Birmingham, Nottingham, Wolverhampton (en Walsall)

Gestart door Louk, apr 12, 2010, 13:16:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louk

Op naar de Midlands voor twee Engelse wedstrijden. Om 09.45 uur vertrokken we met zes man op tijd vanaf Schiphol, en krap twee uur later zaten we aan het eerste Engelse biertje. In de pub raakten we direct aan de praat met twee fans van Aston Villa, die op het punt stonden naar Wembley af te reizen om hun team naar de finale van de FA cup te schreeuwen. We vertelden dat we oorspronkelijk van plan waren geweest Aston Villa – Everton te bezoeken, maar dat die Premier League wedstrijd om bekende reden was verzet. De twee vonden het prachtig dat we dit soort tripjes maakten, en we kregen het adres van één van hen, met de verzekering dat als we ooit nog eens naar Villa wilden, zij de kaartjes voor ons zouden regelen. Het was de dag van de Grand National, een paardenrace, en één van de Villafans raadde ons ten zeerste aan om op een paard te wedden. "Echt, jullie moeten vandaag op een paard wedden, dat hoort erbij als je Engeland bezoekt tijdens de Grand National. Zet maar 10 pond op Don't Push It, dat heb ik ook gedaan." We beloofden hem het te doen, maar eerlijk gezegd kocht ik voor dat geld liever wat in de fanshops die we dit weekend zouden bezoeken.
Het was tijd om af te reizen naar Nottingham, voor de wedstrijd van Forest tegen Ipswich. Vier hadden gekozen voor een bezoek aan Walsall, maar ik verkoos een bezoek aan de City Ground. In Nottingham aangekomen bezochten we eerst het stadion van Notts County. Het hek stond open, want je kon er voor 4 pond je auto parkeren als bezoeker van Forest – Ipswich. Een knorrige steward bromde "no pictures today" , maar na enig aandringen mocht ik binnen in het stadion toch een paar foto's maken.





Hierna liepen we over de brug naar het stadion van Forest. Het was onvoorstelbaar druk in de fanshop, maar toch bemachtigde ik wat spullen, die ik thuis in de kast gooi en nooit meer bekijk waarschijnlijk.





We kochten een kaartje voor de Trent End Lower, en zaten schuin achter de goal, bovenop het veld. Voor ons zaten twee stomdronken Forest fans, die de toch al prachtige middag voor ons nog meer verlevendigden. De schuttingtaal was niet van de lucht, terwijl er pal voor hun neus nog wel een prachtig bord was geplaatst:



De verwensingen bereikten al snel hun hoogtepunt toen een speler van Ipswich de bal niet correct neerlegde voor een corner, en de grensrechter daar niets van zei.



Een medewerker van Forest, in keurig driedelig pak, sprak de twee erop aan dat ze steeds gingen staan, omdat dat hinderlijk zou zijn voor de mensen achter hen. Ach, ik had er geen last van. Later sprak dezelfde man in pak me nog aan dat ik geen foto's mocht maken tijdens de wedstrijd. "Keep making pictures" , was het commentaar van mijn voorbuurman. Op onderstaande foto de twee, die weinig zaten onder de wedstrijd:



De goals vielen alledrie aan onze kant, dat was dus geluk. Forest was met deze 3-0 overwinning zeker van een plaats in de play offs, misschien een schrale troost na lang te hebben meegedaan om rechtstreekse promotie, maar zeer mooi als je bedenkt dat ze vorig seizoen bijna degradeerde.









Op de terugweg zagen we nog een bizar ongeluk op de brug. Een (waarschijnlijk) dronken Engelsman wilde nog net even oversteken voor een Mini. Die moet ik kunnen hebben, moet hij gedacht hebben, maar hij werd tegen de voorruit aangeslingerd, met een compleet vernielde voorruit tot gevolg. Volkomen versuft lag hij op de grond, maar omstanders waren geenszins in paniek, dus zullen de gevolgen wel mee zijn gevallen. Iets later werd hij toch opgehaald door een ambulance.



Terug in Birmingham hoorden we de verhalen over Walsall aan. Slecht voetbal, een steward die het zo prachtig vond dat er vier Hollanders naar Walsall kwamen kijken dat hij ze persoonlijk afleverde op hun plaats (in een soort VIP- room, want daar schonken ze bier voor de wedstrijd en in de rust) Vanaf hun plek in het stadion keek je verderop op de snelweg, en het thuispubliek heeft de gewoonte als ze een melkvrachtauto zien (met daarop een koeienprint) heel hard "MOOOEE" te roepen. Een grappig fenomeen, wat vreemd moet overkomen voor uitsupporters, want die snappen maar niet waarom er zo vaak boe wordt geroepen op momenten dat er helemaal geen aanleiding voor is.
We gingen op zoek naar een kroeg waar we Real Madrid – Barcelona konden kijken, maar dat viel nog niet mee. Ze zonden het weliswaar in meerdere kroegen uit, maar zonder dat het commentaar aan stond en wel met de (dans)muziek keihard aan. Het leek wel of alle vrouwen in Birmingham gingen trouwen, want het aantal vrijgezellenfeesten dat voorbijkwam was onvoorstelbaar groot. De kleding van de dames, excuseer me voor het woord, is maar op één manier te omschrijven: ronduit hoerig. Ook de kleding van dames die niet toevallig een Henparty hadden. Dat leidde soms behoorlijk af, ook tijdens de wedstrijd van Barcelona. Die keken we in het gezelschap van een supporter van Millwall en één van Arsenal, die verwacht je niet echt tegen te komen als je Birmingham bezoekt. Na de wedstrijd nog een paar biertjes genuttigd, met om ons heen steeds maar dronkener wordende Engelse "dames" . Echt allemaal droegen ze een rok tot net over de billen, ook zij die daar qua figuur absoluut geen goed aan deden.
Terug in mijn hotelkamer zette ik de tv nog even aan, waar ik hoorde dat Don't Push It de Grand National had gewonnen.....

De volgende dag bleek dat de alcohol een flinke aanslag had gepleegd op sommigen van ons, zodat we wat later dan gepland richting Wolverhampton vertrokken. De bestelde kaartjes lagen klaar, en nadat we nog heel snel de fanshop bezochten, beklommen we de tribune op de Jack Harris stand. Ook nu zaten we schuin achter de goal, op de tweede rij. Het werd vooral de wedstrijd van de inworpen van Rory Delap van Stoke. Elke keer als Delap aanlegde voor één van zijn befaamde inworpen klonk het "boring, boring" van de tribune. Hoewel het voetbal allerminst geweldig was, genoten we toch van de goede sfeer. In de rust vroeg een supporter van de Wolves zijn vrouw op de middenstip ten huwelijk. Een romantisch moment, tot het "boring, boring" van de tribunes afrolde. Ondanks dat zei ze toch ja....











De tweede helft gooide ook George Elokobi van de Wolves de bal een paar keer met een inworp voor de goal. Elokobi was al snel onze persoonlijke favoriet omdat hij geen enkele keer ook maar enigszins liet zien waarom hij op dit niveau speelde. Een zééér beperkte linksback. Mooi was de reactie van de de Stoke Cityfans op de verre inworpen van George: "boring, boring". Prachtig. Op de eerste foto hieronder bedankt onze held het publiek.







Na afloop van de wedstrijd zouden we direct naar het vliegveld gaan, maar één van ons gezelschap moest eerst terug naar het hotel omdat hij daar onder andere zijn mobiele telefoon en zijn insulinespuiten had laten liggen. Terug bij het hotel bleken ze niks gevonden te hebben. Toch nog maar een keer goed in zijn tas gekeken; alles bleek gewoon in zijn tas te zitten. Dit krijgt hij nog wel even te horen de komende tijd.
Het vliegtuig had  ruim twee uur vertraging, maar die tijd werd zeer nuttig besteed door nog gezellig een paar biertjes te nuttigen en te kijken naar Spurs- Portsmouth. Vervolgens vertrokken we voldaan naar Nederland.

Hugo

Twee stadions die bewijzen dat gemoderniseerde stadions ook best mooi kunnen zijn.

Leuke pics heb je gemaakt, vooral die close-ups van de spelers zijn goed gelukt.

Hielke


TeeZee

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Zitten inderdaad uitzonderlijke foto's bij die ik nog niet vaak gezien heb in verslagen. Echt verbazingwekkend hoe goed Forest het dit seizoen doet. Stiekem zou ik het wel leuk vinden als ze promoveren, al denk ik dat het van korte duur zal zijn (onderbuikgevoel, je zult me hier niet betrappen op een onderbouwd verhaal).

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 13, 2010, 11:48:36
...Zitten inderdaad uitzonderlijke foto's bij die ik nog niet vaak gezien heb in verslagen...

Welke bedoel je?