althans dat was destijds hun mening. Ze waren nogal fel richting het businessplan omdat er geen concrete letter in stond, ook de schulden van Fortuna waren nog niet gesaneerd. De RvC van Roda heeft het STAK toen wijsgemaakt dat Fortuna geliquideerd zou worden door de RvC van Fortuna (Jo&Sjra) waarop het STAK accoord ging met een fusie. Later bleek dat de RvC van Roda gelogen had en dit plan zeker niet doorgaat.

De Stichting Roda JC kwam gisteravond bij elkaar maar kon vanwege gebrek aan informatie geen besluit nemen. Een aanwezige wethouder heeft toen geeist dat er een beslissing werd genomen. Een belronde leverde op 3 voor, 2 tegen, 1 blanco. Merkwaardig aangezien ze een uur eerder nog niet voldoende informatie hadden. Een blinde gok derhalve.

Vandaag presenteert de Stuurgroep een nieuw businessplan. Wanneer Narinx tekend dan mogen de andere organen stemmen. Ook binnen Fortuna wordt dan gestemd door de RvC. Zij hebben ooit besloten dat ze voor een fusie zijn. Maar er ligt inderdaad een volledig sluitende begroting van Trots op Fortuna om in Sittard zelfstandig door te gaan.

Houseman

Dat businessplan lijkt me interessant leesmateriaal, maar die zal wel angstvallig geheim gehouden worden (gezien de ontbrekende onderbouwing van dat plan).

Joost

Citaat van: Houseman op mrt 31, 2009, 10:55:21
Dat businessplan lijkt me interessant leesmateriaal, maar die zal wel angstvallig geheim gehouden worden (gezien de ontbrekende onderbouwing van dat plan).
Angstvallig geheimgehouden?

http://www.fanproject98.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=430:businessplan-digitaal-beschikbaar&catid=45:voice-of-kaalhei&Itemid=75

Houseman

haha, dat had ik niet verwacht.

TeeZee

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2009, 10:36:31
In de Telegraaf van vanochtend (die ik wel eens lees, vooral om me te ergeren aan het over het algemeen hersenloze commentaar op de artikelen) zag ik dat de fusie op losse schroeven is komen te staan en dat er een sluitend(?) plan ligt om Fortuna zelfstandig door te laten gaan. Vanuit andere kanten wordt dat weer tegengesproken.
De teletekst van de publieken zegt inderdaad dat de fusie nu nabij is.

hgrm

Hoorde net op LdL dat het niet doorgaat als niet iets of iemand bereid is om de schuld van Fortuna over te nemen. Laten we hopen dat de gemeente haar poot stijf houdt en Fortuna als zelfstandige club overleeft...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen